Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi trenger ny støvsuger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 22:13   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi trenger ny støvsuger

Mannen har funnet ut at vi trenger ny støvsuger (selv er jeg oppvokst med et gammelt drog av en suger; den dagen vi byttet ut den var en større dag enn noen annen merkedag jeg har opplevd, jeg så for meg å bruke den vi har mange år til...) og han har bedt meg spørre "de FP-damene" om de har noe å anbefale .

Hans krav er lett å frakte rundt og ikke altfor tung. Han har også en tanke om at det kunne være greit å slippe pose. JEG har en tanke om at den ikke skal være for dyr siden jeg ikke synes vi trenger den .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:50   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Etter seks år uten støvsuger så må jeg si at det er fantastisk å endelig ha fått sentralstøvsuger. Jeg har lånt støvsuger et par ganger i året tidligere, men sofaen bærer enda preg av underskudd på støvsuging i alle disse årene. Men ja, deilig å få støvet ut med en gang. Vanlige støvsugere virvler opp så mye småstøv.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:17   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Gammel tråd blir som ny!

Vår støvsuger tok kvelden i dag. Vi har masse tepper, så et liv uten støvsuger er ikke aktuelt. Kan noen tipse oss om merke/modell som funker bra? Den siste testen jeg finner er fra -07, så det har sikkert skjedd en del siden den tid.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:19   #4
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Je sverger til Kirby jeg da.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:25   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Hvor selges Kirby? ca pris? Hva er så bra med den?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:31   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Jeg har en ikke-så-innmari-dyr Siemens. Er veldig fornøyd med den.

Jeg har forresten funnet ut at den viktigste featuren på en vanlig støvsuger er lang nok ledning sånn at den rekker rundt overalt uten å bytte støpsel hele tiden. Og at man får tak i støvsugerposer noenlunde greit.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:33   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Vi har en Miele som jeg syns er veldig stygg , den kostet ca 1500,- (ikke jeg som betalte) men den er veldig god.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:36   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvor selges Kirby? ca pris? Hva er så bra med den?

Den selges på døra. Man bestiller en demo.
Hva som er bra. Hm.
Den suger som juling rett og slett.
Spytter ikke ut støv, er anbefalt av norges astma og allergiforbund.
Den har teppebanker som er helt rå.
Jeg har 4 meter lang slange.
Den kan bygges om og gjøres om. Støvsuge oppunder taklistene mens man står på gulvet, blåse løv i hagen, fjerner midd i senga.
Den har tepperenser og møbelrenser som ekstrautstyr.
Den har rett og slett alt. Jeg har hatt Kirby i 20 år nå og jeg elsker den.
Vet ikke hva den koster nå, men de er dyre. Tror min kom på 13 000 da jeg byttet ut den gamle for 8 år siden.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:19   #9
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Etter mange år med dårlige støvsugere, inkludert utprøving av poseløse støvsugere, hadde jeg fått nok. Vi gikk til innkjøp av en Miele S4781.
Den er ikke rimelig, men den støvsuger faktisk! Betjenes fra håndtaket, noe som er veldig praktisk. En utrolig god støvsuger som er verd hver krone.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:45   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Jeg følger spent med i tråden. Vi har byttet noen ganger nå, for har gått for billig. Vel - man får det man betaler for. Den siste nå kostet vel 800 eller noe sånt, og den bråker så grønnjævlig, og er så upraktisk at huttetu. LG et eller annet. Jeg hadde krevet å få prøve i butikken.

  Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:48   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Jeg kjøpte før jul en poseløs støvsuger og
Kan støvsuge turbo sitt rom tømme den i en pose og ta ut all legoen som støvsugeren spiste opp som lå under senga osv som jeg ikke har sett

Den bråker ikke. Den er ganske lett og man kan stille sugeefekt på den.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:48   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Jeg kjøpte lik egodt en Kärcher våt/tørr støvsuger hos Maxbo.
En støvsuger med litt kraft, ganske robust og kjekt at det suger vann også.
Antagelig beregnet på "proff" markedet, me jeg er superfornøyd.
Kostet mellom 1500,- og 2000,-. Kjøpt for 2.5 år siden.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:58   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Her er jo tråden for meg som har tenkt å kjøåe ny støvsuger neste gang posen går full (snart m.a.o.).

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har forresten funnet ut at den viktigste featuren på en vanlig støvsuger er lang nok ledning sånn at den rekker rundt overalt uten å bytte støpsel hele tiden.

Har også en slik Siemens, men munnstykket har gått i stykker så den lever derfor på nåde her.
Enig i det med ledningen!

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg kjøpte før jul en poseløs støvsuger og
Kan støvsuge turbo sitt rom tømme den i en pose og ta ut all legoen som støvsugeren spiste opp som lå under senga osv som jeg ikke har sett

Den bråker ikke. Den er ganske lett og man kan stille sugeefekt på den.

Jammen så fortell hva den heter da

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 09:29   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Jammen så fortell hva den heter da



InVite og er kjøpr på jernia. Tror jeg betalte 500 kr for den men tror den koster 700 på ikketilbud
http://www.jernia.no/Tilbud/Kampanje/Vask/150770.cms?prodPageid=3268
den er på kapanje til 799 nå. Jeg trodde at det var fast pris den koster over 1000 til vanlig

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 09:54   #15
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvor selges Kirby? ca pris? Hva er så bra med den?

2000 på Finn. Det er alltid noen til salgs der. Jeg aner ikke om den er så bra som det påstås, men jeg har en mistanke om at den (ny) er grovt overpriset.

Ellers vil jeg jo slå et slag for sentralstøvsuger. Lett å montere, alt støvet dras ut av huset, kun slange å dra på, tømming en gang i året ...

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 25-04-09 kl 09:59.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 13:00   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg kjøpte før jul en poseløs støvsuger og
Kan støvsuge turbo sitt rom tømme den i en pose og ta ut all legoen som støvsugeren spiste opp som lå under senga osv som jeg ikke har sett

Den bråker ikke. Den er ganske lett og man kan stille sugeefekt på den.

Merke??

  Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:12   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Dette var en hastesak, så vi gikk for en fra Miele. Vi valgte ikke toppmodellen, men en som kostet normalt ca 2100, kampanjeoffer til 1500.

Dette er kriteriene som gjorde at vi valgte denne:

- toppmodellen ville være overkill, vi har en vaskedame som eter støvsugere
- den har utbyttbar pose. Vi har hatt med sånn pose som man tømmer tidvis men det blir mye søl og griseri, og de blir aldri helt rene.
- Miele har generelt gjort det veldig bra i tester
- lett i vekt
- lang ledning
- bra sugeeffekt
- lav pris

Takk for alle innspill!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:25   #18
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi trenger ny støvsuger

Vi trenger også ny støvsuger, og lurer på denne:


Bosch Move heter den. Jeg falt først og fremst for det kule retro utseendet, men dersom den er ræva i bruk er det selvfølgelig uaktuelt. Vi har allerede én støvsuger til pynt, nemlig denne:


For støvsuge kan den i hvert fall ikke. Noen som har erfaringen med Bosch-en over? Lite å finne av forbrukertester o.l. nemlig.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no