Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 10:47   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Dere som har sett den, hva syntes dere om den? Jeg så den på lørdag og satt igjen som et levende spørsmålstegn(blogget om det her). Dette er den første filmen jeg har måttet google for å forstå, jeg skjønte at jeg hadde gått glipp av noe essensielt, men hva måtte jeg ha hjelp til å finne ut av.

Hva er deres tolkning av filmen? Jeg leste denne tolkningen hos Flak.

Når jeg tenker over det syntes jeg filmen var god og vil gjerne se den igjen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 12:39   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Elsket filmen (digger Lynch) men satt også igjen slik: bare med en mer fornøyd munn.

Må lese tolkningene/linkene dine ikveld når jeg har tid.
Lyst å se filmen igjen - så den på Frogner Kino da den kom (ca 7 år siden).
Etterpå dro vi på kafè for å diskutere den.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 12:58   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Det hørtes mer spennende ut en min lørdagskveld. Så filmen sammen med min samboer og en venn. Vennen vår syntes hele filmen var idiotisk og kunne nesten ikke vente til den var ferdig, det ødela nok litt av filmopplevelsen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 14:13   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Det hørtes mer spennende ut en min lørdagskveld. Så filmen sammen med min samboer og en venn. Vennen vår syntes hele filmen var idiotisk og kunne nesten ikke vente til den var ferdig, det ødela nok litt av filmopplevelsen.

Han skjønte sikkert ikke bæret av filmen, og hadde slått av om dere ikke hadde vært der. Sånne folk syns jeg er så kjedelige! (selv om han sikkert er hyggelig på andre måter)

Er er det noe jeg ikke fordrar, så er det folk som sitter og kommer med negative kommentarer under en film!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 14:28   #5
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg var og så den på¨Kino når den kom. Jeg husker man hørte fra rundt omkring i salen "Hæææ nå skjønner jeg ingenting" "Va er dette her?" "HÆÆÆ?!?: osv.
Når de miniatryrmenneskerne kom inn under døren, ble selv jeg som er Lynchfan sittende og måpe litt.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 20:53   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg likte den men skjønte den overhodet ikke. Leste om filmen og facts om den etterpå, og så den igjen etter en liten stund. Da skjønte jeg mer, og likte den enda bedre. Spesiell film.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 21:10   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Lurer på om Mensa-(skap)medlemmene fra FP har sett filmen og tolket den "riktig".

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:55   #8
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Du får be de svare her og legge frem sin tolkning i denne tråden

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:33   #9
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg var og så den på¨Kino når den kom. Jeg husker man hørte fra rundt omkring i salen "Hæææ nå skjønner jeg ingenting" "Va er dette her?" "HÆÆÆ?!?: osv.
Når de miniatryrmenneskerne kom inn under døren, ble selv jeg som er Lynchfan sittende og måpe litt.

Det var da jeg så de miniatyrmenneskene jeg forstod at vi hadde med et forstyrret menneske å gjøre

Men hva med "monsteret" hva symboliserer det? Kun et tegn på at hovedpersonen er psykisk syk?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:40   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg ELSKER Mulholland Drive. Tror aldri jeg har elsket en film så høyt! - Nettopp fordi den skapte så total forvirring. Jeg leser ingen tolkninger lenger, for jeg ble nesten uvenner med en kompis fordi vi ikke ble enige.

Jeg har ikke sett den på mange år - men musikken hører jeg endel på, faktisk.

llorando (crying) med Rebekah del rio er jo helt fantastisk!


(Kilde: youtube.com)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:49   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg kan ikke fordra den. Vi så den på kino, og den introen tror jeg må være den lengste og mest dørgende kjedelige jeg har sett i hele mitt liv. Jeg vurderte sterkt å gå allerede i introen, men desverre, så har jeg et gen i meg som gjør at jeg se ferdig filmer, uansett hvor dårlige de er.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 09:10   #12
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg elsker og denne filmen. Jeg har slått meg til ro med at jeg ikke 'forstår' den.

En venninne av meg brente en lydbok av/med Lynch hcor han snakker mye om meditasjon (!) men og om filmene sine. Har sa noe sånt som at han var opptatt av at kunst skulle sanses og ikke forstås. Han mente at man kun forkludret opplevelsen ved å tolke den.
Som jo er litt beroligende å høre for oss som aldri har 'forstått' Lynch-filmer men liker dem likevel!

Hva med 'Innland Empire'? Den sleit jeg mere med en Mulholland Dr.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 11:52   #13
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg tror filmen egentlig var ment å være en "pilot" til en TV serie. det ville i så fall blitt en veldig bra Tv-serie. Når så mange spørsmål blir stående ubesvart er nok det årsaken. Plottet skulle avsløres utover i serien.

I stedet ble Mulholland Drive en film full av rare scener og ubesvarte spørsmål. Jeg har sett den flere ganger (har den på DVD). Jeg tror ikke man skal forsøke å forstå handlingen. Istedet kan man glede seg over mange spennende personer og skumle og litt mystiske scener. Det er nok en film som handler mer om estetikk og følelser, enn om handling og plot.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:27   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

En venninne av meg brente en lydbok av/med Lynch hcor han snakker mye om meditasjon (!) men og om filmene sine. Har sa noe sånt som at han var opptatt av at kunst skulle sanses og ikke forstås. Han mente at man kun forkludret opplevelsen ved å tolke den.


Herlig!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:28   #15
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Lynch er utrolig dyktig! Jeg har sett Mullholland Drive to ganger, første gangen skjønte jeg ikke en drit, andre gangen var en smule mer forståelig, men jeg har fremdeles ikke peiling. Må si at jeg kanskje egnetlig foretrakk Blue Velvet. Åh, nå fikk jeg lyst til å se Twin Peaks igjen, jeg elsker den serien!

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
film

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no