Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-19, 22:04   #181
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det er mye nisseserviser på Finn om man liker det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 08:27   #182
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Mamma har kjøpt nytt, så jeg arvet hennes gamle.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 08:31   #183
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Mulig jeg har nevnt det annet sted i tråden, men la gå: Jeg bruker dette som juleservice, selv om det ikke er veldig typisk julete.
https://images-na.ssl-images-amazon....BL._SX425_.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 20:10   #184
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Liker dette https://www.wik-walsoe.no/produkt/ju...SABEgL_JfD_BwE

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 20:12   #185
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Ja, det er fint, men syns trykket er så dårlig. Veldig kornete og uklart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 21:08   #186
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Husker ikke alt som er skrevet og mulig jeg har nevnt det før. Jeg har begynt å samle på Iitala Taika, store krus og frokost tallerken. Koselig å bruke i forbindelse med jul

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 22:12   #187
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Vi har sånne juleplatter fra Porsgrunn som vi bruker som asjetter i jula. Fra 1976 og framover. Det er så langt vi har kommet oss. Jeg kunne godt ha tenkt meg et fint juleservise, men har ikke kommet over noe. Også har vi snømann-kopper fra Lagerhaus fra noen år tilbake, de er koselige.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 13:40   #188
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Juleplatter! Som asjetter! Det er både og

Helt fantastisk. Nå ser jeg dem i et nytt lys.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 13:54   #189
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Ok, nå har jeg fulgt denne tråden i to år, og konklusjonen er egentlig at det ikke finnes et juleservise som jeg liker (godt nok til å vurdere å bruke penger og plass på det). Og det kjenner jeg at er helt ok. :fin tråd:

Jeg vurderer dog å skaffe meg et julekaffekrus. Det må da være innenfor, både miljø- og prismessig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 14:11   #190
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Juleplatter! Som asjetter! Det er både og

Helt fantastisk. Nå ser jeg dem i et nytt lys.

Vi leide engang et veldig stylish Airbnb-hus i Danmark som vi fikk ideen fra. De er fine og det er gøy å få «sitt» årstall og i det hele tatt.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 14:31   #191
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Liker dette https://www.wik-walsoe.no/produkt/ju...SABEgL_JfD_BwE

Jeg kjøpte 12 middagstallerkener av dem i fjor, og liker dem veldig godt. Usikker på hva jeg skal gjøre nå, for synes egentlig at å ha fullt service med serveringsfat og alt, er litt voldsomt for bare noen få dager i jula.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 14:34   #192
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ok, nå har jeg fulgt denne tråden i to år, og konklusjonen er egentlig at det ikke finnes et juleservise som jeg liker (godt nok til å vurdere å bruke penger og plass på det). Og det kjenner jeg at er helt ok. :fin tråd:

Jeg vurderer dog å skaffe meg et julekaffekrus. Det må da være innenfor, både miljø- og prismessig.

Kid pleier å ha fine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 14:34   #193
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg kjøpte 12 middagstallerkener av dem i fjor, og liker dem veldig godt. Usikker på hva jeg skal gjøre nå, for synes egentlig at å ha fullt service med serveringsfat og alt, er litt voldsomt for bare noen få dager i jula.

Bruk det i hele desember.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 15:10   #194
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg bytter ut det vanlige serviset med juleserviset til 1.desember.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 15:18   #195
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg bytter ut mitt servise 1 helgen i advent.
Har visst også juleplatter som jeg bruker som asjetter. Her står de i skapet hele året da. Har to, en fra 2008 og en fra 2009

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 18:07   #196
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Juleplatter! Som asjetter! Det er både og

Helt fantastisk. Nå ser jeg dem i et nytt lys.

Det flommer over av juleplater på loppis og i bruktbutikker. Ingen samler på dem lenger. Det er bedre å bruke dem, tenker jeg. Særlig Porsgrunn sine får vi inn i bøttevis - og ingen kjøper.

Vi har loppis to ganger i året. Hver gang havner det en bunke juleplater hos oss på finlopper. Som ingen kjøper. Så ender de opp i sesongavdelingen hvor man kan sikre seg en bunke for nesten ingenting.
Det samme med julegreiene fra Holmegaard. VI får inn endel på loppis, men interessen er lunken. Det er mulig at man kan gjøre et kupp ved å samle opp slike ting nå og vente på at det tar av igjen om noen år.

Jeg har forøvrig gitt opp juleservise. Jeg klarer ikke å finne noe jeg er villig til å oppgi skapplass for. Så jeg kjører på med dekketallerkener i rødt og bronsjebrunt og har tøyservietter med noen røde detaljer - det får holde. I hvertfall inntil jeg finner det helt perfekte juleservise jeg bare må ha.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-19, 18:13   #197
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Har forresten dette vært linket til?

https://www.nordicnest.no/merkevarer...campaign=zanox

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 08:24   #198
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg er variasjonsfreak, så jeg kan ikke kjøpe juleservise. Jeg liker å pynte med alt mulig annet julete, og har man det sammen med juleservise, blir det for mye. More is more, men too much er for mye. Jeg nøyer meg med juleglass fra Holmegaard (har både sånne til saft/vann og akevittglassene og noen skåler) og bruker disse sammen med diverse serviser (hvitt, grått, keramikk) og hauger av julestæsj (kuler, glitter, servietter, grankvister, juleblomster +++). Har også investert i noen fine julete pynteting i messing som jeg gleder meg som et barn til å ta frem hvert år. Faktisk er det sånn at bordpynting er det jeg gleder meg mest til hver jul.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 09:57   #199
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Om jeg hadde kjøpt noe så hadde jeg kjøpt denne.

Jeg har hvit Iittala Teema som hverdagsservice, men jeg har noe av det i rødt og det gir en julete følelse.


Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-19, 10:03   #200
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Liefje i 2017:

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Too much spør du meg. Jeg ville heller holdt juleserviset nøytralt og pyntet med granbar, fine servietter og kuler og annet dill for å få julestemningen på bordet. Og har du kakeservise med julemotiv kan du jo bruke dette sammen med vanlig middagsservise. Ha juletallerkener oppå vanlige middagstallerkener til forretten eller ved siden av middagstallerkener som brødtallerken etc.

Liefje i 2019:

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er variasjonsfreak, så jeg kan ikke kjøpe juleservise. Jeg liker å pynte med alt mulig annet julete, og har man det sammen med juleservise, blir det for mye. More is more, men too much er for mye. Jeg nøyer meg med juleglass fra Holmegaard (har både sånne til saft/vann og akevittglassene og noen skåler) og bruker disse sammen med diverse serviser (hvitt, grått, keramikk) og hauger av julestæsj (kuler, glitter, servietter, grankvister, juleblomster +++). Har også investert i noen fine julete pynteting i messing som jeg gleder meg som et barn til å ta frem hvert år. Faktisk er det sånn at bordpynting er det jeg gleder meg mest til hver jul.


Du holder på stilen din!

Jeg har nok landet på at juleservise ikke helt kommer til å komme inn i huset her heller. Vi har jo ikke plass, jeg har de fine kake/brød-tallerknene, jeg har nå en julerød duk, en fin løper, og mye annet fargerikt og julete jeg kan dekke på med. Samtidig så drømmer jeg fortsatt om det PERFEKTE juleserviset. Men er redd det ikke fins. Det må liksom både være kitsch, bauhaus og amerikana på samme tid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no