Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Knocked up - mannsjåvinistisk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 17:15   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Mener du det ikke er verdt å kritisere eller bemerke om en mener en film er mannsjåvinistisk, bare fordi det er en film? *Må revurdere hele utdanningen min* Hva med litteratur? Media? Kunst?

Det har jeg da ikke sagt. Jeg er bare ikke overrasket, det er vel helt typisk med amerikanske filmer og serier.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:30   #22
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det har jeg da ikke sagt. Jeg er bare ikke overrasket, det er vel helt typisk med amerikanske filmer og serier.

Nei, det er ikke jeg heller. Men det er mye bra amerikansk film også, kanskje særlig independent, slik denne filmen er. Da har en gjerne litt høyere forhåpninger til at det skal være litt mer intelligent.

Barne-Tv på NRK har jo også vist tendenser til å bruke de samme stereotypiene som i knocked up, med tullete og uansvarlige pappaer og fornuftige og alvorlige mammaer.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:38   #23
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Jeg likte filmen svært godt. I motsetning til andre 'hjelp vi er gravid'-filmer, hadde den en morsom dialog og typegalleri.
Jeg reagerte overhodet ikke på sjåvinisme i denne filmen. Såvidt jeg husker, harselerte den med stereotyper hos begge kjønn.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 08:54   #24
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg likte filmen svært godt. I motsetning til andre 'hjelp vi er gravid'-filmer, hadde den en morsom dialog og typegalleri.
Jeg reagerte overhodet ikke på sjåvinisme i denne filmen. Såvidt jeg husker, harselerte den med stereotyper hos begge kjønn.

Godt poeng, og det er noe helt annet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:58   #25
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Jeg var llitt redd for at det var en "tiss og bæsj" film ala Scary movie og de andre typiske amerikanske filmene, men jeg ble positivt overrasket og lo høyt flere ganger. Jeg tenkte ikke over at filmen var sjåvinistisk, men ingenting dreper en bok eller film mer for meg enn å analysere.

Festlig syns jeg den var.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:33   #26
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Filmen var jo fullstendig usannsynlig. Fylla har skylda for innledningen, men at noen frivillig velger å bringe et arbeidsledig, lite attraktivt dophue inn i livet sitt når det livet er forholdsvis på skinner er bare tullete. Jeg reagerte ikke på mannsjåvinisme, det var vel mer filmingen en personlig fantasi, en drøm som gikk i oppfyllelse for manusforfatteren.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:48   #27
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Filmen var jo fullstendig usannsynlig. Fylla har skylda for innledningen, men at noen frivillig velger å bringe et arbeidsledig, lite attraktivt dophue inn i livet sitt når det livet er forholdsvis på skinner er bare tullete. Jeg reagerte ikke på mannsjåvinisme, det var vel mer filmingen en personlig fantasi, en drøm som gikk i oppfyllelse for manusforfatteren.

Jamen Nenne - de aller fleste Hollywood-komediene av det romantiske slaget er vel stort sett lite sannsynlige?
Pretty Woman, anyone?
Jeg tar av meg fornuft-brillene og legger hjernen på nattbordet når jeg ser sånne filmer, så lener jeg meg tilbake og lar meg underholde.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no