Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du (hatt) brevvenn?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du / har du hatt brevvenn?
Har hatt brevvenn 106 77,37%
Har hatt og har fortsatt brevvenn 13 9,49%
Har hatt brevvenn, men nå mailer vi i stedet 11 8,03%
Jeg oppdaget skrivelysten på forum 2 1,46%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver skjelden noe på forum :lesehest: 1 0,73%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver ikke noe på forum :sjenert: 0 0%
Annet (beskriv) 4 2,92%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 19:46   #61
melloz
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 8
melloz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg hadde mange brevvenner fra jeg var 10-15, svarte på og sendte inn annonser i Starlet og sånn. Nå har jeg ingen lengre.

samme her! Fant akkurat noen av brevene hjemme hos mor og far, prøvde å spore dem opp på facebook men det ble resultatløst.

melloz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:51   #62
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Reea fra Helsinki (via Pusur-bladets brevennspalte) og Christina fra København (via vennskapsklasse-prosjekt på barneskolen) + en del tremeninger som jeg møtte på diverse slektstreff gjennom barndommen.

Men ingen nå.


Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har hatt massevis av brevvenner, men den jeg husker best er denne:
Det var i veldig gamle dager da man hadde telefon med rund skive, og venninna mi og jeg tenkte vi skulle prøve å bare slå tilfeldige nummer og se hvor vi havna. De fleste ganger havna vi bare på Byåsen eller i Stavanger eller sånne kjedelige plasser, men en gang fikk vi en engelsktalende person i andre enden. Det viste seg da at vi hadde kommet til Malta, og mor i huset hadde en datter som gjerne ville skrive med meg. Jeg oppga adressen min på et relativt haltende skoleengelsk (jeg gikk på ungdomsskolen) og hu mor var visst ikke helt stø hun heller, så jeg skjønte ingenting den dagen jeg fikk brev. Både navn og adresse var helt ukjent og fullstendig kaudervelsk, og jeg fatter fortsatt ikke hvordan Posten fant fram til meg ved hjelp av den adressen. En journalist i Adressa fikk nyss i dette ved en tilfeldighet, og skrev en notis i avisa om brevet. Og sannelig ringte de ikke fra P2 den kvelden også... Jeg ble intervjuet på telefon midt i naturfagstimen, og ble tvunget av de andre jentene i klassen til å spørre om de kunne spille en sang til meg. Hva de ville høre? Careless Whisper...

Vi holdt ikke kontakten særlig lenge, men venninna mi og storebroren til denne jenta har fortsatt kontakt, og han har vært her på besøk med familien sin. Morsomt.

Morsomt.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:10   #63
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Forøvrig henger begge de supre brevvennene mine her inne også

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:20   #64
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Hadde mange brevvenner da jeg var barn. Har også skrevet mye brev når jeg har vært ute og reist.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:27   #65
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Hadde brevvenn da jeg var lita, men var svært dårlig på å svare

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 09:05   #66
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde en super brevvenn da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Hun kom fra Birmingham og vi reiste på besøk til hverandre mange ganger i disse årene. Dessverre virket det som om vi vokste fra hverandre da vi tok fatt på livet etter skolen, men vi har hatt sporadisk kontakt siden også.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 11:09   #67
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg har hatt flere brevvenner. Koselig synes jeg. Det er noe med det å få et brev i postkassen i stedet for bare regninger.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:07   #68
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Milde himmel, som jeg har skrevet brev oppigjennom årene!
Det begynte med min bestevenninnekusine, som bodde tre og en halv mil unna meg- så vi så hverandre altfor sjelden.
Hun og jeg skrev brev til hverandre fra vi lærte oss å skrive.
Så fikk jeg noen andre, mer perifere i 12-årsalderen, men da jeg flyttet sørover samme år, gikk all min brevskrivningstid på å holde kontakten med gamle venner.
Nye venner kom til etterhvert, andre falt fra.
Jeg skrev faktisk brev helt til jeg gikk ut fra videregående - etter det har jeg blitt sørgelig sløv.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:36   #69
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg har hatt uhorvelig mange brevvenner! Særlig da jeg var i ungdomsskole-alder. Jeg var stadig på jakt etter noen som gadd å skrive så lange brev som jeg selv gjorde, og dumpet nok en del som ikke levde opp til mine høye krav

Men de gode brevvennene mine ga meg utrolig mye glede - i ei tid da jeg ikke hadde noen venner ellers. Å åpne postkassa og finne et tykt brev fra den aller beste, var jo en drøm etter en kjip skoledag

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:47   #70
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Hadde noen brevvenner som lita, men det var vel i 10-12 års alderen.

Ei som har blitt en svært god venn er ei jeg ble kjent med på SnartGravid i 2001. Vi begynte å sende hverandre PMer og etterhvert mail.
Nå har vi nesten daglig kontakt på mail eller telefon men har ennå ikke møtt hverandre. Håper kanskje vi kan klare å få til det i 2008 !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:38   #71
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde en hel haug med brevvenner da jeg var mindre ja.
Husker det nesten var kamp innad i jentegjengen om hvem som hadde flest brev venner, og det var alltid stas med utenlandske brevvenner husker jeg.

Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:57   #72
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg har vel hatt ca 30 forskjellige brevvenner siden jeg var ca 6 år tror jeg. Har to igjen og hun ene av de to er vel den jeg har hatt nest lengst.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no