Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 23:31   #41
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det synes jeg er blærete. Men jeg kunne nok hatt lyst til å si det samme.

I know, men jeg klarer ikke la være.

(...men jeg er litt usikker på hvor mange som heter Andrè i folkeregisteret. Jeg har alltid tenkt at det er en "Jeg skjønner ikke hvor på tastaturet jeg kan finne oppoverstreken"-feil.)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:31   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er ikke relativt vanlig (eller, relativt er jo relativt.. ). Det er ca 15-16000 som heter Kamilla eller Camilla. Poenget mitt er at det skal litt til å forveksle J og CH i uttalen. Jeg har aldri hørt noe navn som uttales DJ når det skrives med CH. Det kan sikkert forekomme i noe språk jeg ikke kjenner til, men dog. Hvis etternavnet er Hansen eller lignende, er det i alle fall lite som tyder på at navnegiverne hadde noe mer eksotisk enn Kamilla i tankene. Og da synes jeg det er temmelig ufleksibelt å "krangle" på uttalen.


Jeg krangler aldri på uttalen når foreldrene har korrigert, men jeg føler at det er bedre å anta at navnet er litt spesielt enn å anta at foreldre skriver et navn feil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:33   #43
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Men hva når det uttales "Mikaal". Den synes jeg er vrien.

Joda, den tar jeg. Helsesøsteren vi hadde fra gutta ble født og til de var 8 mnd sa konsekvent Mikal. (Til tross for at vi korrigerte henne). Selv hadde jeg aldri tenkt den uttalen pga e-en. Men igjen, hadde jeg undret så hadde jeg spurt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:33   #44
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Minsten min heter Albert, noe som burde være ganske greit å uttale. Men han blir ofte kalt for Albørt, og det irriterer meg voldsomt!

Sønnen min sitt navn uttales også ofte feil i forhold til hvordan vi sier det. Trykket legges i første del av navnet, mens vi selv legger trykket i siste del av navnet. Det blir to helt ulike navn. Men jeg gidder ikke å mesje med det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:34   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Joda, men jeg sier konsekvent "feil" innledningsvis. Og når det da forklares at det er é det skal uttales, beklager jeg uskyldig og sier noe om at jeg trodde det uttales slik jeg så pga av aksenten peker nedover.

Det er litt blærete.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:35   #46
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg krangler aldri på uttalen når foreldrene har korrigert, men jeg føler at det er bedre å anta at navnet er litt spesielt enn å anta at foreldre skriver et navn feil.

Jeg tenker i alle fall motsatt. Det er mindre fornærmende å anta at man har et navn som er mer vanlig, enn å anta at man har en til nå ukjent uttalevariant. I alle fall med Chatrine. Sjatrine? Kjatrine? Tsjatrine? Hvis noen har valgt en spesiell uttalevariant, gjør det dem sikkert ingenting å stadig måtte påpeke (og dermed fremheve) det spesielle navnet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:35   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det synes jeg er blærete. Men jeg kunne nok hatt lyst til å si det samme.

Hehe, jeg synes også det er litt blærete og typisk en ting jeg ikke gidder å gjøre fordi det ikke gir meg noen glede og jeg regner med at de jeg sier det til blir litt leie seg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:36   #48
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er litt blærete.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:37   #49
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Minsten min heter Albert, noe som burde være ganske greit å uttale. Men han blir ofte kalt for Albørt, og det irriterer meg voldsomt!

Vi er ein austlending og ein vestlending, busett på austlandet. Og eg tenker at vi styrer unna slike namn som åpenbart vil få veldig ulik uttale, som for eksempel Albert. Eg veit at slekta mi på vestlandet vil seie Albårt. Og Pettår. Torstein er eit namn eg liker godt, men ikkje når austlendingane seier Tåsschtein.

Eg synest faktisk dette med uttale og uttaleforskjellar er med på å gjere det å velje namn vanskeleg, og skjønner ikkje heilt korfor nokon vel å komplisere det ytterlegare med alternative stavemåtar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:38   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Joda, den tar jeg. Helsesøsteren vi hadde fra gutta ble født og til de var 8 mnd sa konsekvent Mikal. (Til tross for at vi korrigerte henne). Selv hadde jeg aldri tenkt den uttalen pga e-en. Men igjen, hadde jeg undret så hadde jeg spurt.

