Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris, tips om områder/hotell

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-10, 00:02   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Helt greit og burde være et safe område
Men spesielt koselig og "parisisk" er det ikke, mye busstrafikk i området også.
Det er også et stykke å gå til koselige kafeer og sånt, det er mye business i området der (eller rett syd - sydøst) for der.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 00:07   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Les Halles har mange ok restauranter, vi bodde i Montmartre og jeg anbefaler virkelig det. Utrolig koselig og "Parisisk" bydel, synes jeg da. Fiskehandler og slakter med boder ute på fortauet, mange små fortauscafèer, ørsmå butikker med alt fra delikatesser til designerklær. Ett par gode restauranter har de også. Jeg vil nok bo der neste gang jeg reiser tilbake. Latinerkvarteret er også veldig flott.

Jeg tipper du tenker på enten området mellom rue Montmartre og rue Turbigo - rett nord for Les Halles? Det er et lite område med mye koselige restauranter og slikt på dag- og tidlig kveldstid, men "red light district" snor seg fra Les Halles og nordover rett i østre kanten av det området, og det og les Halles er virkelig ikke noe sted å være turist i på kveldstid altså Ikke å ta metro til heller.

Eller området Montmartre som ligger opp mot Sacre Coeur og er et godt stykke unna Les Halles.

Salvador Dali-museet er interessant!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 03:54   #23
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Pompidousenteret er kult, Louvre er flott men "spiser" masse tid, det er et museum på andre siden av elven der også ... som jeg ikke husker hva heter i farta - gammel jernbanestasjon - som er digert og bra.

Musée d'Orsay, anbefales!

Nedenfor Montmartre, ikke så langt fra Molin Rouge, er det masse stoffbutikker hvis du har lyst til å gjøre noen kupp. Der kan man finne stoffrester fra de store designerne om man er heldig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 13:33   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg tipper du tenker på enten området mellom rue Montmartre og rue Turbigo - rett nord for Les Halles? Det er et lite område med mye koselige restauranter og slikt på dag- og tidlig kveldstid, men "red light district" snor seg fra Les Halles og nordover rett i østre kanten av det området, og det og les Halles er virkelig ikke noe sted å være turist i på kveldstid altså Ikke å ta metro til heller.

Eller området Montmartre som ligger opp mot Sacre Coeur og er et godt stykke unna Les Halles.

Salvador Dali-museet er interessant!

Jeg ser jeg har ordlagt meg klønete.

Vi bodde i området ved Sacre Coeur, bydelen Montmartre. Og der synes jeg det var veldig hyggelig, selv om det er litt shabby i området rundt Molin Rouge da
Men vi var i Les Halles og spiste. Vi var der på tidlig kveld nettopp pga. av det du sier. Jeg opplevde det som helt ok, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt med meg barnet mitt dit da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 16:54   #25
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

St.Germain synes jeg er det desidert hyggeligste området i Paris. Masse små gallerier, kule butikker og caféer/restauranter. Også er det kort vei til alt. Hotell La Villa i rue Jacob har bra beliggenhet.
Kos dere i verdens fineste by!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 17:32   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Takk for alle gode råd. Nå har vi booket hotell rett ved Eiffeltårnet, i det området svogeren min anbefalte. Det var ikke så mange som hadde familierom, og et par forsvant mens jeg holdt på å kikke, så jeg tok ikke sjansen på å vente for lenge. Håper dette blir bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 19:07   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Det blir sikkert kjempebra. Høres ut som en flott tur - tenk så deilig å ha store gutter som vil være med på storbyferie!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 19:18   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Blir fint! Jeg pleier å bo i et hotell helt i enden av parken ved Eiffeltårnet når jeg er på jobb der - trygt og greit område

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 22:47   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Og nå har jeg funnet fram en bok jeg fikk til bursdagen av mannen for tre-fire år siden: "Parisere" av Vibeke Knoop Rachline og Per Spook. Masse interessant å lese om områder og severdigheter, og ikke minst mange tips om bakerier, kafeer og restauranter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 03:50   #30
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og nå har jeg funnet fram en bok jeg fikk til bursdagen av mannen for tre-fire år siden: "Parisere" av Vibeke Knoop Rachline og Per Spook. Masse interessant å lese om områder og severdigheter, og ikke minst mange tips om bakerier, kafeer og restauranter.

Den har vi også - veldig fin bok!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 14:04   #31
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Synes det var supert å bo ved Montparnasse. Vi bodde på et veldig koselig hotell som het Lenox Montparnasse, ikke så altfor gæli pris heller

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 09:37   #32
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Så deilig med Paris tur!
Jeg liker meg aller best i Montmartre

Jeg gleder meg til småguttene våre blir litt større, da skal vi ta de med til Paris.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 09:37   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Men i vinterferien sier du Når er deres vinterferie da?
Jeg skal til Paris på jobb i uka 9...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:33   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Det er den uka, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 13:26   #35
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Hvilket hotell skal dere bo på, forresten?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 13:54   #36
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Ser du har booket hotell, men kommer med et tips likevel. Var i Paris i helga. Vi bodde på et Adagio hotell ved Operaen. Helt nytt hotell med bra standard og store rom. Det var til og med egen kjøkkenkrok. Midt i smørøyet for shopping og restauranter. Gangavstand til Galleries Lafayette (200m) og holdeplassen for Roissy flybussen.

Vi var en tur i Louvre på søndag og det var litt folk, men ikke lange køer. Brukte ca 5-10min for å få kjøpe billetter. Ellers var det bare å rusle rundt uten at det var trengsel.

Vi tenkte på en tur opp i Eiffeltårnet, men vet fra erfaring at det ofte er kø så det uteble. Om dere skal opp i tårnet så kan man kjøpe billetter her på forhånd for et gitt dag og klokkeslett. Så kan man bare møte opp og gå rett forbi køen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:35   #37
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Musée Rodin og Musée Marmottan-Monet er flotte museer av veldig overkommelig størrelse (sånn at man rekker å gjøre noe annet den dagen også. :-)

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 12:54   #38
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Vi var bl.a. innom Versailles og jeg ble faktisk litt skuffet. Javisst, det er storslagent og dramatisk og med DEN hagen, men det var overfylt av turister (og dette var ikke sesong engang) og vi ble omtrent skyflet gjennom rommene. Det er tydeligvis et must å leie slike hodetelefoner også for jeg kan ikke huske at de sa noe om hvert enkelt rom underveis.

Jeg vil anbefale en tur opp til Sacre Cour, flott utsikt! Og typisk franske smågater i bakkant. Det er faktisk ikke lange spaserturen opp fra sentrum ved Lafayette etc.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:51   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Ja, jeg er ikke sikker på om vi tar Versailles i denne omgang - akkurat hage/parker er jo ikke helt høysesong for på denne tiden uansett. Takk for alle gode tips. Skal sette opp en plan.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:22   #40
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Jeg bodde rett ved siden av Eiffeltårnet da jeg var i Paris sist med dattera mi på 13. Hun syntes det var kjempefint. Ellers er Latinerkvarteret hyggelig, men hotellromma dårlige og små, Operaområdet helt ok og Montparnasse litt shabby når det gjelder hotellstandard. Synes jeg, da.

Forøvrig kan jeg anbefale å bruke hotwire.com for bestilling av hotell i Tour eiffel området -da havner man på Pullman tour eiffel, som i hvert fall vi syntes var et veldig ok hotell. Store rom, serviceminded personale, stille og rolig, god utsikt, nær metro.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no