Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 14:38   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.930
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Korpstråd

Jeg laget denne tråden på et annet forum for et år eller to siden, men mottok ikke så veldig mange kommentarer / gode minner. Så jeg prøver her.

Har du spilt i korps? Hva spilte du? Fortelle litt om hvordan det var og morsomme "sannheter" man lærte seg.

Jeg spilte klarinett - i mange år. Klarinettrekka var ambisiøs, i hvertfall i den ene enden. Det var om å gjøre å sitte "øverst" på førsteklarinett og være innehaver av stemmetonen. Da var man virkelig dronning (det var nesten bare jenter som spilte "lakrispinne", og de gutta som gjorde det ble ansett som litt tapere. Hvis de ikke havnet øverst på førsteklarinett, da ).

De gutta som spiller fløyte i skolekorps er "små og rare". Gutta på trompet, derimot, var barske, og de på trombone også. Og de på sax var aller best :mimre:. Særlig når de ble så store at saxen ikke lenger måtte holdes på utsiden av lårene, men kunne hvile pent innerst midt mellom lårene .

De som spilte slagverk var noen rotehuer. De kom ALDRI til tida, og visste aldri hvor de hadde notene sine hen. Vi kalte slagverksgruppa for kjøkkengruppa, litt uvisst av hvilken grunn.

På sommerskolen i musikk var jeg tre somre på rad, 10 dager hver gang. Spilte hele dagen, men hadde fortsatt litt lepper igjen til å kysse diverse dødsdeilige musikere-wannabes på 14 år og oppover. Massevis av konflikter og intriger. Jenter og gutter bodde i adskilte fløyer, noe som ikke forhindret diverse fysisk kontakt til alle døgnets tider, guuuuud så fint vi hadde det :drømme: Hver sommer hadde de fleste funnet sitt livs kjærlighet .

Fortell litt om dine erfaringer og del dine historier med oss!

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:48   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Sitter på dårlig nettilgang så jeg må kommentere den nærmere senere, men jeg kan smilende og smårødmende si at jeg kjente meg igjen i hele innlegget - bortsett fra at jeg var en av de som spilte sax, da!

Spilte i korps og storband fra jeg var 8 til jeg var 25, og syns det var kjempegøy!

__________________
2006 - 2012 - 2012

Sist redigert av Palmen : 12-08-07 kl 22:24.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:00   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Har du spilt i korps?

Nei.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:08   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg var trombonist, og relativt ambisiøs etterhvert. Hadde tenkt til å gå på musikkhøgskolen, men trakk meg fra opptaksprøvespillinga samme dag jeg skulle spilt.

Masse kjæresterier, klining og festing, ja! Jeg gikk i voksenkorps fra jeg var 13-14 år, og der var det mye festing. De fleste av de kjekke gutta spilte grovmessig eller slagverk (tror da alle korps kalte det for kjøkkengruppa?)
Treblåsgutter var absolutt ikke kyssbare, nei

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:13   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.660
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg spilte fløyte fra jeg var 12 til 19.

men mye av tiden bare for å irritere mamma og for den sosiale delen.

fikk det aldri til :P

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:15   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Vi kalte slagverksgruppa for kjøkkengruppa, litt uvisst av hvilken grunn.

Kanskje på grunn av hvispene? :foreslår: Ellers har jeg ingenting å bidra med, har aldri spilt i korps, er fullstendig noteblind. Har to søstre som har spilt i alle år, den yngste har gått videre til å utdanne seg til solist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:15   #7
Marian
29 år
 
Marian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 218
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Korpstråd

Trombone

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:00   #8
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg har spilt klarinett i korps. Det var skrekkelig traumatisk og dørgende kjedelig. Men jeg var god da, det skal jeg ha.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:11   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg begynte på notekurs med hensikt til å begynne å spille i korps, men når vi fikk lekser så slutta jeg.... Jeg meldte meg egentlig bare på fordi vi fikk litt fri fra skolen for å delta på dette kurset

Ellers så var det egentlig ganske så kjedelig for oss i vennegjengen som måtte sitte å høre på alt korpspratet til dem som spilte.

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:23   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg var drilljente, teller det?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:27   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.930
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg var drilljente, teller det?

Jeg vet ikke.

Vi hadde ikke drill i vårt korps, så jeg vet ikke om det teller. Tror du må avgjøre det selv - var du med på turer og sånt?

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:34   #12
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Korpstråd

Hehe gjorde ferdig aspirant tida,som eg forøvrig synes var døds kjedelig,og når eg endelig var ferdig som aspirant leverte eg inn klarinetten og slutta
(å holde ut berre litt til var råd fra min mor,kunne jo blir gøy...men nei det vart aldri gøy )
Notar skjønte eg aldri og spelte meg gjennom aspirant tida ved å kikke på side mannen Elles så eig eg ikkje takt og tone, hehe,så korps er vel ikkje akkuratt noko for meg.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:46   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.660
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korpstråd

Tiril: eg spilte meg gjennom MANGE år med å kikke på sidemannen.. begynte å slite når jeg ble eldre og fikk egne stemmer.. for jeg er noteblind så det holder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:54   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg spilte i korps i 6 år. Først spilte jeg baryton og deretter altsax.
Korpset var et rent jentekorps.

Jeg stortrivdes med å spille i korps. Det jeg likte minst var gnagende støvletter på 17 mai. Ellers var det toppers. Vi var på utenlandsturer flere ganger og på noen få innenlandsturer. Jeg har en mistanke om at lederne våre likte å reise til utlandet.

Jeg har mange gode minner. Siden det var et jentekorps var det ikke så mye gutter å se på i korpset, men på utenlandsturene og på festivaler i Norge ble det da litt romanser likevel. Det jeg husker best var da jeg på Kragerøfestivalen fikk kyss på kinnet og fikk en sigarett fra gutta i bandet "Heaven" (er neimen ikke sikker på om det var låta deres eller bandet som hette det.. De lå på norsktoppen lenge.. noen som vet?)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:30   #15
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg var drilljente, teller det?

:misunnelig:

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:34   #16
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg husker godt Terje med tubaen.

Jeg var også drilljente i noen uker.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:37   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg har aldri spilt i korps, men det har min søster. Talløse timers øving på annenkornett har gjort meg klar på én ting:

Mine barn skal aldrialdrialdri spille i korps! :kors og hvitløk:


:dukker:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:40   #18
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Spilt i korps i mange mange år jeg og. Fikk utdelt (etter nøye sjekk av tannstilling) da jeg gikk i 2. klasse en baryton som omtrent var større enn meg. Synes det var sååå kjipt, for venninne mine fikk fløyte eller klarinett. Men lærte meg å like det og spilte vel egentlig helt fram for 5 år siden (litt til og fra). Har også spilt basstrombone, lyst til å lære det ordentlig en vakker dag...

Korpsturer ja :mimre:

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:41   #19
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg hadde også planer om å søke Musikkhøgskolen, men mistet litt motivasjonen når jeg fikk greie på at de tok inn 1 eller ingen på mitt instrument.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:51   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Har spilt klarinett i skolekorpset.

Gamlekjæresten min, fra jeg var 14 til 18 spilte tuba og susafon.
Da han flyttet på studenthybel på Blindern var tubaen med. Den fikk ligge i sengen mens jeg måtte ligge på gulvet
Gulldoen ble tatt mere vare på enn meg ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no