Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-21, 09:38   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Jeg skal i en stund fremover sannsynligvis være i en situasjon hvor jeg samarbeider tett med en del personer fra Sverige. Jeg har nå mottatt mye av bakgrunnsmaterialet, og jeg må si at jeg overveldes av språket.

Jeg kan egentlig svensk. Jeg er vokst opp på svenskegrensa og hadde svenske kjæreste (vi snakket svensk hos ham og norsk hos meg og det tok flere måneder før foreldrene våre skjønte at vi ikke var fra samme land). I møter har jeg ingen problemer med å henge med.

Men jeg innser at jeg har lest fryktelige lite svensk, og det er mye tyngre enn jeg hadde trodd. Så her må jeg kjøre på med svensk litteratur i tillegg til fagrapportene jeg må lese på jobb.

Hvilke svenske forfattere vil du anbefale? Jeg har allerede lest ganske mye svensk krim, men da på norsk. Så jeg ser kanskje etter noe annet nå; eller i hvert fall noe nytt hvis det er snakk om krim

Og hvor i all verden kjøper jeg bøker på svensk til kindle?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 09:39   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Kerstin Ekman: Händelser vid vatten.

https://www.adlibris.com/no/sok?q=händelser+vid+vatten

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:08   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Kerstin Ekman: Händelser vid vatten.

https://www.adlibris.com/no/sok?q=händelser+vid+vatten

Men den har jeg allerede lest på norsk (etter anbefaling fra deg). Jeg tror ikke at jeg er klar for å lese noe som jeg har lest før.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:10   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men den har jeg allerede lest på norsk (etter anbefaling fra deg).

Der ser man! Da vil jeg anbefale Håkan Nessers bøker om etterforsker Gunnar Barbarotti.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:13   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Barbarotti? Hm ... det lød ikke så kjent. Det skal jeg undersøke nærmere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:14   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Hva med å lese svenske aviser, bytte ut norske nyheter med svenske i en periode? Det er kanskje mer den typen språk du møter i de jobbrelaterte dokumentene dine?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:16   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hva med å lese svenske aviser, bytte ut norske nyheter med svenske i en periode? Det er kanskje mer den typen språk du møter i de jobbrelaterte dokumentene dine?

Det var en veldig god idé. Det kan jeg gjøre. Jeg leser jo masse dokumenter på jobben nå, men jeg tenkte at det var greit med å få dette inn i flere kanaler.

Det er virkelig forunderlig hvor lett det er å forstå muntlig svensk og hvor mye jeg strever med å lese. (Jeg mistenker at min milde dysleksi ikke er til hjelp, for det er jo ingen ord som er automatisert på svensk. Jeg må LESE selv småordene.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:19   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Ikke akkurat nytt, og sikkert ikke veldig moderne språk, men Gösta Berlings saga er jo nydelig

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:22   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Hvis du ikke allerede har lest Simon og eiketrærne på norsk så vil jeg anbefale den. Marianne Fredriksson er forfatteren.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:37   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Mikael Niemi sine bøker, "Koka björn" er vel den siste. Selges på Norli.
Jeg liker å lese svenske og danske forfattere på originalspråket.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:44   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Forresten, og denne anbefalingen går til alle:
Herrarna satte oss hit av Elin Anna Labba - vinner av Augustprisen 2020! Denne handler om tvangsforflyttingen av reindriftssamer som foregikk for hundre år siden.

Boken er delt inn i korte kapitler og tekster, det er lettere å lese enn en lang sammenhengende historie som i en roman.

Sitat:

Herrarna satte oss hit berättar nu historien genom de tvångsförflyttades ögon. Elin Anna Labba har samlat berättelser, foton, brev och jojktexter, och fram träder en kör av röster från de som inte längre kan berätta. Boken skildrar ett hårt liv, renar som går förlorade när de vänder norrut mot tidigare marker, barn som lämnas till släktingar och sedan blir kvar. Sorg som tystas men ändå förs vidare.

