Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

For de introverte

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-17, 10:29   #41
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

På sosiale medier har man stor grad av valgfrihet i forhold til hvem man vil kommunisere med, hva man vil si, hva man vil svare på, om man vil ta en pause og gjøre noe annet en stund osv, og man kan ta alle disse valgene uten at dette blir oppfattet negativt. Man kan rett og slett i større grad delta på egne premisser. Det ville fort bli veldig ubehagelig om man var med på noe sosialt med bare gikk vekk fra folk man ikke ville snakke med, gikk inn på et annet rom fordi man trengte en pause alene eller lot være å svare på spørsmål man ikke var interessert i eller synes var ubehagelige. Det er en enorm forskjell og for meg en vesentlig del av det som gjør sosiale medier lite krevende, mens det å være sosial på annet vis tapper meg for energi.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 10:29   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg melder meg også inn i denne klubben; utadvendt innadvendt, ikke problemer med å snakke med folk, men folkesky. Jeg fikk forslag om å melde meg på Midnight Sun Marathon her om dagen, men jeg tror blikket mitt sa alt jeg tenker om å løpe i flokk.

Jeg løper ikke i flokk med folk jeg kjenner. Fellestreninger og type gjeng-løper-sammen på store løp er uaktuelt. Jeg stiller likevel i løp alene selv om det er mye folk rundt. Da er jeg bare meg og slipper å forholde meg sosialt til de andre som løper.

Det blir litt som å sitte alene på kafé på en flyplass hvor det er masse folk vs å sitte i en gruppe på kafé på flyplass.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:00   #43
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For de introverte

Jeg gikk bak en mann med en genser som er spot on meg før i dag: På hele ryggen sto det "Anti social social club" Altså enklubb for de antisosiale. For jeg er jo innmari glad i å være med folk og være en del av en gjeng eller tilhøre et fellesskap, men samtidig så syns jeg folk er slitsomme, særlig hvis jeg ikke kan bestemme selv hvor mye av dem jeg vil ha innpå meg.

Strengt tatt er vel FP en sosial klubb for oss antisosiale?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:04   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Jeg vet ikke om FP-ere (dem jeg har møtt) er dem som først dukker opp i hodet mitt når jeg tenker antisosial.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:06   #45
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg vet ikke om FP-ere (dem jeg har møtt) er dem som først dukker opp i hodet mitt når jeg tenker antisosial.

De du faktisk har MØTT, ja!

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:12   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

De du faktisk har MØTT, ja!

Jepps!
De utgjør såpass mange at jeg ikke vil definere fp generelt som antisosiale. Med mindre dere andre er så hardcore antisosiale at det veier opp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:14   #47
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jepps!
De utgjør såpass mange at jeg ikke vil definere fp generelt som antisosiale. Med mindre dere andre er så hardcore antisosiale at det veier opp.

Det er derfor du ikke har møtt oss.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:16   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jepps!
De utgjør såpass mange at jeg ikke vil definere fp generelt som antisosiale. Med mindre dere andre er så hardcore antisosiale at det veier opp.

Spot on. Jeg har blitt invitert til å møte andre forumfolk mange ganger, men bare tanken sender meg i fosterstilling. Jeg må seriøst manne meg opp bare for å møte venner. Og jeg liker faktisk å være sammen med dem, det er bare så overveldende til tider.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:17   #49
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jepps!
De utgjør såpass mange at jeg ikke vil definere fp generelt som antisosiale. Med mindre dere andre er så hardcore antisosiale at det veier opp.

Neida, jeg er helt enig. Men for meg fungerer FP litt som flere andre her beskriver. Et sted å være sosial når jeg ikke orker å være sosial.

Men jeg har møtt massevis av supersosiale, flotte FP'ere jeg også, altså.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 12:54   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Antisosiale håper jeg virkelig ikke de er. Asosial er liksom litt annet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 13:16   #51
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Antisosiale håper jeg virkelig ikke de er. Asosial er liksom litt annet.

Jooooo, noe bitte litt annet.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 13:40   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg er midt på treet og såpass situasjons og formavhengig introvert/ekstrovert at tegningen både kan passe og ikke passe.

En ting jeg har lurt på som ikke Jung kjente til den gangen han skrev om intro/ekstro er hvordan sosialt liv og "å hente energi" relatert til sosiale medier henger sammen med akseplassering.
Kan man kalles introvert om man ikke henter energi fra samspill med folk RL men multitasker sosiale medier og takler dårlig å være nettlaus?


Det handler jo ikke bare hvor man henter energi, men også hvor man retter fokus. På indre liv eller på det som skjer rundt seg.



Jeg er superEkstrovert (og Sosial om man skal kategoriseres med f.eks Holland) - jeg har aldri behov for alenetid. (jeg håndterer det, men savner det ikke) - Jeg kommer lett i snakk med folk - og synes for eksempel å ha undervisning er noe som virkelig gir meg energi.

Det beskrives jo som "høyrehåndsrefleksen" - altså det vi foretrekker å gjøre. Vi kan alle skrive med venstre hånd også, men det kan føles litt fremmed og rart. I livet blir vi i perioder "tvunget" til å skrive med venstre hånd, og vi vil etter hvert få bedre mestring på også dette.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:17   #53
Eskild80
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2017
Innlegg: 9
Eskild80 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: For de introverte

Har lest en del om dette, og tror det er mye synsing om emnet...men, det er godt mulig at noe faktisk blir mer slitne av sosial omgang enn andre. Selv synes jeg det er pussig at man er så forskjellige på det.

