Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-17, 14:47   #101
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det var veldig fint, faktisk! Veldig "ekte" julete. Minner meg litt om det rokokkoserviset fra stavangerflint.

Jeg har tittet litt mer på det første jeg fant, og jeg tror det som får meg til å tvile er fargene. De er litt for brune, jeg er mer på cocacolanisserød. Også liker jeg ikke den bølgete kanten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 14:48   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har lett etter juleservise i årevis, jeg har hatt et helt "neh" fra Bokklubben som er nøytralt og greit. Men ellers er det for nissete, for kristtornete, for blankt eller alt mulig annet. Dette falt jeg pladask for, rett og slett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 15:10   #103
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det var veldig fint, Polyanna.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 17:56   #104
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Haha, jeg satt akkurat og tenkte på den tråden fra tidenes morgen, og «var det ikke safran, tro?» Og så var det det!

http://foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=2337

Herreguuud!


Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tipper det er dette serviset:
https://www.firkloveren.no/inspiration/disney-julservis




Og roser (bare at mine er røde):

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg prøver å finne dette i salg et sted, noen som kan hjelpe?

Ja, det var det serviset. Og jammen godt jeg ikke kjøpte det, for det er jo kjempestygt!
Men de rosene!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 18:09   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Arg, nå kommer jeg til å få disneyjuletallerkner i retargettingen min.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 18:17   #106
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Da får jeg bare være den med dårlig smak, vi har etter mannens ønske Disney juleservise. Og Vi er faktisk veldig fornøyd med det. Så det så.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 18:30   #107
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Hups.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 19:19   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da får jeg bare være den med dårlig smak, vi har etter mannens ønske Disney juleservise. Og Vi er faktisk veldig fornøyd med det. Så det så.

You go girl! Jeg syns alle skal ha det julestæsjet som gir dem julestemning. Jul handler ikke om god smak og trend syns jeg, men hva som gir godfeelingen. Kos dere med Disneyserviset, jeg er bombesikker på at det er et slikt serviset som gjør at barna og barnebarna komner til å ville feire jul hos der, slik Pepper beskriver.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 20:02   #109
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jul har aldri handlet om god smak nei. For min del synes jeg for smakfull og stilren jul (for eksempel der alt går gjennomført i hvitt og gull) ofte mangler den stemningen man får med alt det personlige dilldallet som ikke passer sammen og ikke nødvendigvis er pent. Dorullnisser og Georg Jensen i skjønn forening. Gull!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-17 kl 22:03.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 20:14   #110
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har også "dårlig smak" og storkoser meg med Disney Juleservise. Det gir akkurat rette nostalgiske stemningen, og siden vi er en Disney-familie, så passer det inn i galskapen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 20:30   #111
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da får jeg bare være den med dårlig smak, vi har etter mannens ønske Disney juleservise. Og Vi er faktisk veldig fornøyd med det. Så det så.

Da jeg så det tenkte jeg at om jeg skulle hatt juleservise så måtte det vært Disney. Barna hadde elsket det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:23   #112
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Åh det frokostserviset
Hvor har du kjøpt det?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:35   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Åh det frokostserviset
Hvor har du kjøpt det?

EBay! Rosanna Inc. heter designeren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:38   #114
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Takk- ja så det lå på ebay- men var redd for at det ikke ville komme uskadd frem. Da tror jeg jammen jeg må ta sjansen. Kommer sikkert ikke frem til jul, men det kommer jo flere år...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

EBay! Rosanna Inc. heter designeren.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:59   #115
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Takk- ja så det lå på ebay- men var redd for at det ikke ville komme uskadd frem. Da tror jeg jammen jeg må ta sjansen. Kommer sikkert ikke frem til jul, men det kommer jo flere år...

Det gikk helt fint for meg, i allefall. De ligger i en pappeske med bølgepapp i mellom, så de har ikke mye "slingringsmonn".

Samme designer hadde et juleserivse med noe granbar på, men det var ikke like fint som disse små, og i en ganske annen stil. http://www.rosannainc.com/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 12:52   #116
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Hm kanskje det til og med går an å kjøpe rett fra den siden

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det gikk helt fint for meg, i allefall. De ligger i en pappeske med bølgepapp i mellom, så de har ikke mye "slingringsmonn".

Samme designer hadde et juleserivse med noe granbar på, men det var ikke like fint som disse små, og i en ganske annen stil. http://www.rosannainc.com/

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 13:00   #117
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Mulig! Mener at når jeg kjøpte det så sendte de ikke til Europa, men det kan jo ha endret seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 22:17   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har fremdeles lyst på juleservise. Men vet fremdeles ikke hva slags. I dag så jeg det nye Wiinbladserviset, og liker det faktisk litt. Det minner meg om Tivoli i København, men jeg syns de kunne ha droppet de julekurvene.


Pros: jeg tror det fargemessig og glammessig kan gå overens med 12 days of Christmas
Cons: Jeg er usikker på om jeg er julepåvirket, og vet ikke om jeg kommer til å like Wiinblad om tre år. Det er for moderne, og jeg vet ikke om jeg er påvirket av julematen, eller om jeg faktisk liker det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 22:20   #119
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg skjønner at det kan være litt vanskelig å se på det bittelille bildet.

Men hva er det jeg ser? Ingen julekurver på middagstallerkenene! Men de kan ikke maskinoppvaskes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 23:05   #120
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Du kan ikke kjøpe noe som ikke går i maskin.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no