Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dødsstraff

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 00:03   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dødsstraff

Jeg kikket innom VG og der var det en artikkel om at fem fanger skal henrettes i Texas innen måneden er omme.

Videre klikket jeg meg inn på spørreundersøkelsen; bør USA avskaffe dødsstraff.

Av 767 stemmer, så er 51,23% mot, 43,41% for og 5,34% vet ikke.

Er det bare meg, eller er det ikke utrolig mange FOR? Jeg syns det er ubegripelig at noen kan være for i det hele tatt, men skjønner jo at enkelte tenker på forskrudde måter, men nesten halvparten for?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:17   #2
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Dødsstraff

Helt sykt spør du meg, personlig er jeg helt og holdent i mot dødsstraff.
Er enig med deg i at det er utrolig mangen som er for ja.
Var dette en norsk spørreundersøkelse?

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:19   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dødsstraff

Sprøtt!
Men det er vel for mange den enkle, ureflekterte måten å reagere på. "Øye for øye, tann for tann"
De blir vel proppet fulle av pro-dødsstraff propaganda i enkelte fora også, vil jeg tro.

Dødsstraff er ikke løsningen, spør du meg

  Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 02:45   #4
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det er ubegripelig at noen kan være for i det hele tatt, men skjønner jo at enkelte tenker på forskrudde måter, men nesten halvparten for?

Så alle som har en annen mening enn deg tenker på en forskrudd måte? Slik tolker jeg denne uttalelsen.

Jeg er forresten for, avhengig av forbrytelse og omstendighet.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 07:24   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg er absolutt i mot dødsstraff - uavhengig av forbrytelse og omstendighet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 07:26   #6
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Så alle som har en annen mening enn deg tenker på en forskrudd måte? Slik tolker jeg denne uttalelsen.

Jeg er forresten for, avhengig av forbrytelse og omstendighet.

Jeg tror vel mer det er det at Sitron mener det er forskrudd å ta livet av andre uansett? Det er jeg absolutt enig med henne i! Det er forskrudd å mene at det er greit å ta menneskeliv.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 07:30   #7
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg kan ikke tenke meg at det utvalget er representativt for Norges befolkning, nei. Og godt er det!

Men det kan jo tenkes at de som er for i større grad stemmer på sånne undersøkelser?

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 07:34   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg er mot dødsstraff, uansett forbrytelse. At de aller verste, mest uhelbredelige kriminelle får en skikkelig kummerlig fengselstilværelse derimot, det er jeg mer positiv til.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 07:50   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Hæ? Nå ble jeg faktisk overrasket. SÅ mange for dødsstraff i 2007?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:21   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg mener bestemt at de tallene ikke er representative for norges befolkning. Det er representativt for vg-lesere, som også har internett, og som går inn og leser slike saker, og tar seg tid til å svare på slike undersøkelser.

Jeg er mot dødsstraff.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:05   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Så alle som har en annen mening enn deg tenker på en forskrudd måte? Slik tolker jeg denne uttalelsen.

Det var en litt snodig måte å tolke hva Sitron sa, siden hun faktisk sier noe helt annet.

Jeg er forresten i mot, men tipper denne testen sier mer om VGs lesere enn om Norges befolkning generelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:15   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Dødsstraff strider imot alt i meg. Synes det er hårreisende, og da ligger det i sakens kjerne at jeg også mener at de som er for er helt forskrudde på dette punktet.
Dette er et av de få temaene jeg kan diskutere som blir veldig svart-hvitt, og med lite rom for gråsoner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:20   #13
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Nå ble jeg faktisk overrasket. SÅ mange for dødsstraff i 2007?

utrolig..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:24   #14
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kikket innom VG og der var det en artikkel om at fem fanger skal henrettes i Texas innen måneden er omme.

Videre klikket jeg meg inn på spørreundersøkelsen; bør USA avskaffe dødsstraff.

Av 767 stemmer, så er 51,23% mot, 43,41% for og 5,34% vet ikke.

Er det bare meg, eller er det ikke utrolig mange FOR? Jeg syns det er ubegripelig at noen kan være for i det hele tatt, men skjønner jo at enkelte tenker på forskrudde måter, men nesten halvparten for?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Så alle som har en annen mening enn deg tenker på en forskrudd måte? Slik tolker jeg denne uttalelsen.

Jeg er forresten for, avhengig av forbrytelse og omstendighet.

Jeg tolker ikke Sitron slik du gjør.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg mener bestemt at de tallene ikke er representative for norges befolkning. Det er representativt for vg-lesere, som også har internett, og som går inn og leser slike saker, og tar seg tid til å svare på slike undersøkelser.

Jeg er mot dødsstraff.

Dette er et viktig poeng!

Jeg er mot dødsstraff.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:27   #15
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg er i mot dødsstraff. Jeg synes at de som har gjort noe så gærnt fortjener å bli bura inne på livstid, og helst ikke i noe som ligner et norsk luksusfengsel.
Dødsstraff blir for enkelt. Føler at de på en måte får slippe unna straffen sin.

Jeg er også i mot at norske mordere og seksualforbrytere får permisjoner. Hvor er logikken, liksom.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:27   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Neppe representativ!

Jeg er imot dødsstraff, uavhengig av forbrytelse. Faktisk synes jeg at dødsstraff er å la folk få slippe litt for lett unna . Fra spøk til alvor. Å ta liv er ikke mer rett om det er myndighetene som gjør det, og i all enkelhet blir litt som at man skulle lære unger å ikke slå ved å delje løs på dem selv.

Dessuten kan en dødsstraff aldri gjøres om igjen, om det viser seg at man tok feil. Og det har man jo gjort.

Og det er faktisk et aldri så lite tankekors at USA er det eneste "siviliserte" landet som praktiserer dødsstradd. De andre landene som gjør det er ikke akkurat land som USA liker å sammenlikne seg med på andre områder .

Men bur folk inne, lenge og vel, og gi dem gjerne straffer på 514 år, slik at man sikrer seg mot at de slipper ut på grunn av "god oppførsel" fem år etter at de tok livet av noen. Akkurat DER kunne vi hatt noe å lære her i gode, gamle Norge .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:31   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Nei, jeg tror heller ikke at den er representativ for den norske befolkning. Likevel syns jeg det var veldig mange for. Selv om alle som har stemt er FrP-ere.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 10:04   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Nå er antall stemmer oppe i 5113 og resultatene er omtrent like som i går.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 10:07   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Jeg er forresten for, avhengig av forbrytelse og omstendighet.

For dødsstraff, eller for at USA avskaffer dødsstraff?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 10:10   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Så alle som har en annen mening enn deg tenker på en forskrudd måte? Slik tolker jeg denne uttalelsen.

Jeg er forresten for, avhengig av forbrytelse og omstendighet.

Jeg har ingen problemer med å si at jeg synes det er forskrudd å være tilhenger av institusjonalisert mord.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no