Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 23:54   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

I trappeløpet vårt ned til kjelleren, så er det gjort et elendig arbeid, både fra snekker og han som la tapet.

Den aktuelle veggen går over to etg, og dermed er det flere høyder med gipsplater. Hvorvidt snekkeren har gjort en feil, eller om det bare måtte bli sånn, det vet jeg ikke, men akkurat i skillet mellom etasjene, så er det en ujevn glipp mellom platene.

Det verste med det hele er at vedkommende som la tapet i trappeløpet har bommet totalt. Han har lagt tapet etter platene ser det ut til, med det resultat at vi har en innmari stygg sprekk på tvers av hele veggen.

Nå er jeg i gang med diverse oppussing her,og denne veggen skal males. Men jeg nekter å gjøre det før jeg finner ut hvordan jeg skal dekke over dette her. Er møkklei dette stygge trappeløpet etter alle disse årene.

Å legge ny tapet er pr i dag uaktuellt, da det medfører at vi må/bør legge nytt i begge trappeløp, pluss stua. Denne tapeten er ikke å finne lengre.

Jeg har en løsning surrende i hodet. Det er at jeg får tettet sprekken, og så kutter jeg den eksisterende tapeten slik at det blir jevnt, og så legger jeg i en remse med tapet. Vi har tapet liggende, men ikke nok til hele veggen.

Dette er tapet med endel struktur i, og den skal males, så om jeg får jevne skjøter så vil ikke det synes når det blir malt.

Høres dette ut som noe som kan gjennomføres?

Også spørsmål to:

Sprekken mellom gipsplatene nå tettes for å få det pent, men med hva? Jeg har sparkel, sillikon og en fugemasse som jeg har brukt til å tette sprekker mellom listverk og vegger. Hva er rett å bruke her tror dere?

Bildene viser på det ene hvor synlig denne sprekken er. Bildet er tatt nede i trappa, og dere ser oppgående trapp over. På det andre ser dere litt nærmere på selve sprekken.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vegg1.jpg (216,9 KB, 53 visninger)
Filtype: jpg vegg.jpg (339,1 KB, 49 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 23:58   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

For å gjøre det enkelt, hadde jeg satt på ei helt flat list og malt i samme farge.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:01   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

For å gjøre det enkelt, hadde jeg satt på ei helt flat list og malt i samme farge.

Har tenkt tanken, men jeg ser for meg at det blir veldig rotete sammen med gelederet til trappa som går på samme vegg?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:05   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Ja, det ser du jo bedre selv, men jeg tviler på at du får det pent uten å fjerne og legge ny tapet, men jeg er ikke akkurat håndverker. Helt uaktuelt med annen tapet?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:09   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Pr i dag helt uaktuelt ja. Vi har en veldig åpen løsning med trapper og stue nede og gang oppe, så å legge nytt i bare trappeløpet vil bli rart. På sikt kanskje.

Men mulig en tynn og anonym list kan gjøre jobben inntil videre. Alt må jo bli bedre enn den jobben som er gjort.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:24   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Jeg hadde tettet med akryl og malt over i første omgang. Det vil fortsatt være antydning til strek på veggen, men mye mindre skjemmende og forhåpentligvis ignorerbart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:26   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Ja, og dessuten :urk:! For et håpløst stykke håndverk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:34   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Å tette og male over blir ikke pent. Penere enn det er, men nei.

Jeg har stått i trappa og sett litt nå, og kommer vel frem til at en list ikke blir så dumt allikevel, da denne vil å i flukt med en kantlist som er på en hylle på tilstøtende vegg. Så da maler jeg som planlagt i helga, og så får mannen ut å kjøpe list når han kommer hjem over helga.

Og ja Teofelia...det er elendig arbeid som er gjort. Jeg måtte spørre mannen i kveld om hvem som hadde lagt tapet der, og om vedkommende var sørpe full da han holdt på

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 00:40   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan kan jeg fikse denne veggen?

Kunne de ikke bare ha sparklet skjøtene mellom platene?

Merkelig løsning.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no