På linken i innledningen kan den kjøpes i flere formater, jeg har kjøpt epub til mobilen min - og papirversjon i bokhandel senere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:48   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var en veldig god idé. Det kan jeg gjøre. Jeg leser jo masse dokumenter på jobben nå, men jeg tenkte at det var greit med å få dette inn i flere kanaler.

Det er virkelig forunderlig hvor lett det er å forstå muntlig svensk og hvor mye jeg strever med å lese. (Jeg mistenker at min milde dysleksi ikke er til hjelp, for det er jo ingen ord som er automatisert på svensk. Jeg må LESE selv småordene.)

Jeg er veldig enig ang muntlig svensk og skriftlig. Både broren min og nevøen min snakker svensk og jeg har ingen problemer med å forstå dem, men hvis jeg skal hjelpe mamma med brev hun har fått på svensk så sliter jeg mer. Så den jobben er nå overlatt til lillebror!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:52   #13
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hva med å lese svenske aviser, bytte ut norske nyheter med svenske i en periode? Det er kanskje mer den typen språk du møter i de jobbrelaterte dokumentene dine?

Det er flere svenske aviser og magasiner i PressReader som du kan få tilgang til på biblioteket.

Jeg leser noen svenske fag-magasiner der. Litt lettere å motivere seg om innholdet er interessant.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:56   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Dette er jo strålende. Tusen takk folkens!

Fortsett gjerne å komme med tips.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:58   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Bjørnstad av Fredrik Backmann. Jeg leser den på norsk nå og liker den godt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:59   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Bjørnstad av Fredrik Backmann. Jeg leser den på norsk nå og liker den godt.

Enig i at de er gode, men der har jeg lest alle sammen. Jeg liker Fredik Backmann. Jeg synes "Mormor hilser og sier unnskyld" var aller best.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 11:08   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mikael Niemi sine bøker, "Koka björn" er vel den siste. Selges på Norli.
Jeg liker å lese svenske og danske forfattere på originalspråket.

Ja, og "Populærmusikk fra Vittula" Mikael Niemi

Meg eier ingen - Åsa Linderborg

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 14:29   #18
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var en veldig god idé. Det kan jeg gjøre. Jeg leser jo masse dokumenter på jobben nå, men jeg tenkte at det var greit med å få dette inn i flere kanaler.

Det er virkelig forunderlig hvor lett det er å forstå muntlig svensk og hvor mye jeg strever med å lese. (Jeg mistenker at min milde dysleksi ikke er til hjelp, for det er jo ingen ord som er automatisert på svensk. Jeg må LESE selv småordene.)

Ja, det er helt komisk hvor vanskelig svensk kan være skriftlig, synes jeg. Det er på en måte motsatt av dansk, som er lett å lese, men kan være vanskelig å skjønne muntlig.

Har du lest Klubben av Matilda Gustavsson? Hvis ikke, så anbefales den!
En litt tyngre murstein, men veldig rar og god bok er Stallo av Stefan Spjut.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 17:36   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Leste forresten om en ny svensk krimforfatter, Sammy Jeridi, som foreløpig har gitt ut én bok; Ghettokungen, og oppfølgeren er foreløpig bare lydbok.

Funfact: Han bor i Nordreisa, etter at han og kona solgte Makeup Mekka ifjor.
https://www.nordlys.no/sammy-skriver...s/5-34-1438982

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 17:45   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Friske opp svenskkunnskaper - tips om skjønnlitteratur

Svenske forfattere:

Jonas Gardell - Til minne om betingelsesløs kjærlighet. En vakker bok om moren til Jonas Gardell. Jeg digger skrivestilen til Jonas Gardell. Denne kom i 2019, og om du ikke har lest trilogien hans, så bør du absolutt det. Tørk ikke tårer uten hansker - den er også filmatisert. Bøkene heter Kjærligheten, Livet og Sykdommen.

Sara Stridsberg - Drømmefakultet. Handler om Valerie Solanas, en radikal feminist. Utrolig godt skrevet.

Jeg leser akkurat nå Et system så storslått at man blendes av Amanda Svensson. Jeg liker den veldig godt sånn ca 20% ut i boka.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no