Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Komedier - favoritter? What cracks you up?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 19:44   #21
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Scary Movie filmene også?

Åh ja. Bare treeren var dårlig.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:44   #22
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Noe av det morsomte jeg noensinne har sett, er Top Gear - episoden der de skulle på Campingtur, og episoden der de er på USA tur. Det er neppe komedie, men det er journalistikk og komikk på et nivå som treffer meg så ligger/sitter og hikster og ler så jeg griner og får pusteproblemer. Tenke seg til at bil kan bil så morsomt!


:råflire: helt enig!! Og den USA turen de hadde var jo bare hysterisk -og ganske skremmende ... de er jo spikke pine gal og bittelitt mindre med der borte

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:50   #23
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Top Gear som i det britiske tv-programmet? Det er jo ganske underholdende vi ser på det innimellom.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:51   #24
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Åh ja. Bare treeren var dårlig.

Jeg har faktisk klart å se alle de filmene uten å le en eneste gang.

For ikke å snakke om den der andre parodi-filmen. Husker ikke hva den heter, men det var i samme sjanger...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:57   #25
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg tror den jeg har sett desidert flest ganger er Peter Sellers' "Høyt skum i Hollywood" fra 60-tallet (orginaltittel "The Party" ). Det er kanskje litt sært, men det må være min all timer.

Nå fant jeg akkurat ut en ting som min kjære far skal få i julegave. Han er veldig glad i Peter Sellers(en liten bonus er at jeg ikke har sett filmen selv heller )

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mean machine

Syntes å huske at jeg syntes den var morsom. Liker forresten Jason Statham veldig godt.

Ms. Lee: Godt å se jeg ikke er alene om å like de filmene

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:57   #26
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Noe av det morsomte jeg noensinne har sett, er Top Gear - episoden der de skulle på Campingtur, og episoden der de er på USA tur.

Top Gear er hysterisk morsomt - jeg lo så jeg hadde vondt i magen av campingturen. Traktortestingen i forrige uke var også veldig morsom.

Ellers er Monthy Pytons Live at the Hollywood Bowl det ultimate latterkick for meg.

-Ohhhh, we used to dream of living in a corridor.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:13   #27
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg elsker Marlon Wayans, ja generelt Wayans-brødrenes filmer. Ikke noe får meg til å le som dem. Og Martin Lawrence. Er han i en film, er den nesten garantert morsom.

Det der er i min styr unna-kategori det jo.

Jeg skulle ønske torsk kom med noen tips her jeg, for han ler jeg så mye av om dagen at jeg tror det ville være mye å hente der.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:43   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Noe av det morsomte jeg noensinne har sett, er Top Gear - episoden der de skulle på Campingtur, og episoden der de er på USA tur. Det er neppe komedie, men det er journalistikk og komikk på et nivå som treffer meg så ligger/sitter og hikster og ler så jeg griner og får pusteproblemer. Tenke seg til at bil kan bil så morsomt!

Jah! Det var så morsomt at det var helt vondt! Ellers er jeg veldig glad i Eddie Izzard og Bill Bailey.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:49   #29
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What crackes you up?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg tror den jeg har sett desidert flest ganger er Peter Sellers' "Høyt skum i Hollywood" fra 60-tallet (orginaltittel "The Party" ). Det er kanskje litt sært, men det må være min all timer.

Utrolig morsom!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:51   #30
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Four Weddings and a Funeral
Love Actually
Tilsammans
The Naked Gun
Hot Shots
Top Secret
So I Married an Axe Murderer (med Mike Myers)
Diverse Monty Python
Mrs. Doubtfire
A Fish Called Wanda
Clerks
Smoke
Blue in the Face
The Full Monty
Austin Powers
Little Miss Sunshine
Trainspotting

Litt hummer og kanari her, noe er laget - og sett - på 80-tallet, og ville kanskje ikke tålt dagens lys, men jeg hadde stor glede av disse filmene da. Det er sikkert flere, men det er disse jeg klarte å komme på. Det er ingenting som slår en ordentlig god komedie, men dessverre er det langt mellom dem.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:05   #31
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Peter Sellers er fantastisk!
Jeg har aldri i hele mitt liv ledd så krampaktig som jeg gjorde da den falske nesen hans smeltet mens han var på lystgass

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:21   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Jeg TopGear. Den når de kjørte til Paris i luksusbilene sine var knall.

"Ups, hvordan skal vi komme UT av parkeringshuset?"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:53   #33
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Jeg skulle ønske torsk kom med noen tips her jeg, for han ler jeg så mye av om dagen at jeg tror det ville være mye å hente der.

Ups. Det var veldig hyggelig å lese, men jeg tror jeg må skuffe - jeg ser egentlig lite film, og enda sjeldnere komedier...

Som flere her så liker jeg det meste av Monty Python, og "A Fish Called Wanda" er jo nesten like bra. . I farten kommer jeg bare på de svenske feelgood-filmene (Jalla Jalla, Kopps, Tilsammans, osv) som "nyere" komedier jeg likte. :utdatert: (Ja, også lurer jeg på om jeg er den eneste i verden som likte Mongoland?)

Hvis vi snakker TV, så er "That 70s Show" bankers hos meg, i tillegg til Red Dward. For tiden ler jeg mye av House, han leverer jo på løpende bånd. (Det minner meg om at Black Adder selvsagt må med).

Selv venter jeg på BenMurphy og Teofelia i denne tråden. :trom trom:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:57   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Black Adder og House, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:02   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Selv venter jeg på BenMurphy og Teofelia i denne tråden. :trom trom:



Jeg er i utgangspunktet skeptisk til komedier; jeg har alltid angst for at de enten skal skli over i farse, som jeg hater, eller at de skal vise seg å inneholde Jim Carrey, som gjør grimaser, noe jeg hater enda sterkere.

Men selvsagt finnes det gode komedier. Noen av mine favoritter, som jeg kommer på i farten:
The full monty
A fish called wanda
Monty Python
's Life of Brian og The Holy Grail
MP's Flying Cirkus (Ja, jeg liker MP )
Pink Panther-filmene (Sellers)
The Hichhiker's guide to the galaxy

Dr. Strangelove
The Great Dictator
Black Adder

Clueless

Jeg klarer aldri å bestemme meg for om jeg synes La Vita è bella er mest en komedie eller mest en tragedie, men det er i alle fall en fantastisk film.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:15   #36
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Av det som er listet opp i denne tråden er jeg enig med

4 brylup og en begravelse, selv om jeg tuter under begravelsen
hot shot
Top Secret
That 70s show.

Jeg er skikkelig anti-underbuksehumor, men en film som jeg akkurat har sett og ikke trodde jeg skulle like er Knocked up, den var festlig.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:25   #37
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

Glemte the Full Monty. Veldig morsom.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:10   #38
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Komedier - favoritter? What cracks you up?

"Whitnail and I" får meg til å le høyt og støyende; hver gang. En aldeles strålende film.

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no