Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff - merker du matboksene til barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-10, 22:53   #81
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Her har me hatt ein Nøstebarn ullribb-gensar og eit stort kakefat på avvege. Begge har vore merka med både navn og nummer, men ingen har tatt seg bryderiet å ringe ang. dette. Det synes eg er kjipt. Gensaren fann eg tilfeldigvis igjen da eg var på utflukt med jobben. Den hadde nokon hengt på ein staur ute i fjellheimen. Kakefatet visste eg kvar var, men valgte å vente til skulen starta opp igjen etter ferien før eg ba om å få hente det.

Ikkje mykje poeng i å merke med navn og nummer, er mi erfaring. I barnehagen held det med fornavn eller initialar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 23:00   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Så kjipt, Bergensis. At ikke folk kan ringe, eller i det minste sende en sms?
Jeg har bare god erfaring med å ha tlf-nummer på tingene. I fjor mistet eldste en matboks på klassetur i skogen. Den var merket med navn og nummer, og det gikk bare noen timer før mannen min ble oppringt med beskjed hvor matboksen kunne hentes.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 23:00   #83
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Alt merkes, men denne tråden minnet meg på at jeg må ta en runde å merke nye klær. Alt som jeg kan bruke klistremerker på merkes, alt som er dyrt merkes, men jeg er litt slappere på å dra frem skrykejernet på vanlige billige hverdagsklær. :kjerpings:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:16   #84
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jeg fant en gang en vintersko i sentrum av typen godt merke. Jeg tror mora var glad for at jeg ringte og fortalte hvor den kunne finnes igjen. Skoen var mistet av barnehagen da de var på tur (barnet satt i vogn). :selvskryt:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:22   #85
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Det meste som skal inn i barnehagen merkes. Også leker på ha_med_dag.
Vi har et lass matbokser på fellesen, så alle merkes med mellomnavn og etternavn. Både klistrelapper og tusj, alt etter hva vi har for hånden der og da.

Vi har mistet to Camelback drikkeflasker i barnehagen nå, som var merket med klistrelapp, så de merkes med vannfast tusj, for det er ikke bare å plukke av.
Litt for dyre til at man kan kjøpe ny hver uke.

  Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:36   #86
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Det slår meg en ting.... det er vanlig at unger har mer enn en matboks? Så jeg kan kjøpe en (eller flere) selv om han har en? Slippe stresset med å huske å vaske den hver kveld, og ikke anes som sær fordi han har flere, ja?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:39   #87
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jeg tror mine har 5-6 hver. Så mange trenger de ikke, men 3 hver er kjekt. 1 til dagens, 1 i oppvaskmaskina og 1 ekstra for de gangene den blir gjenglemt i barnehagen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:44   #88
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Se der ja.

(Tenk, å undre seg og planlegge betyr at jeg sparer meg for stress og bekymringer når jeg står der med morgentidspress og matboksen er i barnehagen, samt gir meg flere ting å sette på shoppinglista til barnehagestart...OG en god grunn til at han bør bære matboksen i sekken sin selv, så glemmer vi den ikke )

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:45   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det slår meg en ting.... det er vanlig at unger har mer enn en matboks? Så jeg kan kjøpe en (eller flere) selv om han har en? Slippe stresset med å huske å vaske den hver kveld, og ikke anes som sær fordi han har flere, ja?

Så lenge de er merket kan man vel ha så mange man vil. Jeg kjøper stadig nye matbokser, har et helt lass i skapet og synes det er kjekt å ha endel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:46   #90
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Merkelapper som tåler oppvaskmskin skal skaffes

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:46   #91
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det slår meg en ting.... det er vanlig at unger har mer enn en matboks? Så jeg kan kjøpe en (eller flere) selv om han har en? Slippe stresset med å huske å vaske den hver kveld, og ikke anes som sær fordi han har flere, ja?


Poden her har mange matbokser. Kjekt å ha.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 23:23   #92
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det slår meg en ting.... det er vanlig at unger har mer enn en matboks? Så jeg kan kjøpe en (eller flere) selv om han har en? Slippe stresset med å huske å vaske den hver kveld, og ikke anes som sær fordi han har flere, ja?

Det er noen barn som bare har en og der det ansees som en liten krise dersom de glemmer den i barnehagen. Jeg skjønner ikke helt hvordan folk overlever med bare en matboks, men nå har jeg litt matboksdilla og har stadig lyst til å kjøpe flere, men siden jeg sikkert har mellom 20 og 30 matbokser så MÅ jeg bare styre meg


(Jeg klarer forøvrig å lære meg matboksene til de fleste ungene selv om de har forskjellige, og selv om de ikke alltid er merket, selv om vi har flere som er like så ser jeg av en eller annen grunn forskjell)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 07:34   #93
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det slår meg en ting.... det er vanlig at unger har mer enn en matboks? Så jeg kan kjøpe en (eller flere) selv om han har en? Slippe stresset med å huske å vaske den hver kveld, og ikke anes som sær fordi han har flere, ja?

har skapet fullt... Har måtte sortere og kaste litt, men det fylles stadig opp.

Det samme gjelder for drikkeflasker...

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:29   #94
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Klart det Alt skal merkes, ellers kan man regne med at ting rett og slett forsvinner! En sprittusj ordner det, tar bare etpar sekunder å ordne

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:36   #95
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Gutta mine har hver sine www.navnelapper.no og jeg er flink å merke matbokser, drikkeflasker, støvler, sko, regntøy, dresser og annet løsøre. Jeg er ikke veldig flink å merke tøy og sokker, men prøver med tusj/kulepenn sånn av og til. Strykelapper har jeg kjøpt tidligere, men ble aldri brukt, for jeg gadd ikke rett og slett. Derfor kjøper jeg kun klistrelapper. Ytterjakker merkes med tusj. Guttene arver svært sjelden etter hverandre, det er for mange å mellom dem til slikt og de har hver sine matbokser. Noen matbokser har begges navn på.

Jeg synes dessuten det må være lov å sette ned foten for skokasting i barnehagen, jeg hadde blitt sur om jeg var bhg. ansatt og måtte sortere sko daglig pga. at barna roter det til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 13:36   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Vi har rundt 15 matbokser fordelt på tre barn og meg. Alle matboksene har et eller annet fornavn. En matboks per person hadde skapt hodebry. Vi klarer jo å gå tom med tre per person.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 14:26   #97
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jepp, med sprittusj.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 13:25   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg synes dessuten det må være lov å sette ned foten for skokasting i barnehagen, jeg hadde blitt sur om jeg var bhg. ansatt og måtte sortere sko daglig pga. at barna roter det til.

Man setter jo foten ned, tror du de ansatte står der og ser på og smiler mens barna kaster skoene? Men 2-åringer (og yngre) er ikke alltid like flinke til å ta imot beskjeder, desverre. *stønn* Jeg oppdrar jo min egen gutt så godt jeg kan også, til å ikke rote i sko og lignende, men hører han alltid på meg? Niks.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 19:51   #99
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Registrerte at barnehagen har "trappegrind" mellom selve leke/oppholdsrommet og garderoben... reduserer sikkert skokastingen noe?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 22:06   #100
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Merker alt som kan merkes. Men ting blir borte okke som

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no