Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Oppgåve frå kongen befaler

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-24, 22:53   #1
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Oppgåve frå kongen befaler

Vi skal arrangere ein versjon av Kongen befaler i konfirmasjon, og skal planlegge siste oppgåve “i studio”. Eg husker vagt ei oppgåve der alle deltakarane skulle velge kor mykje av noko dei skulle legge på eit fat (dei såg ikkje kvarandre sine fat), og etterpå kunne dei velge om dei ville behalde eller bytte fat med ein av dei andre. Trur det var om å gjere å ha mest igjen til slutt.

Det er det eg husker, men det manglar liksom litt. Nokon som har sett og husker, og kanskje kan hjelpe meg å huske denne oppgåva?

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-24, 20:14   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgåve frå kongen befaler

Engelsk eller norsk?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-24, 20:36   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.043
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgåve frå kongen befaler

Eg hugsar oppgåva, men ikkje heilt reglane. Var det denne sesongen? I så fall kan eg finne det ut for deg.

(Eg kan sjekke andre sesongar også, om du hugsar sesong/deltakerne.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 08:05   #4
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppgåve frå kongen befaler

Det var på norsk. Eg er usikker på sesong, trur ikkje det var siste. Eg ser litt for meg Magnus Devold som deltakar, men er slettes ikkje sikker.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 17:52   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppgåve frå kongen befaler

Jeg husker det som gulrøtter, inni en boks.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 18:43   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgåve frå kongen befaler

De hadde 10 smultringer på et fat Så fikk de 30 sekunder og skulle legge et valgfritt antall smultringer på et fat som sto ved siden. Det var om å gjøre å ha det laveste unike antall smultringer når 30 sekunder var gått. Hadde man likt antall smultringer som en annen deltager fikk man automatisk 1 poeng. Den med lavest unike antall vant.



Så er det en(som muligens er den du er ute etter) Der hadde i et visst antall roser og et visst antall kaktuser. Der skulle de velge hva de ville gi en annen deltager, og legge det på et fat, denne deltageren kunne takke ja eller nei. Dersom vedkommende takket ja, fikk hen det som lå på fatet, dersom vedkommende takket nei, så fikk hen som ville gi doblet det antallet fra programlederen. Det var om å gjøre å ha mest roser til slutt. Når de hadde gått en runde talte de opp. Jeg mener de talte antall roser og tok bort antall kaktuser og det de sto igjen med var det de fikk i poeng.

Jeg vet ikke om jeg klarte å forklare det godt nok.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 19:12   #7
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppgåve frå kongen befaler

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

De hadde 10 smultringer på et fat Så fikk de 30 sekunder og skulle legge et valgfritt antall smultringer på et fat som sto ved siden. Det var om å gjøre å ha det laveste unike antall smultringer når 30 sekunder var gått. Hadde man likt antall smultringer som en annen deltager fikk man automatisk 1 poeng. Den med lavest unike antall vant.



Så er det en(som muligens er den du er ute etter) Der hadde i et visst antall roser og et visst antall kaktuser. Der skulle de velge hva de ville gi en annen deltager, og legge det på et fat, denne deltageren kunne takke ja eller nei. Dersom vedkommende takket ja, fikk hen det som lå på fatet, dersom vedkommende takket nei, så fikk hen som ville gi doblet det antallet fra programlederen. Det var om å gjøre å ha mest roser til slutt. Når de hadde gått en runde talte de opp. Jeg mener de talte antall roser og tok bort antall kaktuser og det de sto igjen med var det de fikk i poeng.

Jeg vet ikke om jeg klarte å forklare det godt nok.

Den siste der er det! Tusen takk! Visste dette var plassen å spørre!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no