Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Noen med dysleksiangst her inne?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 08:58   #21
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er helt enig med Koma, og jeg innrømmer at jeg glatt hopper over enkelte innlegg som ser ut som om brukeren ikke bryr seg en millimeter om hvordan han eller hun skriver.


Innlegg fra brukere som har skrivefeil som åpenbart kommer av dysleksi er noe helt annet.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:02   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Som at man hele tiden finner mening der det egentlig bare er masse bokstaver hulter til bulter? Jeg kjenner at jeg ikke akkurat lider av det.

Det er vel noe ala "A beautiful mind". Filmen om John Nash.

HI, bare fortsett å skriv uten stor bokstav og punktum. Det gir meg Erik Naggum og news følelser så jeg blir herlig nostalgisk av det. Hvis du titter i artikkelen hadde han bare mellom 6122 meldinger, på tide at Sitron får et portrett snart?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:03   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Det er helt sant at det er lettere for oss som sliter å lese ting som er rett skrevet. Jeg innrømmer at jeg er flink til å glemme stor bokstav av og til. Det er mer en veldig dårlig uvane enn at det har noe med dysleksien å gjøre. Og at FF ikke retter stor bokstav men mange skrivefeil.

Jeg har prøvd å skjerpe meg etter jeg også har fått noen sånne kommentarer på prikk, men jeg kan ikke love at jeg blir kjempeflink med en gang.

Samme som jeg sliter med å legge fra meg tenkeprikkene mine... etter mange år på msn og IRC. Utrolig dårlig uvane. Som oftes skulle det heller vert en , .

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:04   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Dysleksi er ikke det samme som feil tegnsetting! Jeg har full forståelse for de med skrivefeil pga dysleksi, men alle vet at det er punktum etter en setning og stor bokstav i neste setning.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:06   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Dysleksi er ikke det samme som feil tegnsetting! Jeg har full forståelse for de med skrivefeil pga dysleksi, men alle vet at det er punktum etter en setning og stor bokstav i neste setning.

Der tar du feil; man kan utmerket godt slite voldsomt med tegnsettingen hvis man har dysleksi. Det gir seg dog vanligvis utslag i andre ting enn å bare utelate stor bokstav etter punktum.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:14   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

helt greit for meg med spikking, men har fått beskjeder som : gidder ikke lese/du er dum siden du ikke alltid bruker stor bokstav etter punktum...

sånt skyver jeg glatt over på teflonarmen (der fjollete kommentarer sklir av)

Siden det er jeg som har sendt deg en prikk med en anmodning om å bruke stor bokstav etter punktum:

Folk kan skrive akkurat som de vil for meg. Og så velger jeg hva jeg vil lese. Og JEG syns det er tungvindt og vanskelig å lese tekst der setningene ikke er markert med stor bokstav i begynnelsen. Ikke veldig tungvindt. Men av og til nok til at jeg ikke gidder lese, hvis jeg ikke føler meg veldig sikker på at teksten er verdt bryet.

Så du kan godt fortsette å skrive som du gjør. Du blir bare lest av litt færre. Ditt valg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:18   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Tar jeg feil hvis jeg ikke tror dette er et ordrett sitat av hva du skrev, Polyanna: "gidder ikke lese/du er dum siden du ikke alltid bruker stor bokstav etter punktum..."?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:19   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Jeg vil for øvrig understreke at jeg ikke har kommet med noen ufine kommentarer.

Her er prikken min (grønn, for øvrig)

Sitat:

Hvis jeg spør veeeeeldig pent - gidder du å bruke stor bosktav etter punktum da? Da kan det hende jeg orker å lese det du skriver, også (for det er sikkert bra, det).

(Noe som også beviser påstanden om at det er umulig å påpeke feil i andres tekster uten selv å begå minst en skrivefeil. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:19   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Jeg er tankeleser, Teo.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:22   #30
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av him, her.

HI, bare fortsett å skriv uten stor bokstav og punktum. Det gir meg Erik Naggum og news følelser så jeg blir herlig nostalgisk av det.

hehe. men han brukte punktum og annen tegnsetting, og var ganske klar og konsis (om ikke akkurat diplomatisk og imøtekommende). :tidligere usenetlurker og tidvis naggumfan:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:24   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Noe som også beviser påstanden om at det er umulig å påpeke feil i andres tekster uten selv å begå minst en skrivefeil. )

Det er en naturlov.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er tankeleser, Teo.

Vi er jo samme person, som kjent, så jeg måtte selvsagt bidra til å renvaske mitt gode navn og rykte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:24   #32
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil for øvrig understreke at jeg ikke har kommet med noen ufine kommentarer.

Her er prikken min (grønn, for øvrig)

(Noe som også beviser påstanden om at det er umulig å påpeke feil i andres tekster uten selv å begå minst en skrivefeil. )




Jeg har stor forståelse for at ikke alle er like flinke i rettskriving og skriftlig kommunikasjon, men når du nå igjen (igrunnen til det kjedsommelige) stresser at du bevisst og av prinsipp - nærmest på trass - ikke gidder bruke stor bokstav etter punktum, så får jeg bare mindre og mindre lyst til å lese innleggene dine. :lei:

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:25   #33
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

hehe. men han brukte punktum og annen tegnsetting, og var ganske klar og konsis (om ikke akkurat diplomatisk og imøtekommende). :tidligere usenetlurker og tidvis naggumfan:

Ikke DU også, Torsk!

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:29   #34
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også kjent som tungeskriving?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:34   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av him, her.

