Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Betale barn for å gå i kirken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-06, 23:56   #41
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Noen ganger må barn gjøre ting de ikke syns er morsomt, ganske enkelt... Sånn er det bare!

Det skjønner da jeg også. Jeg lurer altså på om det er så viktig at barna går i kirken at de må tvinges til det? Jeg ble selv tvunget i kirken som liten, og jeg hadde aversjon i åresvis. Jeg har det ennå. Mine barn fikk velge om de ville på avslutningen på skolen eller i kirken.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 23:59   #42
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det skjønner da jeg også. Jeg lurer altså på om det er så viktig at barna går i kirken at de må tvinges til det? Jeg ble selv tvunget i kirken som liten, og jeg hadde aversjon i åresvis. Jeg har det ennå. Mine barn fikk velge om de ville på avslutningen på skolen eller i kirken.

Det er jo opp til oss foreldre og hva vi legger vekt på. Hvis vi syns det er viktig at barna får et forhold til kirken i julen så får barna gå i kirken. Jeg syns ikke at man skal la barna bestemme alt. Noen ganger må vi foreldre kunne si at dette syns jeg er viktig og derfor vil jeg at du skal gå....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:01   #43
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Her er jeg enig med Safran, jeg.
Det handler ikke nødvendigvis om å få lov til å gjøre akkurat som det passer seg, men å velge om en vil delta på en religiøs juleavslutning. Er det ikke religionsfrihet for barn? Det synes jeg i så fall det burde være. Hvis et barn ikke ønsker å gå i kirken, synes jeg ikke det er riktig å tvinge det, og det er ikke fordi jeg synes barn må få gjøre akkurat det de vil, men om valgfrihet i forhold til religion.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:02   #44
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Hmmm, her sa jeg vel det samme to ganger etter hverandre...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:06   #45
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Det er klart at dersom barnet mitt har noen veldig gode argumenter for å ikke gå så er det greit. Men dersom det eneste argumentet er at det er kjedelig da holder det ikke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 02:14   #46
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Jeg hadde aldri betalt mine barn for å gå i kirken, hadde de nektet så hadde de heller fått latt være, jeg ville ikke tvunget de dit uansett hvilken grunn de måtte ha. men det har aldri vært noe problem her, tror de synes det er greit å være i kirken.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 02:28   #47
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Poenget i avisartikkelen er vel egentlig at foreldrene til en 12 år gammel gutt betaler han for å gjøre noe de ønsker at han skal gjøre.
Det gjaldt vistnok flere elever ved samme skole.
I noen tilfeller må barn gjøre som foreldrene bestemmer, uansett hva de vil eller ikke. Og i dette ville da foreldrene som sagt at barnet skulle gå.


Her, kan artikkelen leses forøvrig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 12:27   #48
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Her er jeg enig med Safran, jeg.
Det handler ikke nødvendigvis om å få lov til å gjøre akkurat som det passer seg, men å velge om en vil delta på en religiøs juleavslutning. Er det ikke religionsfrihet for barn? Det synes jeg i så fall det burde være. Hvis et barn ikke ønsker å gå i kirken, synes jeg ikke det er riktig å tvinge det, og det er ikke fordi jeg synes barn må få gjøre akkurat det de vil, men om valgfrihet i forhold til religion.


