Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 17:48   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig. Helt forferdelig. Hun må ha vært psykotisk. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at slikt kan begås ved sine fulle fem.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:53   #22
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

"Why do we kill people who kill people to tell people that killing people is wrong."

Jeg er ingen tilhenger av dødsstraff.

Har forresten ikke lest artikkelen ennå. Vet ikke om jeg tør.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:36   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Forferdelig. Helt forferdelig. Hun må ha vært psykotisk.

Eller ruset. Folk kan bli helt ekstremt fjerne på urent crack for eksempel; det er jo ikke få utterly disgusting utenkelige kriminelle gjerninger som utføres av folk på crack, spesielt i USA.

De er helt bevisstløse i sin virkelighetsforvrengte paranoide rus, og husker ingenting etterpå. Og angrer ingenting...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:50   #24
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Eller ruset. Folk kan bli helt ekstremt fjerne på urent crack for eksempel; det er jo ikke få utterly disgusting utenkelige kriminelle gjerninger som utføres av folk på crack, spesielt i USA.

De er helt bevisstløse i sin virkelighetsforvrengte paranoide rus, og husker ingenting etterpå. Og angrer ingenting...

Det tenker jeg også.

Ellers så tror jeg at ofte når vi ser slike saker, så er det et resultat gjort av mennesker som selv er utsatt for grusomheter som barn.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:45   #25
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Nettopp denne saken er et godt eksempel på at jeg er for døds-straff.

Det er fort gjort å tenke på dødsstraff når man hører om slike hendelser. men jeg kommer alltid frem til at jeg er mot dødsstraff likevel - fordi jeg mener det er en alt for enkel utvei, både for forbryteren og for samfunnet.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:01   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Eller ruset. Folk kan bli helt ekstremt fjerne på urent crack for eksempel; det er jo ikke få utterly disgusting utenkelige kriminelle gjerninger som utføres av folk på crack, spesielt i USA.

De er helt bevisstløse i sin virkelighetsforvrengte paranoide rus, og husker ingenting etterpå. Og angrer ingenting...

signerer. Bak slike historer er det som regel alltid alvorlig psykisk pyskdom og/eller rus.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:03   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Men, om hun var psyskisk utilregnelig - så er ugjerningen like grov og like ond, som om hun ikke hadde det vært det. Og har noen gjort slikt engang - uansett grunn - er det vel en fare for at vedkommende kan gjøre det igjen..

Ja, faren ligger der -
og jeg sier ikke vi skal klappe dama på hodet,
si "stakkars deg" - og så slippe henne ut i samfunnet...

Nei -men i motsetning til å ta livet av henne -
jeg kommer aldri til å akseptere at drap skal være en straff for å drepe -
så burde damen bli innlagt på et psykiatrisk sykehus -
hun burde muligens være der livet ut - en slags forvaring.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 01:25   #28
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Det der gjorde meg helt kvalm....

Men nei, ikke dødsstraff - det er faktisk for enkelt i sånne tilfeller. Hvem vet hva de stakkarene ble utsatt for, de vet jo ikke en gang om de var døde da det ble puttet der de ble funnet.

Det er en syk syk syk verden vi lever i

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 01:27   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns man kan opplyse om innholdet i slike "advarsels-linker" slik at man kan se om man ønsker å lese den eller ikke.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 14:07   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns man kan opplyse om innholdet i slike "advarsels-linker" slik at man kan se om man ønsker å lese den eller ikke.

Nå står det jo faktisk "Advarsel - sterkt innhold."

Så kan den som vil styre unna. Hvis man skal begynne å beskrive HVA det sterke innholdet er, blir vel noe av poenget borte, eller hva?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 14:18   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det blir det ikke. Det å lese "omhandler mor som dreper barn" eller whatever er nok neppe det samme som å lese et innhold som er langt mer detaljert. Og hvordan kan jeg vite om HIŽs subjektive oppfatning av sterkt innhold er det samme som mitt?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 14:23   #32
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, det blir det ikke. Det å lese "omhandler mor som dreper barn" eller whatever er nok neppe det samme som å lese et innhold som er langt mer detaljert. Og hvordan kan jeg vite om HIŽs subjektive oppfatning av sterkt innhold er det samme som mitt?

