Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler dere mat på nett eller i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-20, 08:54   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg har handlet dagligvarer på nett i noen år (Meny), men har gått over til lokal nærbutikk nå.
Hjemleveringstjenesten her i byen er sprengt, og jeg tenker at vi som ikke er utsatt eller syk bør la de andre benytte denne tjenesten.
Og han unggutten som driver den nærmeste butikken trenger jo at noen handler der også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 09:05   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi har matkasse annenhver uke, men ellers handler vi på butikken. Vi bor i samme bygg som en ganske velassortert dagligvarebutikk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 09:37   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi handler for hele uken når vi er i butikk. Har handlet nå kl 08 som nesten eneste kunde i en stor butikk. Mat fra nettbutikk og middag på døra er ikke vår greie.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 09:38   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

På butikken som er knapt 400m fra døra mi.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 09:55   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg var på Meny sine nettsider i går, da jeg er alene og syk (ikke korona). De hadde første mulige leveringsdag mandag 30. mars, så det var lite til hjelp, de har nok veldig stor pågang. (Jeg har venner i nabolaget, så det ordner seg altså.)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 10:03   #26
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Her er det butikkar som har starta med heimkjøring men som Kirsebær seier tenker eg det er forbeholdt dei som ikkje kjem seg på butikk.

Eg ønsker samtidig å slå et slag for å handle lokalt! Eg er redd vi kjem til å miste mange lokale butikkar av denne krisa og oppmodar alle om å handle lokalt! Mange av butikkane er kreative i sine leveringsmetoder, så sjekk av kva din lokale skobutikk/helsekost/parfymeri osv kan tilby før du bestiller frå nett! Blant tiltaka her er heimkjøring gratis og avtale om handel utenom normal åpningstid for dei som treng det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 10:07   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Her er det såvidt jeg vet ikke noe organisert tilbud om å handle matvarer på nett, men mange butikker som tilbyr hjemkjøring pga. korona. Jeg tenker det er greit å overlate kapasiteten deres til de som ikke kan gå i butikken. Selv er jeg helt frisk/symptomfri og ikke i karantene, så da ukeshandler jeg som jeg pleier. Er ekstra bevisst på å velge tidspunkt da jeg tror det er lite folk, og prøver enda hardere å slippe å supplere gjennom uka. Lykkes ikke helt foreløpig, men håper det går seg til.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 10:12   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg bestiller på nett på vår lokale Meny butikk. Veldig fornøyd.ukeshandlet søndag kveld, og de kommer varene på døra i kveld. Aldri venter mer enn maks 2 dager på levering.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 10:16   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg har som sagt fått levert varer fra Meny i flere år, og det har vært 1-2 dagers leveringstid.

Nå er første mulige levering 6. april.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 10:44   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi handler, men prøver å gå på tidspunkt det er få andre i butikken, også vasker vi alle varene når vi kommer hjem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 11:01   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi handler, men prøver å gå på tidspunkt det er få andre i butikken, også vasker vi alle varene når vi kommer hjem.

Det gjør vi også. Vi har ukeshandlet når vi først går i butikken. Det eneste vi trenger for tiden er melk og frukt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 11:05   #32
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har som sagt fått levert varer fra Meny i flere år, og det har vært 1-2 dagers leveringstid.

Nå er første mulige levering 6. april.

Jeg har leveranse en gang i uken og har alltid bestilt 1-2 dager før, men det går ikke lenger. Det jeg gjør nå er å legge inn en liten bestilling god tid i forvei, og retter opp handlekurven opp mot leveringsdato.

Jeg har vært Meny-kunde i flere år nå, og er veldig fornøyd. Da jeg for noen måneder siden fikk virkelig feil i en bestilling, sendte jeg melding på chat, og fikk telefon veldig fort fra butikken, som sendte egen bil med varene jeg savnet.

Jeg har nærbutikk bare 1 minutts gange fra huset, så jeg er påpasselig med å fortsette å bruke den nå - til etterfyll av varer eller det som er utsolgt hos Meny.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 11:19   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi handler i butikk. Jeg vet ikke en gang om noen leverer her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 11:27   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Ingen matbutikker med netthandel her, så jeg drar i butikken men sjeldnere enn før.

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Prøver å begrense handlinga til en dag i uka, og prøver å spise ut av fryseren så trenger ikke handle så mye. Er frisk og ikke i karantene.

Hihi, en jeg kjenner har snappet "dagens fryseroverraskelse" i ei uke. Ikke sett noe fra han på par dager, så kanskje det ble tomt.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg ønsker samtidig å slå et slag for å handle lokalt! Eg er redd vi kjem til å miste mange lokale butikkar av denne krisa og oppmodar alle om å handle lokalt! Mange av butikkane er kreative i sine leveringsmetoder, så sjekk av kva din lokale skobutikk/helsekost/parfymeri osv kan tilby før du bestiller frå nett! Blant tiltaka her er heimkjøring gratis og avtale om handel utenom normal åpningstid for dei som treng det.

Dette!
Tror nesten alle lokale butikker har dette tilbudet nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 12:12   #35
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dette!
Tror nesten alle lokale butikker har dette tilbudet nå.


Ja, så viktig!

Her i byen er det mange stengte bedrifter (frisører, velværesalonger, kaffebarer, mindre butikker osv.) som oppfordrer folk til å kjøpe gavekort nå som kan brukes når de åpner og/eller starter provisorisk nettbutikk med hjemlevering. Det er en ok måte å få inn litt penger på i en akutt situasjon, synes jeg. Det er såklart en risiko for at pengene man bruker går tapt hvis bedriften går konkurs og man ikke får brukt gavekort, så man må jo vurdere hva man har råd til å tape. Ser også at flere gjør julegaveinnkjøp og fyller på gaveskapene nå hos små nisjebutikker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 12:18   #36
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg handler på vår lokale Kiwibutikk, men handler sjeldnere og på tider der jeg ikke treffer så mange folk. De har tatt gode grep i butikken, og det er god plass der til å holde avstand. Butikken har også håndvask rett innenfor døren (ved panteautomat) så jeg vasker hendene grundig når jeg kommer og grundig når jeg er ferdig, og opplever at mine medhandlere gjør det samme.

Netthandling er mulig, men med lang leveringstid (og betydelig dyrere enn på Kiwi).

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 12:20   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Handler i butikk. Finnes ikke netthandle av mat eller hjemkjøring her. Kun til de som trenger det. Men vi handler en gang i uka.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 13:45   #38
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Her finnes det heller ikke netthandel, så vi handler i butikk. Prøver å holde det til 1-2 ganger i uka.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 13:47   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi har handlet noe på kolonial, men siden de har slitt med kapasitet er det lang ventetid, og så har jeg også tenkt at det er andre som trenger det mer enn oss. Så vi handler også i butikk når det trengs, hittil har mannen gjort det siden jeg har vært ganske urven en periode. Han vasker hender og har med håndsprit og er veldig forsiktig, og i butikkene her er det rolig og greit nå. Så så lenge vi er friske får det gå. Vi pleier å handle ukentlig på kolonial, så når de får opp kapasiteten blir det nok mer av det. De ansetter mange nå, ser jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 14:09   #40
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi ukeshandler i butikk. Er der når det åpner klokka 7 på morgenen, og da har det bare vært et par andre kunder og noen få ansatte der. Fikk høre at de som sitter i karantene også ble anbefalt å handle tidlig, så mulig vi ikke er så lure som vi trodde, da ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no