Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-14, 18:40   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskemaskin - hva vil vi ha?

-og hva må vi ha?

4 i familien, mye bruk av tørketrommel.
Trenger vi 8 kg? Trenger vi 1600 omd/min?
Jeg ønsker meg kortprogram og skånevask, men vet ikke om jeg vil legge 10000 i det

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 18:45   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

8 kg er vel anvendte penger. 1600 o/m gjør tromlingen billigere. Jeg bruker kortprogram og håndvaskeprogram mye, i tillegg til de vanlige.

Vi la 10 000 i vår og syns det var verdt det, men det er jo et spørsmål om økonomi og prioritering, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 18:47   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vår er på 9 kg tror jeg, og det er veldig praktisk altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 18:49   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi har råd, men jeg er gjerrig.(vi har nå en latterlig dårlig maskin kjøpt i amme-og flyttetåke for snart 9 år siden. Dere har Miele dere da, eller Teo?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 18:54   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi har toppmodellen til Siemens.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 21:14   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi kjøpte vaskemaskin fra Samsung rett før jul. 8 kgs trommel, 1400 omdreininger (den fantes med 1600 på en annen butikk, så vi fikk litt rabatt. 1400 holder uansett i massevis for oss) og forskjellige skåne- og håndvaskeprogram. Den har også et sånt "stryke"program, som gjør klærne mindre skrukkete.

Veldig fornøyd med den!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 21:22   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Minst 8 kg trommel - da kommer du raskere gjennom skittentøyskurven Hadde ikke kjøpt mindre enn 1600 omdr. heller, for jeg synes det er ganske stor forskjell når den har gått 1200 og 1600 (ingen programmer på vår er 1400, men jeg kan velge det om jeg vil). Tøyet tørker jo fortere - både i romtemperatur og i tørketrommel.
Jeg ville valgt børsteløs om jeg skulle kjøpt ny maskin nå. Børstene må byttes hvert 3-4 år i en familie som bruker maskinen ofte. Og det koster tja, hva var det? 1700,- eller noe, for deler og jobb. Vi er ikke så handy at vi gjør slikt selv

Vi har også toppmodell fra Siemens, og den er super. Et flekkfjerningsprogram av en annen verden. Genialt når man har barn. Samt eget impregneringsprogram. Veldig greit det også. Og så har den jo alt det andre stæsjet som er viktig; ull, kortprogram, lettstelt osv.

Vel verdt noen ekstra lapper altså. Klesvask er moro når man har en virkelig god maskin


... ok... kanskje ikke moro, men gir en enorm glede når den fikser alt ihvertfall

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 22:16   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi har en AEG med 1600 omdreininger og 8 kg (kostet ca 5-6000 kr). Vi hadde før Miele, toppmodell. Erfaringen er så langt at AEG er litt mindre snill med ulltøyet enn Miele og krøller tøyet noe mer, men vasker bedre.

Men. Dere vil ha 1600 omdreininger, dere vil ha ullprogram og dere vil ha 8 kg minst. Det er veldig, veldig godt å ikke måtte vaske så ofte. Jeg greier meg nå med en maskin av hver sort i uka omtrent, av og til en ekstra farget.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 22:23   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi har Miele, sikkert ikke toppmodell. Jeg liker at det er 1600 omdreininger. Den har hurtigprogram på 40 min som er greit å ha. Vi kunne lagt i mer penger og fått en med utsatt start, det har jeg aldri savnet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 23:06   #10
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg greier meg nå med en maskin av hver sort i uka omtrent, av og til en ekstra farget.

Hvordan bestikker du barna dine? /Hvor skitne er klærne før de får bytte til noe annet?

