Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange kvadrat?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 09:15   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi bare leier, men jeg ser for meg at vi kommer til å kjøpe noe av tilsvarende størrelse etterhvert.
4 som deler totalt ca. 90m2. I tillegg har vi full kjeller, som ikke regnes med i boareal siden det er så lavt under taket, og det er bare et lite vindu. Hadde dette vært mitt, hadde det blitt satt inn lyskasse, og vips hadde vi hatt stor kjellerstue og et bad til.

  Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:16   #22
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er 5 stykker og har hus på 170kvm over 2 etasjer. Det jeg savner er et ekstra soverom som vi kunne hatt som gjesterom. Vi har fire soverom sånn at vi har ett hver, men skulle gjerne hatt fem soverom. Har to bad, noe jeg er veldig glad for, også har vi stue + loftstue noe som også er veldig greit. Vi har ikke så mye lagringsplass, bare noen sånne litt store sidekott. Vi trenger egentlig ikke mere lagringsplass hvis vi bare klarer å rydde i det vi har. Det mest geniale vi laget nå er et rom/bod i gangen under trappa opp til 2.etg. Genial og ha alt sesongtøy, skøyter, slalomstøvler, ekstra sko/støvler der + at det er plass til å sette rett inn alt tøyet som kommer hjem i en stor ikea pose i helgene fra sfo/barnehage. Skulle gjerne hatt stor gang, men nå har vi fått gjort om litt og laget mye skap/skuffeplass der, så da fungerer det bedre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:16   #23
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

2 store og 2 små på 160 kvm. Har alt for mange ting, men jobber med å redusera. 3 boder inne og 1 ute, pluss at me planlegger stor garasje.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:17   #24
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Me er 5 stykker og huset er på noko å 60 m2. Trur eg trygt kan sei at det er litt lite.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:18   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har 170, og er fire. Hadde fint hatt plass til en til.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:19   #26
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fire og har ca 120 kvm. Vi har garasje som vi bruker som bod men skal på sikt bygge utebod. Vi har ett rom som pr dd brukes som bod men som vi skal gjøre om til tv-stue, da må vi ha uteboden ferdig først.. tror ikke jeg føler det blir nok plass før uteboden er klar..

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:20   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi er 4 på 250 kvm.... Ok med plass, uansett hvor stor eller liten plass man har så klarer man alltid og fylle opp med alskens drit. Vi har dobbel garasje, 2 store uteboder, men bilene står like fullt ute pga plassmangel...

Det er nettopp litt med dette. Vi har blitt noen racere til å fore loppemarked og Fretex med ting vi ikke bruker og ikke har plass til å lagre. Jeg er nesten litt redd for at vi bare fyller opp boder og slikt med ræl hvis vi får dobbel kapasitet på den fronten.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Vi er fem og har 140 m2. Ikke loft. Ikke kjeller, en liten bod. Det er knapt, ja.

Hm, og jeg som synes huset deres er så stort. Jeg misunner dere dog gangen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:21   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fire, og hadde 65 kvadrat pluss to små boder tidligere. Det var trangt, selv om planløsningen var ypperlig og ungene kunne ha hvert sitt rom. Nå har vi 200 kvadrat alt i alt - eller kanskje litt mer i praksis (det er skråtak i 2. etasje). Skal jeg være ærlig, er det hakket mer enn vi egentlig trenger. Veldig deilig, altså. Alle våre kvadratmeter kan brukes som boareal, men vi bruker et rom på ca. 16 m2 som bod. Vi har fire soverom på ett plan, to romslige bad, stor stue og kjøkken med åpen løsning i 1. etasje og en gedigen kjellerstue, stor bod og stort vaskerom i kjelleren. I tillegg har vi bittelitt lagningsplass på et minimalt loft og i garasjen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:24   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er 5 stk, og har et hus på 200 kvm BOA ca. I tillegg har vi noe bodplass i kjelleren som jeg ikke regner med i boa.
Vi har passe stor stue på 40 kvm, 17 kvm kjøkken, litt for liten gang (6 kvm), 2 bad på hhv 12 og 6 kvm, 3 soverom på 13 kvm + gangarealer og bod i 2.etg. I kjelleren har vi garderobe, do og gang på tilsammen ca 15 kvm, et kjølerom på 4 kvm + en kjellerstue på 25 kvm (som har store vinduer, ikke kjellervinduer). I tillegg 2 boder på 6 og 15 kvm.