Kanskje kan introverte "trenes" til å like sosial omgang mer? Hva tror dere?

Eskild80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:22   #54
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Eskild80, her.

Har lest en del om dette, og tror det er mye synsing om emnet...men, det er godt mulig at noe faktisk blir mer slitne av sosial omgang enn andre. Selv synes jeg det er pussig at man er så forskjellige på det.

Kanskje kan introverte "trenes" til å like sosial omgang mer? Hva tror dere?

Hvorfor er det pussig? Vi er jo fryktelig ulike på mange andre områder.

Hvis jeg skal svare for meg selv så må jeg si nei, det tror jeg ikke. Det er forøvrig ikke sånn at jeg ikke liker sosial omgang heller. Jeg trenger bare tid for meg selv for å hente meg inn igjen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:26   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det handler jo ikke bare hvor man henter energi, men også hvor man retter fokus. På indre liv eller på det som skjer rundt seg.

Denne var fin og gjenkjennelig.

Jeg kan for øvrig "trenes" til å takle sosial omgang bedre , og opplever at det går litt i bølger. Samtidig er det stor forskjell på hvem jeg er sammen med. Noen gir mye mer energi enn andre. Ikke noe stygt sagt om de andre heller, men det er noe med kjemien og kommunikasjonsformen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:34   #56
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.765
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Dette følte jeg meg truffet av - introvert og utleverende som jeg definitivt er. Jeg ser ikke helt den manglende logikken i dette, i grunnen. At jeg vaser og skriver mye rart i sosiale medier, har ingen sammenheng med at jeg best henter krefter og lader batteriene på egen hånd. På én måte opplever jeg det nesten omvendt - at aktiv tilstedeværelse i sosiale medier hjelper meg til å holde en viss forbindelse med omverdenen på dager da jeg helst bare ville ha låst meg inne på rommet mitt. At man er lukket og ikke deler seg og sitt, forbinder jeg mer med å være innadvendt enn introvert. Jeg er nok en utadvendt introvert, og overhodet ikke sjenert, men heller folkesky.

Jeg også. Jeg er den stilleste i store forsamlinger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:37   #57
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.765
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Jeg tror majoriteten på SoMe som FP liker best å formulere seg skriftlig og jeg tror vi er i overvekt av introverte her inne uten at jeg akkurat har tall på det, så klart. Lager en poll, jeg. Ja, nei-poll.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:39   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det handler jo ikke bare hvor man henter energi, men også hvor man retter fokus. På indre liv eller på det som skjer rundt seg.



Jeg er superEkstrovert (og Sosial om man skal kategoriseres med f.eks Holland) - jeg har aldri behov for alenetid. (jeg håndterer det, men savner det ikke) - Jeg kommer lett i snakk med folk - og synes for eksempel å ha undervisning er noe som virkelig gir meg energi.

Det beskrives jo som "høyrehåndsrefleksen" - altså det vi foretrekker å gjøre. Vi kan alle skrive med venstre hånd også, men det kan føles litt fremmed og rart. I livet blir vi i perioder "tvunget" til å skrive med venstre hånd, og vi vil etter hvert få bedre mestring på også dette.


Når det snakkes om personlighet og ulike akser der fremstilles det ofte som noe "satt", litt som du snakker om refleks. Det er ikke mange som endrer høyrehåndsrefleks, men fokus og energihenting innenfra vs utenfra tror jeg ikke er like statisk. Jeg tror mennesker kan endres der og at en del tester blir brukt til mer enn det er dekning for. Har man fått utdelt bokstaver i en grundig myers briggs test er det ikke en dom for resten av livet og at det ikke kan brukes til hva som helst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 14:46   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Eskild80, her.

Kanskje kan introverte "trenes" til å like sosial omgang mer? Hva tror dere?

Det kan jo også hende at ekstroverte kan trenes til å klare seg på egen hånd og ikke plage folk rundt seg hele tiden?

Neida. Men altså: Det er jo ikke noe galt i å være introvert, og det er ikke noe man trenger å "trene bort". Det er greit å være i stand til å omgås folk på noenlunde greit vis, men det er ingen motsetning mellom det å være høflig og omgjengelig og det å være introvert.

Jeg er et eksempel på en sosial og tidvis veldig pratsom introvert. Jeg kan bli sliten av folk rundt meg og innpå meg, men det har ikke så mye å si for hvor mye jeg mener og har lyst til å si noe om. Jeg vil gjerne diskutere, men kan bli sliten av folkemengder og mas og invadering. Sånn sett passer kanskje nett/sosiale medier ekstra godt for introverte?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 15:20   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Når det snakkes om personlighet og ulike akser der fremstilles det ofte som noe "satt", litt som du snakker om refleks. Det er ikke mange som endrer høyrehåndsrefleks, men fokus og energihenting innenfra vs utenfra tror jeg ikke er like statisk. Jeg tror mennesker kan endres der og at en del tester blir brukt til mer enn det er dekning for. Har man fått utdelt bokstaver i en grundig myers briggs test er det ikke en dom for resten av livet og at det ikke kan brukes til hva som helst.


Joda - jeg sier bare hva teorien mener jeg da - Vi er jo sosiale vesen som selvfølgelig er tilpassingsdyktige - og jeg mener så bestemt at JTI (atlså Jung) er slik at man kan forandre seg - så man kan få en annen "høyrehåndsrefleks"

Sånn om at Ekstorverte er så himla fremelsket synes jeg er irriterende - selv om jeg er superekstrovert selv. Jeg er glad for at ikke alle er ekstorverter - da hadde verden vært et innmari slitsomt sted å være på.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no