Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-13, 13:40   #161
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Men at å redusere hyperkolesterolemi med 10 % ikke skal være gunstig, tror jeg ikke du får noen skolemedisinere med på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 13:44   #162
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Men det sier jeg ikke heller. Jeg sier bare at Vita i reklamesammenheng har fremhevet sine produkter ved å hevde at mettet fett gir økt risiko for hjerte/karsykdommer, og det stemmer ikke.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 13:52   #163
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men at å redusere hyperkolesterolemi med 10 % ikke skal være gunstig, tror jeg ikke du får noen skolemedisinere med på.

Dette var jo forresten svaret på spørsmålet jeg opprinnelig stilte. Og det er vel og bra at Vitaprodukter kan redusere hyperkolesterolemi med 10%. Det jeg mener er at det er lureri å si at folk bør velge Vita fordi smør er usunt for hjertet.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 13:57   #164
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Ja, dette er ikke mitt produkt, så jeg har intet incentiv til å forsvare dem. Hvis det hadde vært et legemiddel, og de viste i en studie at f.eks. 500 pasienter med hyperkolesterolemi spiste vanlig smør, og der halvparten (randomisert) så spiste Vitapro mens resten fortsatte på vanlig smør - og Vitapro-gruppen fikk redusert kolesterolet med 10 %, så hadde de hatt sitt på det tørre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 14:08   #165
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Hvis det hadde vært et legemiddel og informasjonen rettet mot folk med hyperkolesterolemi så ja - enig med deg.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:39   #166
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Hvis det hadde vært et legemiddel og informasjonen rettet mot folk med hyperkolesterolemi så ja - enig med deg.

Proaktiv er jo rettet mot folk med forhøyet kolesterol.

Jeg er også helt sikker på at de har fått forhåndsgodkjent påstanden "godt for hjertet", siden de er først i sin kategori, altså. :har forsøkt å lansere et kosttilskudd en gang, og har arr på sjelen fremdeles:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:19   #167
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Men hva med alle de andre produktene de har (ikke Proaktiv) som er påklistret "Hjertego"? I denne reklamen

(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)
)
)
)
for Vita Fraiche starter de med å si: "Visste du at usunt mettet fett har en viktig betydning for utvikling av hjerte- og karsykdommer?" Dette er feil og villedende. (Så fortsetter de selvsagt med å si at vi bør bytte ut Creme fraiche med Vita Fraiche).

Polyanna er sikkert skjempeopptatt av å fordype seg i margarin/smør problematikken...

Sorry, jeg hadde ikke tenkt å poste reklamen her, bare en link. Men jeg får det ikke til.


Sist redigert av konsulenten : 05-03-13 kl 16:24.
  Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:26   #168
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Maken til roteinnlegg. Flausmilefjeset forsvant. Jeg går meg bort i parenteser der oppe.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:31   #169
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Men hva med alle de andre produktene de har (ikke Proaktiv) som er påklistret "Hjertego"? I denne reklamen

for Vita Fraiche starter de med å si: "Visste du at usunt mettet fett har en viktig betydning for utvikling av hjerte- og karsykdommer?" Dette er feil og villedende. (Så fortsetter de selvsagt med å si at vi bør bytte ut Creme fraiche med Vita Fraiche).

Polyanna er sikkert skjempeopptatt av å fordype seg i margarin/smør problematikken...

Sorry, jeg hadde ikke tenkt å poste reklamen her, bare en link. Men jeg får det ikke til.

Det er jo ikke feil og villedende all den tid det foreligger veldokumentert forskning på området som sier nettopp det? De forholder seg selektivt til forskningen som finnes på området, akkurat som deg selv .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:40   #170
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det er jo ikke feil og villedende all den tid det foreligger veldokumentert forskning på området som sier nettopp det?

Jeg innrømmer å ikke ha undersøkt dokumentasjonen så grundig. Men det regner jeg med at han der kardiologen jeg refererte til har gjort i blogginnlegget jeg linket til tidligere i tråden. Og han skriver nettopp at det ikke er veldokumentert at det er en sammenheng mellom mettet fett og hjerte/karsykdom.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:47   #171
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg innrømmer å ikke ha undersøkt dokumentasjonen så grundig. Men det regner jeg med at han der kardiologen jeg refererte til har gjort i blogginnlegget jeg linket til tidligere i tråden. Og han skriver nettopp at det ikke er veldokumentert at det er en sammenheng mellom mettet fett og hjerte/karsykdom.

Men han er jo en kardiolog som linker til bestemte studier som viser det han er overbevist om. Du vil finne andre kardiologer som mener at det fremdeles er hold i studier som viser noe annet og at det finnes alt for få studier til at man kan konkludere med noe annet enn det de påstår i Vita Hjertegod-relamen(slik han du linket til gjør).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:56   #172
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Og det kommer jo ganske tydelig frem av bloggen til denne legen hva han mener, så helt uhildet i sin dokumentasjonsføring er han jo ikke akkurat. Her er det jo kostholds- og vektreduksjonsråd som handler om lavkarbo etc. Det er en lavkarboblogg.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 05-03-13 kl 18:17.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:33   #173
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som ikke er hva den gir seg ut for å være?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg innrømmer å ikke ha undersøkt dokumentasjonen så grundig. Men det regner jeg med at han der kardiologen jeg refererte til har gjort i blogginnlegget jeg linket til tidligere i tråden. Og han skriver nettopp at det ikke er veldokumentert at det er en sammenheng mellom mettet fett og hjerte/karsykdom.

Jeg tror Vitapro nok har flertallet av norske og internasjonale kardiologer på sin side. Uten at jeg kan nok om lipider til å være bråsikker på noe.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no