Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gassgrill – mye styr?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 18:40   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gassgrill – mye styr?

Vi leser om gassgriller til øyet blir stort og vått, og mannen har fått for seg at det er mye styr, slitsomt vedlikehold og skummel fare for gasslekkasjer og -eksplosjoner.

Hva sier dere som har gassgriller? Går det mye tid til vedlikehold?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:41   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Jeg uttaler meg med utgangspunkt at grilling egentlig er ganske kjipt - iallefall på verandabasis. (Tur og engangsgrill er liksom noe annet) - for meg er grilling en veldig lettvint måte å ødelegge god mat på, så JA, gassgrill er pes og ikke verd det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:42   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vedlikehold? Vet ikke, må spørre mannen, han har aldri nevnt noe om det. Gassbeholderen må jo byttes av og til, men det er jo ikke ofte.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:43   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Jeg er glad i grillmat, altså, jeg synes grillet kjøtt kan være veldig godt, men vår nåværende miserable elektriske grill har så ujevn temperatur at den bare duger til pølser.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:43   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Sånn forøvrig tror jeg ikke at det er SÅ mye vedlikehold - iallfall ikke om man gjør det for vane å rengjøre grillen etter hver grillings. Da tar det sikkert bare noen få minutter *litt mer saklig*

Og så ser jeg at dere veier opp elektrisk grill og gassgrill? - Da er iallefall saken biff - gassgrill it is. Elektrisk grill hadde vi da vi bodde i blokk og det ikke var lov å bruke ordinær grill - meningsløst spør du meg...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:19   #6
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Nå har vi hatt gassgrill i noen år, det er lite vedlikehold og kjøper en stor gassflaske så holder den leeeenge.

Men, vi snakker om å heller få oss kulegrill igjen. Da smaker maten mye bedre enn med gass, selvom det tar litt lengre tid å fyre den opp.

Elektrisk hadde vi før, brukte den 2 ganger, og den står innerst innerst i ett eller annet skap.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:21   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vi elsker grillmat, og griller mye hele sommeren. Akkurat nå har vi bare en Weber turgrill (kullgrill), og er på utkikk etter ny. Da blir det gassgrill.
Vi har hatt gassgrill tidligere, og selv om jeg foretrekker smaken fra kullgrillet mat, så er gass veldig mye mer praktisk og i følge mannen mye lettere å vedlikeholde. Dersom man kjøper en gassgrill av god kvalitet, uten lavastein, med rustgaranti og stødig "understell". Anbefaler Weber.
Og om det står mellom to størrelser, så kjøp den største.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:22   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Ikke mye vedlikehold (hvis man velger rett produsent og rett modell)! Vi konverterte til gassgrill (Weber) fra kullgrill (Weber) i fjor. Veldig enkel rengjøring (dette varierer fra merke til merke og modell til modell - men vår gassgrill fra Weber er i hvert fall super - det som har kontakt med mat er emaljert og pyrolyserte næringsmiddelrester sklir av (det var ikke tilfelle med kulegrillen)).

Sammenlignet med kullgrillingsperioden vår så er det som å bo i en blokkleilighet med vaktmester og vaskehjelp.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:22   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Og så ser jeg at dere veier opp elektrisk grill og gassgrill? - Da er iallefall saken biff - gassgrill it is. Elektrisk grill hadde vi da vi bodde i blokk og det ikke var lov å bruke ordinær grill - meningsløst spør du meg...

Nei, vi er fullt klar over at den elektriske grillen vår er temmelig ubrukelig, den stammer fra liten-balkong-perioden. Nå har vi terrasse, men fortsatt ikke lov til å bruke vanlig kullgrill.

Det er ikke pes å gjøre gassgrillen rein, da?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:25   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vi har hatt gassgrill i mange år, de siste tre-fire åra fra Weber. Vi bruker den mye og det er lite pes. Mindre rengjøring totalt enn om man bruker gryter til middagslagingen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:26   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mindre rengjøring totalt enn om man bruker gryter til middagslagingen.

Utvilsomt. Nok en grunn til å lage middagene på grillen i sommerhalvåret.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:27   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vi har akkurat testet ut vår elektriske grill fra Weber, og den er knallbra! Funket godt til både pølser og kylling. Skal teste den ut på fisk og grønnsaker i folie og grillspyd også. Det er stort sett de tingene vi har på grillen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:27   #13
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vi har gassgrill og det passer meg ypperlig siden jeg er litt lat. Altså, ikkeno pes.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:30   #14
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vi har en Weber Q gassgrill som vi har hatt i 3 år og vi er strålende fornøyd med at vi valgte gass og at det ble en Q. Utrolig lettvint å grille, noe vi gjerne gjør både hverdag og helg hele grillesesongen. Grilelr mye mer en alle jeg kjenner som har kull-grill. Det er jo like lettvint som å lage maten inne på kjøkkenet, og mye mindr styr. Grillen har ei støpjern grillrist som vi bare børster rein med en slags stlåbørst før vi skal grille, og ellers gjør vi rein resten av grillen når den skal settes bort for vinteren. Vi har ei passe stor gassflaske som varer 1,5 sesong ca. Føler ikke at det er noe risiko med gassen. Syns maten smaker kjempebra, og jeg var skeptisk i utganspunktet. Nå er jeg som sag strålende fornøyd, og ville ikke byttet mot annen grill for noe i verden.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:31   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Det største problemet med elektrisk grill er begrenset kapasitet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:33   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Det største problemet er å få fyr på den. Eg ønsker meg nesten tilbake til kullgrillen for den fekk eg fyr på i alle fall. Dette f*****skapet som eg igrunn er livredd for å fyre opp og som eg heller aldri får til, liker eg ikkje. Og vår er heller ikkje noko kjappare enn kull grillen. Tar ti evigheter før eg kan legga noko på.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:35   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Hva slags modell er det du har, Urt?

Vi har Weber Q320 (elektronisk tenning).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:37   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Jeg synes noe av det fine er at oppvarming av grillen går på null komma svisj. Jeg ble også nysgjerrig på hva slags type grill dere har Urt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:39   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Eit gammalt vrak.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:46   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill – mye styr?

Vi har en diger gassgrill som brukes hver og annenhver dag i utesesongen.
Vedlikehold er det far som står for; kontroll av slanger og koblinger, vask av rist og brett. Har en 11-liters gasstank, som har holdt lenge, den vil nok tømmes oftere nå siden det er 6 bluss på grillen.
Maten smaker godt, grillen er varm på en to tre og vi koker poteter og lager saus på den også.
Kalde ventepølser er definitivt over etter at vi kjøpte gassgrill!
Den første kjøpte vi vel for seks eller sju år siden.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no