Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 18:19   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3
1. Lege (spesialist)
2. Informasjonssjef i ei stor bedrift/stor organisasjon
3. Pedagogisk leiar i ein gårds- og friluftsbarnehage

Botn 3
1. Prositituert
2. Yrkessoldat
3. Samlebandsarbeidar

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:20   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3 drømmejobber
1. Arkivrådgiver
2. Mattelærer på ungdomskolen
3. Kurs/seminarvert

Topp 3 aldri i verden jobber
1. Barnehage
2. Selger, uansett type (kan ikke det der jeg)
3. Politiker på heltid

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:30   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:
1. Rockestjerne
2. Politi
3. Gründer med en knall ide

Hat:
1. Selger som skal pushe ting på folk inne på kjøpesentre
2. Maler
3. Securitasvakt som står stille og passer på ting, herunder flytogpersonal

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:59   #24
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:
1.Lederjobb i industrien (Aker feks. )
2.Statsadvokat
3.Stortingsrepresenant

Bunn:
1.Lege,tannlege, sykepleier,hjelpepleier ol.
2.Lærer i grunnskolen,sfo,barnehage ol.
3.Telefonelger

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:06   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3:
1. Eige og drive eget pensjonat sammen med min mann. Han skal vedlikeholde, eg skal ta meg av gjestane.
2. Jobbe i en dedikert bokhandel. Helst eige den sjøl.
3. Personalsjef i stort firma.

Bunn 3:
1. Telefonsalg
2. Barnehage
3. Matvarebutikk

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:08   #26
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:

1. Lege
2. Jordmor
3. Politi


Verste:

1. Renholder
2. Obdusør
3. Barnehage

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:12   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

1. Forfatter
2. Lege
3. Psykiater

1. Kontorarbeid - hva som helst. Jeg hadde vært psykiatrisk pasient etter 2 uker.
2. Bussjåfør
3. Reiseselskap-guide på Ibiza

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:12   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:
1. Markeds og PR-sjef for en kulturinstitusjon
2. Eie og drive min egen diner
3. Teknisk konservator på bygningsmaterialer

Bunn:
1. Selger på telefon eller gata. Selger av hva som helst egentlig.
2. Hva som helst i hvilken som helst regnskapsavdeling
3. Renhold

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:14   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


Men Mim; bensinstasjonen i Arna? Av alle steder på vår jord liksom ...

Det er den bensinstasjonen jeg ser for meg når jeg hører denne:

"Bilen står st ylet og blank. Han sier: Full tank.
Han står der i oljestank.
Ja, som i et skuespill,
som en cowboy som vil
han ska se på han
som sin redningsmann
og si:

Å, ta meg med, ta meg med. No vet eg du fins,
at du e min prins.
Si at du vil ha meg med, at du tar meg med.
Ja, hvis du ber meg om det no, så gjør eg det.
Si ordet eg bryr meg om.
Bare si: Kom.

Bak disken her har vi alt
en cowboy kan få,
men så må han alltid gå.
Han står som var han på film og han tenker:
Si noe, rør meg, og bryt mine lenker.
Kan han forstå meg rett?
Ser han det eg har sett?
Vil han ha mer enn den
doble hamburgeren?
Inni seg ber han pent:
Si, før det e for sent:
Å, ta meg med, ta meg med ...
Gutten får mat og bensin og tenker: Han der va fin!
Tenk om han va prinsessen min.
Han sier: «Hei», og så går han til bilen sin.
Han skulle sagt: Vil du bli med på hesten min?
Si det! Si det!
Å, ta meg med, ta meg med..."

Kan du tenke deg noe tristere?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.


Ikke-faen-jobb...)
* Toppsjef i et stort firma (Har en "ganske-høyt-oppe-sjef" i nærmeste familie, og ser at det blir for mye jobb i forhold til familie osv. )

Men det må da være mulig å være sjef på en annen måte???

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har vært på jobbintervju på en flyvertinnejobb. Men jeg ble funnet for kort.
Jeg var 1 cm for lav. :detdummestejegharhørt:

Jeg har også vært på flyvertinneintervju. Var med til aller siste runde (de skulle ha 35 av 5000, og jeg var blant de siste 70) . Jeg var minstehøyde (1.60) , minstealder (21) og altfor svær i kjeften...Så jeg ble adri flyvertinne gitt. Men det har gått bra med meg.

Jeg innrømmer at det var denne drakten som fristet:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:14   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Haugtussa: kan ikke jeg også få være med på det pensjonatet?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:17   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Bunn 3:
1. Fotpleier - -*spyyyy*
2. Vernepleier/sykepleier
3. Selger

Jeg har ingen drømmejobb, men noe som gir meg anledning til å jobbe når jeg gidder, og akkurat så hardt som jeg gidder.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:17   #32
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Haugtussa: kan ikke jeg også få være med på det pensjonatet?

Du kan få vaske. Mim skal få lage maten og KvenSomHelst skal få lese JaneAusten for gjestane foran peisen.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:17   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Jeg har en til på bunnlisten:
Frisør.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:18   #34
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg hadde nok vært for brei
Til tross for mine 176 cm.

Jeg hadde nok vær for brei jeg også

Det minner meg om flyturen hjem fra Kypros forrige uke. To av de kypriotiske flyvertinnene var omtrent like brei som en kulepenn. Mannen min kikket opp på de og konkluderte med at her nyttet det nok ikke å klage over trange flyseter - det hadde jo gått både to og tre sånne i bredden

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:19   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Du kan få vaske.


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:21   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp tre:

Helikopterpilot
Sjef for min egen bedrift
Redningsmann NLA el Sea King

Bunn:

Slakter
Renholdsmedarbeider
Hjelpepleier på aldershjem

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:21   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

1. Lege
2. Kjendiskokk
3. Illustratør

På bunnlista:

1. Alt innen behandling av rusmisbrukere, overgripere etc.
2. Telefonselger.
3. Sjåfør av noen som helst slag.

Prostituert regner jeg ikke med som et yrkesvalg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:23   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Jatakk
1. Etablert forfatter
2. Journalist i et ukes- eller månedsmagasin
3. Jobbe med humanitært arbeid i utlandet

Neitakk
1. Alt fysisk tungt arbeid (der fjernet jeg mange gitt)
2. Telefonsalg
3. Butikkmedarbeider

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:25   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp
1. Drive min egen butikk (hobbybutikk eller noe motegreier, tror jeg)
2. Fotograf (ikke pressefotograf)
3. Selge reiser, der en først får prøvd ut "varen"


Bunn
1. Ufaglært assistent uten papirer
2. Matbutikk eller bensinstasjon (gjerne i Arna sammen med Mim)
3. Forskolelærer

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:28   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:
1. Bibliotekar
2. Suksessrik forfatter eller maler
3. Hotellkontrollør for luksuskjede

Bunn:
1. Selger
2. Selger
3. Bussjåfør

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no