Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin og tørketrommel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-13, 10:14   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskemaskin og tørketrommel

Jeg må ha ny vaskemaskin og tørketrommel fordi vi flytter og de gamle skal stå igjen. Nå har vi en miele vaskemaskin som er 11 år gammel og en bosch tørketrommel som er like gammel og som det ikke har vært noe tull med. De var begge ganske dyre da vi kjøpte dem. Er det noen som har noen konkrete anbefalinger?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 22:56   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Ingen direkte anbefalinger, men du vil merke litt forskjell med de nye vaskemaskinene. Der er modeller med større kapasitet enn før (opp til 10-12 kg, jeg har en som tar 8). De gamle toppmodellene er ikke forbedret mye, men de nye har vaskeprogrammer som vasker betraktelig lengre, ekstra flekk- og bløtleggingsfunksjoner, og enda litt bedre sentrifuge. Selvfølgelig også hurtigvaskprogrammer og børsteløs motor. Tørketrommelen er mye det samme, men nå er det standard med mange funksjoner og programmer på de fleste modeller.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 22:57   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Miele vaskemaskin, gjerne tørketrommelen og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 08:18   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Vi er svært fornøyd med ASKO. Har litt dyrere modeller. Liker at vaskemaskinen sender smådeler ned i en luke. Der har jeg plukket mye hårspenner, BH spiller og ymse.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 08:47   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Veldig fornøyd med min Bosch tørketrommel. Svært misfornøyd med min asko vaskemaskin, den lager hull i klærne og klarer ikke vaske rent....

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 14:28   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Svært misfornøyd med min asko vaskemaskin, den lager hull i klærne og klarer ikke vaske rent....

Og da ikke reklamasjonsgrunn? Vi har vært så fornøyde med ASKO/Miele service på døra. Jeg ringer og oppgir et serienummer vi har på hver enhet, de vet når og hvor varene er kjøpt og reiser ut å fikser.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 14:30   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Vi har Electrolux i begge. Fornøyd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 21:40   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Og da ikke reklamasjonsgrunn? Vi har vært så fornøyde med ASKO/Miele service på døra. Jeg ringer og oppgir et serienummer vi har på hver enhet, de vet når og hvor varene er kjøpt og reiser ut å fikser.

Ifølge butikken er alle maskiner slik og ikke noe galt med vår. Venter på at den skal ryke slik at jeg får en ny maskin.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 22:11   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Vi har siemens vaskemaskin og electrolux tørketrommel. Fornøyd med begge deler. Hadde Electrolux vaskemaskin før og den var rett og slett jævlig. 3 maskiner i hus før jeg fikk reklamere og fikk legge pengene i Siemensmaskinen i stedet.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 22:19   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Ifølge butikken er alle maskiner slik og ikke noe galt med vår. Venter på at den skal ryke slik at jeg får en ny maskin.

Vi kjøpte Asko vaskemaskin i 2005 etter "best i test" lesing. Bruker for det meste øko 40 eller 60 grader program, syntetisk eller ull. Har ingen småhull i klær, ser ikke at vi har skitne klær heller, etter nøyaktig åtte år. Ingen service utgifter.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 22:41   #11
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Har miele nå , men har hatt AEG tidigere , med samme erfaring som meisje . Med at vaskemaskinen tyggde hull i klærne . Askoen vi hadde først Var mye bedre .Der AEG stoppet pga en nabbi perle i pumpen , lot ikke askoen seg stoppe av verken perler , småstein , penger eller annet . Tørketrommelen fra Bosch har gått som ei klokke i over 9 år nå , uten stopp .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 08:24   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin og tørketrommel

Vi har fire barn og vaskerommet er viktig her i huset, jeg forsøker å kjøpe gode og holdbare maskiner som kan hardkjøres i mange år.
Jeg elsker vaskemaskinen vår fra Miele, kjøpt for et par år siden. Den er helt super, sentrifugerer godt, vasker rent og hvitt, skånsomt på ull- og finvask, jeg ville helt klart valgt den samme igjen. Kjøpt på tilbud, ikke den aller dyreste modellen, kanskje rundt 9-10000 kroner?
Tørketrommelen vår er fra Samsung, veldig god den også, har aldri hatt noe å utsette på den, gode programmer som passer til vårt bruk. Også kjøpt på tilbud, mener vi betalte ca 7-8000 kroner.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no