Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til tweens (gutt)?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-16, 20:08   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sykkel til tweens (gutt)?

Eldstemann trenger ny sykkel, og er greit på overtid. Han er 1,55 m og veier rette i overkant av 35 kg så det er et poeng at sykkelen er lett. Vi har hatt Diamant ultra igjennom 12 tommer til 24, og nå er jeg i stuss hva vi skal velge. Han må nok over på den minste voksen størrelsen og jeg blir ikke klok når jeg googler, så jeg tenkte kanskje det var noen her inne som har fasiten. Jeg tenker i prisleiet 5000,- og han bruker sykkelen forholdsvis mye, daglig til og fra skolen, + transport ellers i fritiden.

Og nå er det jo snart salg, så kanskje det er mulig å gjøre noen kupp!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 20:12   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Se etter en sykkel med 27,5'' hjul, og XS ramme. Jeg tror det vil passe greit. Jeg tror Merida har noen?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 20:20   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Se etter en sykkel med 27,5'' hjul, og XS ramme. Jeg tror det vil passe greit. Jeg tror Merida har noen?

Vår 153 cm eldstejente har en slik, og kommer til å ha den til hun passerer 160 cm. Merida Juliet Birkebeiner heter jentemodellen. Meridas kvalitet har godt rykte.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 01:28   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Vi har vært rundt i samme ærend (Birk sport, Anton sport og XXL) i dag, og fått beskjed om at med en gang de vokser ut av 24", så er de over på voksensykkel, og de superlette syklene på 26"er i en helt annen prisklasse. Vi endte opp med å kjøpe ny 24" siden det holder 1 år til, og jeg ikke ville bruke 5000 kr på sykler som veide 13 kg +.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 09:26   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Han kan passe den minste voksenstørrelsen til TREK nå. Vår sønn gikk over til en sånn da han var 1,55. Nå er han over 1,70 og vi må kjøpe ny sykkel neste vår.Sykkelen har litt lav stang fra styre mot sete slik at den ikke ble for høy, og de på butikken kuttet setestangen 5 cm slik at setet kom helt ned når han begynte å bruke sykkelen. Han mestret fint den størrelsen. Vi har vært veldig fornøyd med sykkelen, og kommer til å kjøpe samme merke neste gang. Sykkelen har holdt seg i veldig god stand.


Sist redigert av Lyppa : 23-08-16 kl 20:26.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 09:53   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Min jente er lenger, men fikk for mange år siden en liten voksenmodell av GT.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 10:48   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Jeg anbefaler å sjekke på en sykkelbutikk, siden de ofte har bedre utvalg i forskjellige rammestørrelser enn på sportskjedene. Vi gjorde et veldig godt kjøp på en utstillingsmodell i fjor, nedsatt med 70%.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 11:10   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Jeg har sett at noen av kompisene har Trek sykler, men de selges vel ikke i kjedebutikkene? Er de lettere enn andre sykler?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 11:35   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Jeg kan anbefale Xeed sykler. De føres av bla Anton og Sport1 (tror jeg) og leverer sykler i alle rammestørrelser til en fornuftig pris. Vi er også godt fornøyd med kvaliteten, alle tre i samme størrelse i storfamilien har slike.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 13:57   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Spinn fører Trek, men det er kanskje kun Oslo. Jeg vil tro de veier det samme. Jeg ser Nakamura Grade har stiv gaffel og veier 10 kg, men kun 24" tommer. Eldste sin Merida har jeg satt inn på verksted nå for å bytte til stiv gaffel, og fotstøtten er massiv og blytung, jeg tar den av. Sykkelen ble kjøpt brukt for ca 1000,-, så vi har litt å gå på prismessig.

Jeg synes også at det er urimelig at 30 kg barn skal ha tyngre sykkel enn voksen. Og at rimelige sykler har unødvendig tunge komponenter.

Yngste har Gary Fisher sykkel som er mye bedre og lettere enn Diamant sykkelen vi først kjøpte. Kjøpte den på Sykkelboden i Drøbak.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:27   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Vår sønns Trek i den minste voksenstr kjennes i allefall lettere ut enn Diamanten han hadde før.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 09:53   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min jente er lenger, men fikk for mange år siden en liten voksenmodell av GT.

Det fikk sønnen min nå. GT Avalanche sport 27,5" med liten ramme. Den er ikke spesielt lett, men en svært god sykkel. Usikker på hvor høy han er nå, men regner med ca 145 cm, snart 9 år.

