Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Wordfeud

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-12, 13:49   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Kul

Wordfeud

Hei...da har jeg inntatt wordfeud-verden jeg også, men har litt problemer som nybegynner. Noen som vil tipse og fortelle litt om regler, poeng osv osv

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:51   #2
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Wordfeud

Lurer jeg også på. Startet i går.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:58   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Grunnleggende er jo feltene for doble og tripple bokstav- og ordpoeng. Her kan det sankes mye poeng. Bokstaver med høy verdi gir best uttelling hvis de kan være med og danne flere ord samtidig og/eller legges på dobbelt eller trippet bokstavfelt. Likeledes er det jo med ord som man klarer å legge over ett eller flere doble og/eller tripple ordfelt.

Ellers trenger man ikke lage så lange, flotte ord for å sanke poeng. Men hvis man bruker alle syv brikkene, får man 40 poeng ekstra. Dette kalles bingo.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 16:07   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Det er fryktelig vanskelig å finne gode ord med c og w i.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 16:08   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Wordfeud

Hva står alle disse forkortelsene for? TL, TW, DL, DW og er det ulike poeng?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 16:18   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Hva står alle disse forkortelsene for? TL, TW, DL, DW og er det ulike poeng?

TripleLetter, TripleWord, DoubleLetter, DoubleWord.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:00   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er fryktelig vanskelig å finne gode ord med c og w i.

WC
WCA
BOW
BOWL
WATER
SLOW
SHOW
FLOW
WON
WOK
WOKKE
WEB
WEBB
TWEED
SWING
NEWTON

CA
PC
CP
CD
CF
CIF
CISS
CAD
COIL
CENT
CELLO
CYSTE
SIC
SEC
CASEN

...er noen!


Et lite utdrag godkjente ord med Æ:

ÆR ...
VÆR ...
ÆTT(A)
BÆSJ ...
BÆ ...
HÆ ...
MÆDI
ÆRLIG
ÆRAEN
GJÆR
LÆR ...
NÆR ...
SÆD
SÆR ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 21-01-12 kl 01:39.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:08   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wordfeud

Noe sier meg at det er greit å holde seg unna deg i en wf turnering...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:20   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Noe sier meg at det er greit å holde seg unna deg i en wf turnering...

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:17   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Wordfeud

Er dette på internett eller på mobil/Iphone-ish?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:20   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Hovedsakelig mobil, men du kan få WF til PC/Mac også.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:26   #12
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Hovedsakelig mobil, men du kan få WF til PC/Mac også.

What to do?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:31   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

http://www.wordfeudforpc.com/index.php

Du må betale en liten slant da, men det må man jo på mobil også, for å slippe irriterende adds mm.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:39   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wordfeud

Jeg spiller på norsk, men mistenker at ei jeg spiller med jukser. DE ordene hun kommer med, har aldri hørt om mange av dem før, engang. Raca, bisl? Mulig jeg er dum, bare. Men kan man merke at noen jukser, eller må man bare stole på at de man spiller mot spiller på ærlig vis?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:46   #15
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Absalone: Det der er jo en haug med engelske ord, er det lov?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:47   #16
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg spiller på norsk, men mistenker at ei jeg spiller med jukser. DE ordene hun kommer med, har aldri hørt om mange av dem før, engang. Raca, bisl? Mulig jeg er dum, bare. Men kan man merke at noen jukser, eller må man bare stole på at de man spiller mot spiller på ærlig vis?

Jeg er en sånn som prøver meg fram, jeg. Har spilt på ordspill.no i to år og lært en del "rare" ord og forkortelser der.
En jeg spiller med påstår jeg jukser, og je gbilr så adrenalinforbanna av det. Fordi jeg har aldri slått opp i ei ordbok, aldri benyttet meg av hjelp fra noen eller noe.

Så det går an med å prøve, altså.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:57   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Absalone: Det der er jo en haug med engelske ord, er det lov?

Bare om man spiller på engelsk, jeg har prøvd med engelske ord, det går ikke. :desperat:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:57   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Absalone: Det der er jo en haug med engelske ord, er det lov?

Jepp!! Vi bruker jo flere av dem i norsk også. Men det er utrolig hva som et lov, og ikke ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:13   #19
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg spiller på norsk, men mistenker at ei jeg spiller med jukser. DE ordene hun kommer med, har aldri hørt om mange av dem før, engang. Raca, bisl? Mulig jeg er dum, bare. Men kan man merke at noen jukser, eller må man bare stole på at de man spiller mot spiller på ærlig vis?

Mange resigner når de spiller mot meg, og jeg antar de tror jeg jukser med den helper-greia. Saken er at jeg har spilt på ordspill.no i over tre år, er vant til å spille på tid, og har rank på topp 100 og nok derfor kan defineres som ganske god.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:16   #20
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Wordfeud

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Mange resigner når de spiller mot meg, og jeg antar de tror jeg jukser med den helper-greia. Saken er at jeg har spilt på ordspill.no i over tre år, er vant til å spille på tid, og har rank på topp 100 og nok derfor kan defineres som ganske god.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no