Religionsfrihet for barn? Tror du en syvåring eller en tiåring har reflekterte meninger om dette og en ballast som skulle tilsi at de velger på bakgrunn av religion?
Nei, argumentene er vel heller at det er kjedelig, teit eller noe i den duren, og det er ikke god nok grunn for meg. Det er kjedelig å være med i butikken, til gamle tante Gerda eller sitte ved bordet i voksenmiddag, men det slipper ikke. Det er en del av å bli voksen, det å godta at alt i livet ikke er like morsomt. Jeg også syntes det til tider var drepende kjedelig å være med i kirken på bla julaften og det var en tvingende tradisjon jeg måtte være med på helt til jeg ble voksen. Jeg synes alikevel nå at det er en tradisjon som det kan være verdt å holde på, men jeg har ikke bestemt ennå om mine barn MÅ det. Min mann er imot.
Hadde min framtidige 16-åring lagt fram veloverveide argumenter mht religionsfrihet hadde det vært en annen sak.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 19:37   #49
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Jeg syns at vi som foreldre skal stille opp når skolen har slike opplegg, men under forutsetningen av at vi ikke kommer i konflikt med vår overbevisning. Dersom vi er kristne og hører til statskirken og at barna våre er døpt der så syns jeg barna skal få et forhold til det. Dermed skal de gå i kirken. Hva de gjør senere i livet i forhold til det å tro er deres sak, men så lenge de er barn så er det vi som bestemmer. Hvis min 14 åring sier at hun ikke tror på Gud og at hun føler det blir helt feil å gå i kirken så er saken en annen. Hun er såpass stor at jeg må respektere slike oppfatninger. MEN jeg tror ikke de fleste 14- åringer har tenkt så grundig gjennom dette enda....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 23:32   #50
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Religionsfrihet for barn? Tror du en syvåring eller en tiåring har reflekterte meninger om dette og en ballast som skulle tilsi at de velger på bakgrunn av religion?
Nei, argumentene er vel heller at det er kjedelig, teit eller noe i den duren, og det er ikke god nok grunn for meg. Det er kjedelig å være med i butikken, til gamle tante Gerda eller sitte ved bordet i voksenmiddag, men det slipper ikke. Det er en del av å bli voksen, det å godta at alt i livet ikke er like morsomt. Jeg også syntes det til tider var drepende kjedelig å være med i kirken på bla julaften og det var en tvingende tradisjon jeg måtte være med på helt til jeg ble voksen. Jeg synes alikevel nå at det er en tradisjon som det kan være verdt å holde på, men jeg har ikke bestemt ennå om mine barn MÅ det. Min mann er imot.
Hadde min framtidige 16-åring lagt fram veloverveide argumenter mht religionsfrihet hadde det vært en annen sak.

Ja, det er kjedelig å gå i butikken og være på besøk hos tante Gerda og sitte ved bordet, men jeg synes det er en forskjell på disse tingene og det å gå i kirka.
Og hvorfor får ikke barn lov å velge religion? Alternativet er jo at foreldrene velger for barna, og resultatet er vel vanligvis at en da ikke "bytter" når en er voksen. Tradisjon blir like viktig som personlig tro.
Jeg vet ikke hva slags refleksjoner en 7 eller 10 åring har, jeg vil tippe at det er veldig individuelt.
Men vi er tydeligvis uenige. Jeg ser ikke poenget med å tvinge et barn til å gå i kirken.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 00:07   #51
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ja, det er kjedelig å gå i butikken og være på besøk hos tante Gerda og sitte ved bordet, men jeg synes det er en forskjell på disse tingene og det å gå i kirka.
Og hvorfor får ikke barn lov å velge religion? Alternativet er jo at foreldrene velger for barna, og resultatet er vel vanligvis at en da ikke "bytter" når en er voksen. Tradisjon blir like viktig som personlig tro.
Jeg vet ikke hva slags refleksjoner en 7 eller 10 åring har, jeg vil tippe at det er veldig individuelt.
Men vi er tydeligvis uenige. Jeg ser ikke poenget med å tvinge et barn til å gå i kirken.

Hva om barnet sier at det ikke vil fordi det er kjedelig? Altså at det er eneste grunnen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:22   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ja, det er kjedelig å gå i butikken og være på besøk hos tante Gerda og sitte ved bordet, men jeg synes det er en forskjell på disse tingene og det å gå i kirka.
Og hvorfor får ikke barn lov å velge religion? Alternativet er jo at foreldrene velger for barna, og resultatet er vel vanligvis at en da ikke "bytter" når en er voksen. Tradisjon blir like viktig som personlig tro.
Jeg vet ikke hva slags refleksjoner en 7 eller 10 åring har, jeg vil tippe at det er veldig individuelt.
Men vi er tydeligvis uenige. Jeg ser ikke poenget med å tvinge et barn til å gå i kirken.