(Tar gjerne imot tips. Føler noen ganger jeg vasker hundre maskiner i uka)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 23:07   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Jeg bruker bare 1600 omdreininger på det jeg skal tromle etterpå, dvs. sengetøy, undertøy og kluter.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 09:01   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Jeg bruker 1600 omdr på alt som tåler det, det vil du ha. Ellers greit med god kapasitet, skylleprogram og hurtigprogram.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 09:14   #13
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi må ha ny vaskemaskin til sommeren. (Jeg håper og håper i det lengste at den vi har skal holde ut noen mnd til..)
Jeg tror kanskje jeg vil ha denne: http://www.elkjop.no/product/hviteva...skin-f14b8tdn1
Den har ikke 1600 omdreininger, men har 8kg og har energiklasse A+++

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 09:32   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi kjøpte kombinert vask og tørk fra IKEA, og er overraskende fornøyd. Den har 7kg/1600 omdreininger, og tørk-funksjon, i tillegg til hurtigprogrammer (14 min og 45 min), skjorteprogram (for lett stryking, eller ingen stryking som det blir i vårt tilfelle).

Vi hadde også en Samsung som var veldig bra, og i forrige hus hadde vi en Electrolux, tror jeg?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 10:26   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Jeg har vurdert maskinene fra IKEA. Vi skal dog ikke ha kombimaskin. Det har vi i dag og det har vært mye fuzz med tørkfunksjonen. Men IKEA skal jeg sjekke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 13:15   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Utsatt start er nevn, og det bruker jeg MYE. Jeg er nemlig fæl til å glemme å sette den over når jeg skal/kommet hjem/på morningen etc. Vi kjører svært sjelden vask/oppvask/tørkis på natten, og da er det greit at den starter av seg selv på morningen og er ferdig til oppheng/tørk/whatever når vi er klare til det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 13:40   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Enig med IC- utsatt start er gull!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 14:13   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Jeg har ikke utsatt start og savner det ikke. Jeg har en annen funksjon som jeg bruker mye, det er å stoppe i siste skylling. Da ligger det der i resten av vannet til jeg ønsker å sentrifugere og henge opp. Det blir ikke like krøllete som det blir hvis det ligger ferdig sentrifugert uten at jeg får hengt et opp.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 14:54   #19
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi har denne: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-wm16s465dn , og er så langt superfornøyd!

Har akkurat kjøpt (men ikke fått enda ) ny tørketrommel, denne: http://www.elkjop.no/product/hviteva...mmel-t75470ih1 . Vår gamle er begynt å lage skumle lyder, tør ikke mer med den. Men den er over 13 år og har tjent trofast hele den tiden (AEG Lavamat), så valgte med lett hjerte samme merke.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 23:21   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskemaskin - hva vil vi ha?

Vi byttet ut den ene vår i helga så vi kjøpte ny på fredag som var. Da hadde vi fått reklame i posten dagen før at denne maskinen var til kr 3995,- hos Lefdal. Så at de hadde den samme på tilbud hos Euronics også (ikke samme nummer, men samme beskrivelse, mener jeg). Kanskje de har tilbud på denne enda? Det lille jeg har rukket å vaske med den er den kjempegod! Og den tar 8 kg tøy og har 1600 omdreininger (bruker ikke så høyt på klær da, men greit på håndklær, etc). Programmene ser veldig bra ut, og klærne er rene og fine når de kommer ut. Hvor mye den sliter på klærne har jeg ikke rukket å teste ut enda.

Har også en Hotpoint Ariston som er helt grei. Vasker rent, men jeg er ikke fornøyd med ullprogrammet på den (selv om den visstnok har fått utmerkelse for nettopp det programmet fra Woolmark). Den vi byttet ut var en fin og stor Whirlpool med utrolig kjekke programmer. En god maskin, men begynte å bråke en del ved sentrifugering, og etter at noen mynter satte seg fast i den har den laget en forferdelig lyd, samt at den hoppet halvveis ut på gulvet ved hver vask så den måtte ut (siden dette gode tilbudet kom slo vi til på det i stedet for å risikere å måtte betale oppunder det samme i reperasjon).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no