Og hvis det ikke står en advarsel på mikrobølgeovnene om at man ikke skal tørke bikkja inne i en slik innretning så er det greit å prøve. Det er vel ingen andre metoder en eksplisitte advarsler som fungerer for hundetørking i mikroen. Samme gjelder for tråder i et forum. Eksplisitt, eksplisitt og atter eksplisitt.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 14:24   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tøv.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 15:26   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man ser et innlegg med den advarselen, og man kanskje scroller ned for å se andres reaksjoner, bør det være rimelig opplagt at det ikke handler om muldvarpangrep på golfbaner eller noe i den duren.

Samtidig er man heller ikke nødt til å lese hele artikkelen grundig, man kan jo strengt tatt bare kikke så vidt på den for å se hva hovedsaken er.

Hvis jeg hadde vært i mine mer hormonelle og sårbare dager og lest et innlegg hvor det sto i overkriften: "Mor dreper barna sine", hadde jeg blitt frustrert over at noen prøvde å dytte på meg nyheter som jeg selv prøvde å unngå. Men ved å skrive, "Advarsel, sterkt innhold", kan jeg LA VÆRE å trykke på linken, og heller late som om det dreier seg om muldvarper og golfbaner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 15:34   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Men, om hun var psyskisk utilregnelig - så er ugjerningen like grov og like ond, som om hun ikke hadde det vært det. Og har noen gjort slikt engang - uansett grunn - er det vel en fare for at vedkommende kan gjøre det igjen..

Så da har hun altså ikke noen rett til å leve. Akkurat.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:26   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Når man ser et innlegg med den advarselen, og man kanskje scroller ned for å se andres reaksjoner, bør det være rimelig opplagt at det ikke handler om muldvarpangrep på golfbaner eller noe i den duren.

Samtidig er man heller ikke nødt til å lese hele artikkelen grundig, man kan jo strengt tatt bare kikke så vidt på den for å se hva hovedsaken er.

Hvis jeg hadde vært i mine mer hormonelle og sårbare dager og lest et innlegg hvor det sto i overkriften: "Mor dreper barna sine", hadde jeg blitt frustrert over at noen prøvde å dytte på meg nyheter som jeg selv prøvde å unngå. Men ved å skrive, "Advarsel, sterkt innhold", kan jeg LA VÆRE å trykke på linken, og heller late som om det dreier seg om muldvarper og golfbaner.

Nemlig. Var derfor jeg ikke skrev noe om innholdet, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle formulere en mildest mulig setning som beskrev det jævlige innholdet. Regner med folk er voksne nok til å klare å la være å gå inn på en tråd med advarsler om de vet de ikke takler grusomme nyheter. Når det står "sterkt innhold - advarsel" på et innlegg, tenker jeg automatisk at det involverer barn, iallefall på et foreldreforum.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:27   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva om du sipper for ingenting? Da er den advarselen lite verdt for meg.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:30   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du sipper for ingenting så er det vel verre å skrive "kvinne drepte gravid kvinne, foster og 3 barn" enn å skrive "advarsel - sterkt innhold"?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:34   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig ikke. For nå når du nevner saken, så har jeg lest den og den gikk ikke nevneverdig inn på meg. Ergo er det ikke, for MEG, på plass med en advarsel.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:38   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, jeg misforstod. Trodde du mente om "man" sipper for ingenting. Forstod hva du mente nå.

Nei men om du er så avstumpet at slike ting ikke går innpå deg, så kan du vel stort sett åpne alle linker folk legger ut avdarsler på?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no