Vi savner først og fremst et ekstra soverom til gjster, men bruker kjellerstua som gjesterom. Har satt inn en hemnes dagseng fra ikea der som kan slås ut til dobbeltseng. Ellers ønsker vi oss større gang i 1.etasje med plass til mer sko og klær.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:30   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vet ikke helt hvor mange kvm vi har her faktisk.
Når vi flytter får vi 100 kvm sånn ca i grunnflate der det er skvisa inn 3 soverom, et knøttebad, gang, ytter"kott" (gang altså), kjøkken og stue. Har kjeller med kjellerstue, vaskerom og 3 boder. Og ja, garasje og så blir det carport med plass til to når vi har bygd ut terrassen. Har også lagring på loftet.
Jeg vet jeg kommer til å synes det blir knapt. Vi har liksom gått fra liten leilighet til rimelig greit stort hus og skal nå ned i størrelse. Men men....

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:30   #31
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi hadde 90 kvm da vi var 4,det var aaaaalt for lite.Nå har vi 180 kvm og er 5. Passe tror jeg,ikke bodd her så lenge. Men alle barna har hvert sitt rom.Egen kjellerstue,2 bad,eget vaskerom og 2-3 boder.Ja vi har plass nok nå.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:38   #32
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har 110 m2 fordelt på 3 etasjer. Det vil si si tre soverom, loftstue (som kan brukes som gjesterom) og stue/kjøkken. Nå har du jo vært hos oss så det vet du allerede.
Vi har godt med boder, både inne og ute. Jeg synes vi har ok med plass, men ønsker meg et bad/toalett til.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:49   #33
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hm, og jeg som synes huset deres er så stort. Jeg misunner dere dog gangen.

Det ser større ut enn det er. Det er liksom bare det du ser, og vi hadde hatt greit med plass dersom vi hadde hatt et snev av lagringsplass. Vinterdyner, skisko, akebrett, sykler, alt dette skal inn i et hus uten lagringsplass.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:50   #34
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Høres kjent ut. Vi må i tillegg ha plass til alle vedovnene som mannen sparer på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:51   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er 3 stk , bor på 120 kvadrat. Har garasje med lagringsplass oppå + lagringsplass på loftet.
Vi har 3 soverom, 2 bad, grei størrelse på stue og kjøkken.
Kunne dog tenkt meg ett rom til + kjeller eller loftsstue.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:56   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Nå er vi tre pluss en hund på 120 m2. Vi har nok soverom og oppholdsrom og to bad, litt lite kjøkken og alt for lite lagringsplass. Vi flytter snart inn på nærmere 280 m2, hvorav nesten 30 m2 er bod og lagringsplass. Det blir nok, selv om vi skulle bli flere.

Barndomshjemmet mitt er på ca 100 m2, og jeg syntes aldri det var lite (til fire personer). Det som manglet var kanskje ei stue til - jeg hadde ikke besøk før det siste året jeg bodde hjemme, men søstera mi traff stort sett vennene sine ute og hadde nok ønsket mer plass. Faren min ville nok gjerne hatt et bad til, han slapp aldri inn.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:16   #37
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fem og klarte oss fint da vi flyttet fra 200 til 90 kvm. Nå har vi 150, og det er også bra.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:37   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fem og har nærmere 300 kvadrat pluss dobbel garasje med stort loft. Vi har veldig god plass, det er luftig og oversiklig, godt med lagringsplass, det femte soverommet som er kontor/TV-stue/gjesterom er genialt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:52   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Jeg tror det er viktig å tenke på hvordan behovet endrer seg med en gang man får tenåringer (om man vil at de skal oppholde seg i huset med venner, da). Vib har i overkant av 200 kvm til to voksne, to tenåringer, et småskolebarn og snart en baby. Vi har kjellerstue, men kjenner allerede på at tenåringene gjerne ville hatt bedre plass som i et oppholdsrom til (så det blir nok hytte i hagen).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:56   #40
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Trodde kanskje man hadde 30 kvm pr pers som "norm" jeg - for hva som var greit med plass.

Vi har 120 - 4 personer. FUnker helt fint. Dog god planløsning og 4 soverom. Jeg savner kjeller og mer lagrinsplass bare.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no