HI, bare fortsett å skriv uten stor bokstav og punktum. Det gir meg Erik Naggum og news følelser så jeg blir herlig nostalgisk av det. Hvis du titter i artikkelen hadde han bare mellom 6122 meldinger, på tide at Sitron får et portrett snart?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

hehe. men han brukte punktum og annen tegnsetting, og var ganske klar og konsis (om ikke akkurat diplomatisk og imøtekommende). :tidligere usenetlurker og tidvis naggumfan:

Erik Naggum brukte jo liten bokstav for fordi det lettet indekseringen til arkivet hans. Om forbrukerkverulanten har et tilsvarende godt argument for at hun skriver som hun gjør, til tross for ulempene det medfører, så er jeg helt med.

Nå anklager hun jo de som liker korrekt norsk å ri kjepphester, men eeeegentlig så er det vel mer kjepphest å nekte å gjøre det. Det blir litt som å plutselig nekte å bruke e.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:35   #36
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

God morgen, flisespikkere (og til alle dere andre også, selvfølgelig)! Så flott at så mange kommer med så vettuge svar!

Nei, Polyanna, det var ikke du som kom med nebbete prikk. Og det har heller ikke vært mange av dem. Ingen har hittil spurt hvorfor jeg ikke alltid bruker stor bokstav etter punktum (trasser?), for puntum pleier jeg faktisk å bruke.
Selv har jeg vanskeligheter med å lese for lange tekster med liten oppdeling.
Jeg sliter også med å følge med på rettskrivingen min dersom jeg vrenger meg på tastaturet, side opp og side ned, uten noe mellomrom mellom linjene. Jo da, jeg bruke\te vanligvis stor bokstav etter punktum når jeg gikk på skolen. Men skrivefeil/feil tegnsetting ble sjeldent rettet på prøver som gikk direkte på fag i min skolegang. Altså, jeg ser faktisk an viktigheten i situasjonen, hvor pirkete jeg tar meg tid til å være. Og for de av dere som husker, så var det bra mange som hang seg opp i en tråd hvis første halvdel ble skrevet med store bokstaver (grunn: jeg så ikke at jeg hadde kommet bort i caps lock-knappen, og når jeg oppdaget det, husket jeg bare å rette på siste del av setningen...).

Det er vel like mye trass å hoppe over leserinnlegg med pga skrivefeil, mener nå jeg.
Ha en fanatisk (eller skulle det vært fantastisk?) dg videre, alle sammen.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:38   #37
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

hehe. men han brukte punktum og annen tegnsetting, og var ganske klar og konsis (om ikke akkurat diplomatisk og imøtekommende). :tidligere usenetlurker og tidvis naggumfan:

Ja, han brukte tegnsetting, det var bare stor boktav han kuttet. Men jeg får litt Naggum-vibber alikevel. Det er rart å tenke på - nå i dag - at veldig mange her inne er mer "aktive" enn Naggum var på news. (Måtte ha aktive i gåseøyne, han hadde veldig lite "signerer" og innlegg. Han kommenterte ikke, han diskuterte. Og onde tunger vil si han dikterte. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:44   #38
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, han brukte tegnsetting, det var bare stor boktav han kuttet. Men jeg får litt Naggum-vibber alikevel. Det er rart å tenke på - nå i dag - at veldig mange her inne er mer "aktive" enn Naggum var på news. (Måtte ha aktive i gåseøyne, han hadde veldig lite "signerer" og innlegg. Han kommenterte ikke, han diskuterte. Og onde tunger vil si han dikterte. )

Ja, de fleste av innleggene hans var jo lange og han brukte mye tid på dem. Men han var utrolig morsom til tider.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:45   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Det er vel like mye trass å hoppe over leserinnlegg med pga skrivefeil, mener nå jeg.

Nope. Det er ren latskap.

Innlegg med mange skrivefeil, mangelfull tegnsetting, rosa skrift, dårlig setningsoppbygging og hva har du, krever mer av meg som leser enn velformulerte, korrekte innlegg. Og hvis jeg som leser må "slite" for å lese et innlegg, må innholdet være desto mer interessant for at jeg skal synes det er bryet verdt.

Det er flere medlemmer på FP som ikke skriver korrekt eller utpreget godt norsk (et par av dem er dyslektikere), men som har så mye bra å bidra med at det er mer enn verdt bryet å lese det de skriver likevel. Selvsagt leser jeg det de skriver uansett hvor mange skrivefeil det er i innleggene deres.

Hvis man verken scorer poeng på innhold eller form, da er det vanligvis ikke bryet verdt å ta det ekstra arbeidet som skal til for å lese et dårlig skrevet innlegg, og da blir det ofte til at jeg hopper over.

Husk at folk ikke er forpliktet til å lese det du skriver bare fordi du har skrevet det. Det er din jobb som forfatter av innlegget å skrive noe som folk har lyst til å lese. Godt språk og korrekt skrivemåte er markedføring av egne innlegg, rett og slett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:46   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med dysleksiangst her inne??

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, han brukte tegnsetting, det var bare stor boktav han kuttet. Men jeg får litt Naggum-vibber alikevel. Det er rart å tenke på - nå i dag - at veldig mange her inne er mer "aktive" enn Naggum var på news. (Måtte ha aktive i gåseøyne, han hadde veldig lite "signerer" og innlegg. Han kommenterte ikke, han diskuterte. Og onde tunger vil si han dikterte. )

Hvis du ser på produsert tekstmengde, og ikke bare på antall innlegg, så tror jeg ikke så veldig mange av oss kommer opp mot aktivitetsnivået hans. (Dessuten er det vel ganske lenge siden han gikk over til stor forbokstav etter punktum, såvidt jeg husker?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dysleksi, klassiker, morse, røverspråk


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no