Jeg ser ikke poenget med at barnet får slippe kirkebesøk som et skoleopplegg. Det er ikke akkurat hjernevask og jeg ser ikke den helt store religionstvangen ift å velge eller bytte religion senere. Mine barn hadde, som skrevet tidligere, ikke sluppet besøk eller annet ifb andre religioner heller. Min egen religionsundervisning på skolen innebar å lære kunnskap om alle religioner, og at det innbefattet kirkebesøk ved juletider er ganske naturlig i forhold til hvilket land vi bor i og hvilke tradisjoner vi har hatt ifb kristendommen.
Vi er nok uenige ja.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:59   #53
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hva om barnet sier at det ikke vil fordi det er kjedelig? Altså at det er eneste grunnen.

Hvis det er et alternativ til juleavslutning i kirken, noe det er, så synes jeg det er helt greit at mitt barn får velge selv, selv om eneste argument er at det er kjedelig.

Hvis det er en del av undervisningen, og obligatorisk, så spiller det selvsagt ingen rolle om det er kjedelig eller ei, da må man jo gå.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 16:38   #54
Sosing
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 12
Sosing har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Nei jeg ville aldri betalt ungene for å gå i kirken, de får heller gi meg gode argumenter for at de skal være med. Når det gjelder obligatorisk undervisning så snakker vi om noe annet, men en gudstjeneste er forkynning og da får det vente til det blir et bevisst valg for ungene.

Sosing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:00   #55
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg ser ikke poenget med at barnet får slippe kirkebesøk som et skoleopplegg.

Vi snakker om en juleavslutning.
Det er jo to likeverdige opplegg på samme dag, og kan overhodet ikke sammenliknes med besøk av en moské eller synagoge.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:13   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi snakker om en juleavslutning.
Det er jo to likeverdige opplegg på samme dag, og kan overhodet ikke sammenliknes med besøk av en moské eller synagoge.

Ja, et likeverdig opplegg er jo greit, selv om jeg selv hadde bestemt at mine skulle gå i kirken, uten betaling selvfølgelig, men fordi vi bestemmer det. Hadde jeg vært imot at de skulle gå pga religion så fikk de være på det andre opplegget. Poenget er vel her at foreldrene bestemmer, og at bestikkelser skulle være unødvendig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:23   #57
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ja, et likeverdig opplegg er jo greit, selv om jeg selv hadde bestemt at mine skulle gå i kirken, uten betaling selvfølgelig, men fordi vi bestemmer det. Hadde jeg vært imot at de skulle gå pga religion så fikk de være på det andre opplegget. Poenget er vel her at foreldrene bestemmer, og at bestikkelser skulle være unødvendig.

Selvsagt er det foreldrene som bestemmer. Jeg sier bare at du ikke kan sammenlikne epler og pærer.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:37   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Selvsagt er det foreldrene som bestemmer. Jeg sier bare at du ikke kan sammenlikne epler og pærer.

Det gjør jeg ikke, for meg er det ikke et poeng å ha et likeverdig opplegg, ihvertfall ikke fordi noen synes det er kjedelig å gå på juleavslutning i kirken. Har man sterke religiøse/antireligiøse holdninger som gjør et fritak nødvendig så bør det vel være det. Jeg anser det for å være et opplegg i skolens regi og det skal være svært gode grunner for at man må ha et alternativ. Det er min mening.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:38   #59
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken.

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Dette er foreldrenes problem mener jeg.
Hvem skulle brevet da sendes til? de man tror ikke skal i kirken?

Absolutt!

Men - helst synes jeg at skolen kan gå i kirka andre deler av året og da som en del av undervisningen rundt religionen kristendom, og ikke som en offisiell avslutning til jul...

  Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 22:45   #60
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lykkeliten og Siv - dere blander kortene. Selvsagt skal man besøke kirker, moskeer og andre religiøse steder i undervisningsøyemed. Det er da omvisning med nøytral informasjon. I dette tilfellet snakker vi om en juleavslutning, som får et kristent preg - forkynnelse. Det blir som å sammenlikne epler og bananer.

Vil støtte dette innlegget. Jeg var tilstede i kirken på årets juleavslutning og det var forkynnelse i mine øyne. Og jeg må si at jeg liker ikke at det skal være forkynnelse i skolesammenheng.

Men - datteren min vil jo gjerne være med i kirka - for hun vil så gjerne synge med klassen...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no