Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

En flis å spikke med dere.

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 12:15   #141
Cabal
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Vet ikke om dere gjør dere litt tungnemme for å skape en debatt her, eller det er andre årsaker til at dere ikke ønsker å forstå hva kjernen i dette er.

Er det ikke en viss forskjell på at 100 stykker kommer springende til med hilsner som ikke betyr en døyt - og si at "Deg gidder jeg ikke respondere på, for du er ny" !?

  Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:40   #142
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Vet ikke om dere gjør dere litt tungnemme for å skape en debatt her, eller det er andre årsaker til at dere ikke ønsker å forstå hva kjernen i dette er.

???

Jeg synes det var veldig godt forklart både av den ene og den andre her, og hvis ingen har forstått kjernen i problemet nå, nei da faller jeg av lasset/hesten alt etter som.



Uansett så er det vel fordi vi vil ha de gode debattene at vi er her inne vel?
Hvis jeg vil kozemoze og klemme, så går jeg en annen plass...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:52   #143
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og siden jeg ikke har noe lurt å tilføye så svarer jeg ikke på denne diskusjonen her

Neida, jeg er nok heller ikke av den flinkeste til å svare på slike velkommen tråder, så jeg skal iallefall ikke klage på om jeg ikke får noen svar.
Jeg leser mange av trådene, men har jeg ikke noe fornuftig å komme med så lar jeg heller være å svare. Ikke alltid jeg har tid til noe mer enn å lese heller. Så jeg er nok ikke av de mest kjente hverken her eller på andre fora.
Går som oftest inn på uleste innlegg og svarer på de trådene som jeg kan eller har interesse av. Sjelden jeg ser på hvem som har startet dem, heller på om innlegget har en spennede/interessant/morsom/bra tittel.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:55   #144
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Vet ikke om dere gjør dere litt tungnemme for å skape en debatt her, eller det er andre årsaker til at dere ikke ønsker å forstå hva kjernen i dette er.

Er det ikke en viss forskjell på at 100 stykker kommer springende til med hilsner som ikke betyr en døyt - og si at "Deg gidder jeg ikke respondere på, for du er ny" !?

Jeg tror ikke vi er så veldig tungnemme, men det er åpenbart delte meninger om hva "kjernen i dette" er.

Som mange her har prøvd å få frem: det er ingen her inne som aktivt går inn for å ignorere nye brukere. Slett ikke. Alle som klarer å skape engasjement om sine innlegg blir lest og får svar. (Se bare på denne tråden, for eksempel.)

Det vi sier er at siden veldig få har anledning til å lese og svare på alle innlegg her inne, er det naturlig å gjøre et utvalg i forhold til hvilke innlegg man leser og bruker tid på å svare på.

De fleste velger da å bruke tiden sin på å lese innlegg man tror kan være spennende/morsomme/engasjerende, og et av utvalgskriteriene for å finne frem til slike innlegg er for eksempel å lese innlegg av folk som ofte nettopp skriver spennende, morsomme eller engasjerende innlegg til vanlig. Også svarer man der man føler at man har noe å bidra med eller der man blir engasert nok til å velge å prioritere å bruke tid på å svare.

:gjentar meg selv til det kjedsommelige: Poenget er altså ikke at man hopper over innlegg fra ukjente fordi de er ukjente, men at man prioriterer innlegg av folk man kjenner fordi man kjenner dem.

Og som du ser av denne tråden: hvem som helst kan skape en engasjerende debatt, både "ukjente" og gamle travere, så lenge de klarer å formulere et engasjerende innlegg og gi det en fengende tittel, slik at folk ser at dette er et innlegg verdt å bruke tid på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:56   #145
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Uansett så er det vel fordi vi vil ha de gode debattene at vi er her inne vel?
Hvis jeg vil kozemoze og klemme, så går jeg en annen plass...

Den som vil kozemoze og klemme, kan som kjent gå på rommet sitt å gjøre det.

Eller var det hinting vi drev med der inne …?




Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 17:05   #146
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar meg den frihet å koseklemmer her inne og jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 17:44   #147
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Det ble en diskusjon ut av det ja.
Burde jeg lese hele?

  Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:49   #148
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig, ja

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:15   #149
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Vet ikke om dere gjør dere litt tungnemme for å skape en debatt her, eller det er andre årsaker til at dere ikke ønsker å forstå hva kjernen i dette er.

Er det ikke en viss forskjell på at 100 stykker kommer springende til med hilsner som ikke betyr en døyt - og si at "Deg gidder jeg ikke respondere på, for du er ny" !?

Vet ikke om du gjør deg litt tungnem for å skape en debatt her? Selvsagt er det forskjell mellom disse to tingene. Og jeg kan ikke se at noen av disse to tingene foregår her. Så hva er ditt poeng?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:35   #150
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

(Bortsett fra da jeg så at Mamma Rosa kom hit da. Henne er jeg hemmelig nettforelska i og måtte selvsagt juble litt i hennes tråd.)

  Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:37   #151
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den som vil kozemoze og klemme, kan som kjent gå på rommet sitt å gjøre det.

Eller var det hinting vi drev med der inne …?




Det var visst hinting ja.

Et godt MM-slagord!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:37   #152
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Vet ikke om dere gjør dere litt tungnemme for å skape en debatt her, eller det er andre årsaker til at dere ikke ønsker å forstå hva kjernen i dette er.

Er det ikke en viss forskjell på at 100 stykker kommer springende til med hilsner som ikke betyr en døyt - og si at "Deg gidder jeg ikke respondere på, for du er ny" !?



Har du egentlig lest svarene her eller? Lurer på hvem som er den egentlige tungnemme.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 15:33   #153
Cabal
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For å svare helt ærlig så tror jeg at jeg må si ja her.
Jeg tror det er helt naturlig at man svarer kjente nick raskere enn ukjente nick. Da jeg skiftet nick på NM var jeg anonym en liten stund og ble ikke "sett" slik jeg var vant med før.

Hvilket motbeviser mye av den andre argumentasjonen dere har kommet med her.

  Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 15:44   #154
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Hvilket motbeviser mye av den andre argumentasjonen dere har kommet med her.

På hvilken måte? Jeg skjønner fremdeles ikke hva du mener å argumentere for (eller mot). Hvem er "dere" her? Og hvordan mener du at en setning fra Hattifnatts innlegg kan "motbevise" noe som noen andre sier?

Det er ikke noe rart eller uvanlig i at folk svarer kjente raskere, eller mer, enn ukjente. Men det betyr ikke at man aldri svarer ukjente (hvordan skulle ellers noen kunne bli kjente?), eller at man bevisst går inn for å ikke svare ukjente, eller at man ikke har lyst til å snakke med ukjente, eller at man er motstander av ukjente og synes de skulle holde seg borte. Det betyr bare enkelt og greit at de fleste er litt mer interessert i folk de kjenner enn i folk de ikke kjenner. Hvorfor skulle det være noe rart eller slemt ved det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 16:03   #155
Cabal
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På hvilken måte? Jeg skjønner fremdeles ikke hva du mener å argumentere for (eller mot). Hvem er "dere" her? Og hvordan mener du at en setning fra Hattifnatts innlegg kan "motbevise" noe som noen andre sier?

Det er ikke noe rart eller uvanlig i at folk svarer kjente raskere, eller mer, enn ukjente. Men det betyr ikke at man aldri svarer ukjente (hvordan skulle ellers noen kunne bli kjente?), eller at man bevisst går inn for å ikke svare ukjente, eller at man ikke har lyst til å snakke med ukjente, eller at man er motstander av ukjente og synes de skulle holde seg borte. Det betyr bare enkelt og greit at de fleste er litt mer interessert i folk de kjenner enn i folk de ikke kjenner. Hvorfor skulle det være noe rart eller slemt ved det?

Du har gode argumenter. Det er det ikke alle her inne som har, dessverre.
Men, for min del, kan debatten avsluttes nå. Føler ikke at vi kommer videre..

  Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 16:05   #156
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette begynner å bli flisespikkeri med negativt fortegn.

(og med det skal jeg også klare å holde kjeft)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no