Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gul kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-19, 17:21   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gul kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har faktisk aldri hørt noe om det i RL i det hele tatt, kun på forum (jeg har ikke vært på noe brudeforum da, ugift som jeg er). Så jeg er litt usikker på hvor mye denne etiketten faktisk praktiseres i virkeligheten.

Jeg har arvet flere "Skikk-og-bruk"-bøker. Det står ikke i noen av dem. I den ene står det at man ikke skal bruke hvit kjole, fordi man ikke skal overstråle bruden, men hvis den eneste kjolen man har, er hvit, kommer man unna med et fargerikt sjal el lign - i skikk og bruk anno 1961.

Jeg husker Dagbladets moteekspert - eller "ekspert" skrev en artikkel om at dronning Margrete begikk en etikette-brøler når hun hadde rød kjole i bryllupet til kronprinsesse Victoria. Jeg tenker at en regjerende dronning antakelig har adskillig mer koll på gjeldende skikk og bruk enn en motejournalist - så hvis jeg hadde vært journalisten, hadde jeg sjekket før jeg postet den artikkelen. Særlig fordi dronning Margrete er kjent for å holde veldig på etikette og tradisjoner og derfor nok ikke er den første til å være vill og gal og bryte med en kleskodeks.

Og gul kjole må da være innafor?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no