Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fine steder på Østlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-20, 12:55   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Fine steder på Østlandet

Vi skal naturlig nok ha kortreist ferie i år, og det er sikkert flere enn oss her inne som kan ha glede av en slik tråd.

Hva er fine steder å besøke på Østlandet?


Jeg kan tipse om Lillehammer, der har både små og store kost seg. Koselig gågate, Maihaugen er vel verdt et besøk, og generelt synes jeg de er ganske gode på å holde liv i små butikker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 13:58   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fine steder på Østlandet

Fredrikstad: Gamlebyen med togmuseum, vollane, festning, Kongstenbadet, koselige gater, gratis byferger (mener de er gratis) over til Fredrikstad sentrum. (Det er andre byferger som man kan ta til andre steder et par steder i byen). Utenfor Fredrikstad er det Hvaler med strender og fin natur. Skjærhalden er et lite sentrum med båt til andre øyer utenfor der det er bilfrie samfunn. Ellers er det også fint å kjøre ut mot Hankø og Mærrapanna er et fint område med flere strender og skjermede bukter.

Moss: Jeløya med litt ulike gårder med kafeer, feks Alby, strender, stier å gå på. Fin bystrand.

Son: nydelig lite sted med Spahotell, strender, lite sentrum med flere restauranter og bryggepromenade. Noen gallerier finnes også og noen butikker.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:02   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine steder på Østlandet

Jeg vil anbefale Trysil om sommeren - de har etter hvert fått et godt utvalg av aktiviteter også på denne årstiden. Stisykling, klatrepark, basseng og bowling på Radisson SAS, veldig gode muligheter for fotturer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 14:32   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine steder på Østlandet

Klatreparken Høyt og Lavt Lillestrøm (ligger i Sørum) har akkurat åpnet igjen.
Blåfarveværket med gruvene, Hadeland Glassverk og Kistefosmuseet er fine steder for en dagstur.
Jeg vet ikke om Krøderbanen får åpnet, men det blir vel avgjort snart. Vi tok en rundtur i fjor, med tog, båt, buss og besøk på Villa Fredhem, det gjør jeg gjerne i år også.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 15:02   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine steder på Østlandet

Jeg tenkte også å foreslå Fredrikstad/Hvaler. Det enten koselig by og med gode muligheter for bading.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no