Nedenfor ser du hvor stor sykkelen er i forhold til gutten. Jeg syntes den så veldig stor ut først, men når han sitter på den har han svært god sittestilling, geometrien passer han perfekt. Var på sykkeltur i helga (som bildet er fra), og fikk testet den skikkelig, både på svært bratt grusveg/sti, og langs asfaltert veg, og han har veldig god kontroll på sykkelen. Før vi kjøpte denne prøvde han en Xeed 26", men han sitter mye bedre på denne.



Storesøstra på 11, som jeg antar er ca 150-155 cm høy, har den tilsvarende hybridsykkelen fra GT, GT Transeo 3.0, også 27,5". Samme der, jeg var skeptisk i begynnelsen da jeg fikk se sykkelen, helt til hun satte seg på den. Hun sitter veldig fint og uanstrengt, og har god kontroll på sykkelen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-09-16 kl 00:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:42   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Storesøstra på 11, som jeg antar er ca 150-155 cm høy, har den tilsvarende hybridsykkelen fra GT, GT Transeo 3.0, også 27,5". Samme der, jeg var skeptisk i begynnelsen da jeg fikk se sykkelen, helt til hun satte seg på den. Hun sitter veldig fint og uanstrengt, og har god kontroll på sykkelen.


Eldste har samme sykkel, fikk da hun var 8. Hun er lang og har vært lang alltid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:44   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det fikk sønnen min nå. GT Avalanche sport 27,5" med liten ramme. Den er ikke spesielt lett, men en svært god sykkel. Usikker på hvor høy han er nå, men regner med ca 145-150 cm, snart 9 år.

Nedenfor ser du hvor stor sykkelen er i forhold til gutten. Jeg syntes den så veldig stor ut først, men når han sitter på den har han svært god sittestilling, geometrien passer han perfekt. Var på sykkeltur i helga (som bildet er fra), og fikk testet den skikkelig, og han har veldig god kontroll på sykkelen. Før vi kjøpte denne prøvde han en Xeed 26", men han sitter mye bedre på denne.
.

Min sønn er nok ikke mer enn 130 cm, så den vil nok bli for stor. Tenker en 24 tommer holder. En gutt i klassen fikk en Frog bike som ser veldig flott ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 11:39   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min sønn er nok ikke mer enn 130 cm, så den vil nok bli for stor. Tenker en 24 tommer holder. En gutt i klassen fikk en Frog bike som ser veldig flott ut.

Ja, tvillingsøstera hans, i bakgrunnen på bildet, er vel i underkant av 130 cm, og scott-sykkelen på bildet er en 24 tommer som passer perfekt. Hun kunne overhodet ikke håndtert en så stor sykkel som tvillingbroren eller storesøstera har. Hun har prøvd brorens sykkel bare for moroskyld, men den er alt for diger.

Ei venninne av henne har også Frog, de skal være veldig gode. De er superlette, og mindre kompliserte pga litt færre gir.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-08-16 kl 11:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 23:02   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg kan anbefale Xeed sykler. De føres av bla Anton og Sport1 (tror jeg) og leverer sykler i alle rammestørrelser til en fornuftig pris. Vi er også godt fornøyd med kvaliteten, alle tre i samme størrelse i storfamilien har slike.

Jeg trekker denne opp igjen fordi jeg ser på sykkel til de to eldste, og titter blant annet på Xeed som jeg ser de har på Anton Sport.
Ser de har Xeed 26", er det greia for en gutt på nesten 160, eller må han ha noe større?

I 20" som jeg ser etter til lillesøster har de også et ok alternativ til 2000 kroner, og jeg kjenner at det frister litt selv om jeg egentlig har sett på Frog, men den er nesten dobbelt så dyr.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 23:04   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Jeg er 162, og skulle jeg hatt sykkel ville jeg hatt 28" hjul med XS ramme, tror jeg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 14:52   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Vi endte opp med å kjøpe Diamant Apex i str xs. Tror vi betalte rett i overkant av 6000. For en på 1,60 kan dere sikkert ta en ramme størrelse større, vil jeg tro.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 15:34   #19
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Datteren min har hatt denne tidligere. Hun var veldig fornøyd med denne.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 23:34   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til tweens (gutt)?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


I 20" som jeg ser etter til lillesøster har de også et ok alternativ til 2000 kroner, og jeg kjenner at det frister litt selv om jeg egentlig har sett på Frog, men den er nesten dobbelt så dyr.

Nabojenten har Xeed 20 tommer. Virker som en god sykkel.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no