Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Renhold

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-20, 16:02   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mulig jeg uttrykte meg klønete, men moren min er altså omvendt av meg.

Nei, du uttrykte deg helt klart. Med n=2 så tyder det på man blir en motreaksjon mot sin egen mor/forelder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 16:09   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, du uttrykte deg helt klart. Med n=2 så tyder det på man blir en motreaksjon mot sin egen mor/forelder.

Ja, det tror jeg. Min mormor var mer lik meg. Moren min er ingen slurve, altså, men temmelig normal. Jeg er dog mer ryddig enn henne, og jeg liker godt at det er «delikat», på en måte. Bad og kjøkken, iallfall. Er ikke så opptatt av å tørke støv, egentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 08:58   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, du uttrykte deg helt klart. Med n=2 så tyder det på man blir en motreaksjon mot sin egen mor/forelder.

+1

Mer sant jo lenger mot den ene eller andre ytterkanten forelder er, tenker jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 11:33   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Vi har vel ikke så voldsomt med rutiner, men vi vasker stort sett de to etasjene som bruker mest hver helg. Ikke hver helg vi får vasket gulv, men de fleste. Bad må jeg ta en gang i uken, noen ganger en ekstra gang hvis vi får gjester. Ekle bad er ikke stas. Nå er vi to da, så det er selvsagt lettere, men vi bruker noen timer i helgen og da er det stort sett gjort. Klesvask tas i løpet av uken og brettes sånn innimellom, og så er vi relativt flinke til å grovrydde litt her og der, ta med ting når en likevel skal opp og ned trappen, etc. Jeg brukte en del tid på å etablere litt systemer her og der for et par år tilbake, noen av dem fungerer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 22:37   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av My, her.

+1

Mer sant jo lenger mot den ene eller andre ytterkanten forelder er, tenker jeg.

+1 her også. Min mor hadde det ryddig og rent.

Og jeg ser tegn hos min datter til at hun er mer lik sin mormor...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 00:22   #46
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg mener på ingen måte at man skal vaske seg ihjel. Men for noen år siden oppdaget jeg at jeg måtte godta at jeg ER en person som liker å ha det rent og ryddig (spesielt ryddig), og at jeg var lei av å føle at jeg burde vært annerledes. For selv om folk ikke ha sagt det direkte til meg, så er jo matraet absolutt alle steder at man ikke skal være opptatt av sånt, og jeg har fått dårlig samvittighet over å være som jeg er. Å «tillate seg å slappe av» handler ikke om å la være å rydde for meg, snarere tvert imot. Og folk bruker dette uttrykket kun på én måte. Folk latterliggjør den ene ytterligheten, men aldri den andre. Dette jobber jeg nå med å løsrive meg fra, og jeg jobber med å like å være på den måten jeg er. For det er meg, og slik trives jeg. Jeg regelrett driter i hvordan andre har det i sitt hus, selv om noen later til å tro det motsatte.

Dette kan jeg signere helhjertet, og jeg mener å huske at jeg og du har vært i tråder her sammen og blitt omtalt litt nedlatende på grunn av vår trang til rydde og reda.
Jeg liker å rydde, tørke støv og vaske og få det gullende rent rundt meg. Å drive med nevnte aktiviteter men jeg spiller drithøy musikk er terapi for meg.
Jeg og mannen er like glad i ryddighet, men har hver våre områder vi holder på.
Vi liker ryddige bord og benker, og at ting har sine plasser, og slik blir både daglig og ukentlig rydd og renhold mye kjappere å gjennomføre.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 00:32   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Åh! Endelig en tvillingsjel! Det er flere av oss!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 04:42   #48
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

For min egen del liker jeg godt at det er ryddig og gullende rent, jeg liker bare ikke å gjøre det som trengs. Så takk til dem som får oss dit.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 11:41   #49
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

For min egen del liker jeg godt at det er ryddig og gullende rent, jeg liker bare ikke å gjøre det som trengs. Så takk til dem som får oss dit.

Her er jeg også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 11:45   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

+1 her også. Min mor hadde det ryddig og rent.

Og jeg ser tegn hos min datter til at hun er mer lik sin mormor...

-1

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 13:24   #51
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Jeg skulle gjerne hatt en som ryddet og gjorde alt gullende rent hos meg. Uten å klage på rotet mitt, selvsagt!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 19:50   #52
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.190
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skulle gjerne hatt en som ryddet og gjorde alt gullende rent hos meg. Uten å klage på rotet mitt, selvsagt!

Ja! Hvor får man tak i slike? Hvis Hyacinth (eller Nextlife) er i den kategorien, så køer jeg for giftemål, altså!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 20:25   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ja! Hvor får man tak i slike? Hvis Hyacinth (eller Nextlife) er i den kategorien, så køer jeg for giftemål, altså!

Dessverre. Jeg klager veldig på de som roter her... Mannen er ikke så verst, han roter lite. Ungene roter nok også mindre enn mange, men det blir likevel tidvis litt mye masing.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-20, 11:30   #54
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.190
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dessverre. Jeg klager veldig på de som roter her... Mannen er ikke så verst, han roter lite. Ungene roter nok også mindre enn mange, men det blir likevel tidvis litt mye masing.

Hmmm.

Det kan være jeg kan akseptere masing hvis det medfører at det blir rent OG ryddig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-20, 11:47   #55
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Renhold

Jeg er veldig glad i å rydde og pynte, men kan ikke fordra vasking. Har vaskehjelp en gang i uken. Utover det blir det bare vasking av kjøkkenbenk etc. og evt. bad/toalett hvis vi skal ha gjester. Rydding gjør jeg hele tiden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no