Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Og så var det denne gangen, da

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 12:18   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så var det denne gangen, da


Vi har nå pusset opp så å si alle rommene, og da gjenstår bare gangen. Jeg hadde egentlig tenkt til å bare ta den ”halvveis”, dvs. sette inn skyvedørsgarderobe, men nå har jeg skjønt at jeg bør ta gulv og vegger før garderoben settes inn, sånn at målene skal bli riktige. Gangen er det eneste rommet i første etasje uten varmekabler. Noe som jo er særs praktisk å ha i en gang. Så det skal vi legge inn. Spørsmålet er så: fliser eller laminat som ser ut som fliser? Jeg frykter at det siste blir seendes litt ”halvveis” ut, dvs. at det er helt tydelig at det ikke er vanlige fliser som ligger der. Dessuten er jeg litt bekymret for at laminaten fort kan bli stygg.

Gangen er relativt liten, med dører på tre av veggene (og etter hvert skyvedørsgarderobe mot den fjerde veggen), så jeg regner med at det blir penest med ikke alt for store fliser, eks. 20x20 eller 30x30.

Vi har parkett i alle de andre rommene, men siden man kommer rett inn i gangen vil jeg ha noe litt mer ”slitesterkt” der. Det ligger et parkettgulv der nå som må sies å være alt annet enn pent.

Tips? Hva syns dere, fliser eller laminat, evt. noe annet? Og hvorfor?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:22   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Vi har varmekable i yttergangen. For noen år siden kastet vi ut linoleumen og fikk ordentlige fliser. Det ble mye varmere med en gang. Flisene er også meget slitesterke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:50   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Vi har kjøpt Alloc Commercial Laminatgulv til å ha både i kjøkkent og i yttergangen, sånne som ser ut som skiferfliser. Dette er visstnok et meget slitesterkt laminatgulv som skal tåle det meste. (dama i butikken sa de brukte det på en eller annen flyplass i England?)

Har ikke fått lagt det ennå, men det er veldig lekkert hos de jeg har sett det hos. Ikke sant Kaija?

__________________
98, 01, 08, (♥)

Sist redigert av Huldra : 19-12-06 kl 13:44. Årsak: Måtte legge til noe
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:34   #4
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Vi har lite vindfang, og har 20*20 fliser i det (og varmekabler ja).

Jeg klarer ikke å riste av meg følelsen av at laminat er en "parkettetterligning", altså litt sånn nestbest.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:21   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Jeg driver og vurderer gummigulv til vår gang:

Norament

Fargekart Norament

Synes det er kult og så tåler det alt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:50   #6
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Jeg hadde uten tvil valgt fliser når jeg først var i gang.Tror du vil angre om en stund om ikke.
Nå er jeg den første til å innrømme at jeg synes laminat eller annet gulv som liksom skal se ut fliser bare er kipt Jeg hadde det i der vi bodde før(ikke vi som hadde lagt det) Jeg hatet det!! Fliser er uten tvil det fineste.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:52   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Ville valgt fliser.
Finest og tåler absolutt mest.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:27   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Ville valgt fliser.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:53   #9
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Vi har fliser med varmekabler i vår gang, og er veldig fornøyde med det.
Men det får du jo se når du kommer på besøk!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:20   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Fliser!

Vi skal ha 40x40-fliser i gangen vår.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 19:04   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Her ser at det er stor enighet. Det blir fliser. Gummigulv kan være veldig kult, men jeg har mest lyst på fliselooken. Nå har vi hatt elektriker på besøk, og han mente helt klart at fliser var tingen. Så da går vi for det, sammen med skikkelige varmekabler. Så da var det bare å finne fliser, noe jeg tror kommer til å bli temmelig enkelt.

Jeg har sett på disse i 20x20: http://www.flisekompaniet.no/page?id...s=131&key=3624

Eventuelt disse i 25x25 (i tre forskjellige farger): http://www.flisekompaniet.no/page?id...s=131&key=1941

Jeg liker begge deler, så jeg tenker mannen får det siste ordet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:28   #12
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Lekre begge to, Gaia. Tenk på at i et vindfang blir det fort skittent, veeeldig skittent så fliser med mye "mønster" er lurt rett og slett fordi det ikke ser så skittent ut. Da tenker jeg bare på at de første der ser ut på bildet i alle fall som om de har mere fargevariasjoner i hver enkelt flis..

sånn noe à la dette i farger...("Avila Marron" tror jeg det het, fra Roca):


Sist redigert av SmarteSmelt : 22-12-06 kl 11:25.
SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:31   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Lekre begge to, Gaia. Tenk på at i et vindfang blir det fort skittent, veeeldig skittent så fliser med mye "mønster" er lurt rett og slett fordi det ikke ser så skittent ut. Da tenker jeg bare på at de første der ser ut på bildet i alle fall som om de har mere fargevariasjoner i hver enkelt flis..

Jeg skulle til å si litt av det motsatte; nemlig at det kan være lurt å ikke velge mange farger og mønster,for det blir man fort lei av. Jeg hadde gått for sorte eller koksgrå enkle fliser, men kanskje ikke i standard størrelse.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:35   #14
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg skulle til å si litt av det motsatte; nemlig at det kan være lurt å ikke velge mange farger og mønster,for det blir man fort lei av. Jeg hadde gått for sorte eller koksgrå enkle fliser, men kanskje ikke i standard størrelse.

Tror ikke vi er uenige, jeg uttrykte meg sikkert litt dårlig.

Vi har også grå altså (og jeg liker veldig godt det i en gang) men jeg mente å si at hver enkelt flis ikke bør være så ensfarget (som det ser ut som om flisene på link nr. 2 kan være) men "spraglete" (i mangel på bedre uttrykk) så den ikke ser så fort skitten ut...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:36   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Den kan jeg være med på. Ruglete er bra i så henseende, men ikke så lett å holde rent.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:37   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Og nå ser jeg at du mener spraglete, ikke ruglete, og da er vi uenige igjen.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:37   #17
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Noen venner av oss har nettopp fått "sjakkbrett" vindfang. Med helt svarte og helt hvite fliser. Det ser skittent ut med én eneste gang. Hvert støvfnugg viser... De angrer som baaare det...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:39   #18
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Da er vi sikkert det, ja... Jeg mener vel både spraglete og ruglete jeg da, men jeg ser jo at "spraglete" er et ille ord for det høres glorete ut, men jeg mener ikke det altså. Jeg finner bare ikke ordet, men fargenyanser (av samme farge) på en og samme flis, det er vel det jeg mener. Men da en rolig farge i utgangspunktet.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:51   #19
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Vi skal gjøre noe lignende med gangen vår snart. Man kommer rett inn i gangen, tilstøtende rom har eikeparkett. Fra gangen skal vi ha trapp opp i 2. etasje, og trappa blir nok med eiketrinn. Vi kommer til å gå for lyse/nestenhvite vegger og mørkt gulv. Har tenkt på rektangulære, planslipte skiferfliser, kanskje det kan være noe?

Jeg har hørt at rengjøring av skifer kan være vanskelig, men hvis man velger noen med slipt overflate kan jeg ikke tenke meg at det er så kjempevanskelig?

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:53   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da.

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg driver og vurderer gummigulv til vår gang:

Norament

Fargekart Norament

Synes det er kult og så tåler det alt.

Vi skal ha slikt gulv i vindfang, gang kjeller og vaskerom. Enten mokka eller kanvas.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no