Jeg vet om to gutter som heter Mikal. Jeg sliter med å si det høyt, munnen min vil liksom presse inn en e der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:39   #51
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg vet om to gutter som heter Mikal. Jeg sliter med å si det høyt, munnen min vil liksom presse inn en e der.

Min også, og i det tilfellet jeg tenker på ble det skrevet Mikael.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:39   #52
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg er veldig enig med deg her Kanina.
Jeg er så enkel at om jeg lurer på uttalen på et navn så spør jeg. Det er ikke verre enn det. Jeg kunne stavet navnet til min ene sønn Mikael, siden det blir uttalt slik, men vi staver det Michael. Og om noen skulle uttale det på engelsk, så lever vi like godt både før og etter uttalen.

Jeg kjenner en voksen Michael - norsk mor, norsk far. Der skal faktisk navnet uttales på engelsk (Maikel). Broren heter Richard og det uttales på norsk.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:40   #53
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sønnen min sitt navn uttales også ofte feil i forhold til hvordan vi sier det. Trykket legges i første del av navnet, mens vi selv legger trykket i siste del av navnet. Det blir to helt ulike navn. Men jeg gidder ikke å mesje med det.

Nå skal det sies at min sønns navn er litt uvanlig, men skrives rett ut uten noen ekstra bokstaver eller noe ekstra "pynt".

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:41   #54
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sønnen min sitt navn uttales også ofte feil i forhold til hvordan vi sier det. Trykket legges i første del av navnet, mens vi selv legger trykket i siste del av navnet. Det blir to helt ulike navn. Men jeg gidder ikke å mesje med det.

Sier ikke noe jeg heller, bortsett fra å kalle han Albært, ikke Albørt.

Jeg lurer på om mange egentlig prøver å si navnet hans på engelsk?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:42   #55
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Ene jenta vår har et navn som skal uttales akkurat som det skrives, men det er en litt uvanlig variant av et ganske vanlig navn. Det er veldig mange som sier navnet feil, enten sier de den vanlige varianten, eller så sier de en mellomting eller noe. Det skulle ikke være så veldig vanskelig egentlig, det er bare å lese det som står eller lytte. Selv etter korrigering kan enkelte fortsette å si feil. Problemet er at jenta tar det tungt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:42   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg trodde våre navn var temmelig safe. Men til og med mannen min sier Hellene til vår datter, Helene. (Det la jeg ikke merke til da vi valgte navnet.) Til og med mitt idiotsikre navn (som jeg ikke outer her) sier han feil. Med kort vokal der det skal være lang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:45   #57
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Sier ikke noe jeg heller, bortsett fra å kalle han Albært, ikke Albørt.

Jeg lurer på om mange egentlig prøver å si navnet hans på engelsk?!

Samme her.

Og jeg trodde at vår sønns navn skulle være lett å uttale (og skrive) på engelsk, men ekstremt mange la til en e på slutten. Gutten hadde heldigvis vett til å protestere på det selv.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:46   #58
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Ene jenta vår har et navn som skal uttales akkurat som det skrives, men det er en litt uvanlig variant av et ganske vanlig navn. Det er veldig mange som sier navnet feil, enten sier de den vanlige varianten, eller så sier de en mellomting eller noe. Det skulle ikke være så veldig vanskelig egentlig, det er bare å lese det som står eller lytte. Selv etter korrigering kan enkelte fortsette å si feil. Problemet er at jenta tar det tungt.

Sånn er det med lillesøster her også. Navnet skal uttales akkurat som det er stavet, men de fleste greier bytte om en bokstav og legge til en annen. Selv etter korrigering blir det ofte feil og jeg lurer på om folkene er litt dumme.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:49   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Nå ble jeg kjempenysgjerrig på alle disse navnene dere nevner. Kan dere prikke meg om navn?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:56   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde våre navn var temmelig safe. Men til og med mannen min sier Hellene til vår datter, Helene.

Dette er vel en dialektforskjell. Jeg kommer fra et sted hvor folk kan finne på å si Hellene (selv om mange ikke sier det).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no