Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Batteridrevet gressklipper - tips?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-17, 09:39   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Batteridrevet gressklipper - tips?

Jeg skal kjøpe ny gressklipper, og vil veldig gjerne høre om dere har noen anbefalinger eller advarsler. Det er ikke så stor hage, jeg tror tomten er 800 kvm. Så vi trenger ingen traktor, lizm. Jeg vil at den skal være batteridrevet, slik at jeg slipper ledning.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-17, 16:55   #2
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Vi har 763 kvadratmeter tomt og har en Bosch batterdrevet gressklipper . Vi trenger to batterier for å klippe plenen og det fulgte det med klipperen . Er det veldig høyt gress/vått kan det hende vi må lade litt underveis .klipperen er lett og kan løftes med en hånd og stilles inn i 7 ulike høyder .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 14:51   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Vi har og Bosch. Mindre hage, men veldig fornøyd.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 20:31   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Det virker som det er Bosch som er greia, ja. Jeg har nå tittet over hekkene her jeg bor, og ser det er det som går igjen her også. Supert - takk! Da går jeg for den.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 20:52   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Vi har også Bosch. Skal kjøpe et ekstra batteri, litt tngvint at vi må lade for å få klippet hele hagen. Og så må gressbeholderen tømmes-- ofte. Bortsett fra det er den bra!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 14:25   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Hvor mange batterier krever den for din hage, Palmen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 14:44   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Knis, jeg trodde du ville ha sånn robot. En jeg kjenner har det og kjempestor hage, men det ser alltid ut som noen på syre har klippet gresset fordi den kjører litt rundt på lykke og fromme, får nervøst sammenbrudd midt på plenen og skynder seg tilbake til hjemmet sitt under altanen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 15:00   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hvor mange batterier krever den for din hage, Palmen?

To. Vi har bare ett i dag.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 15:02   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Knis, jeg trodde du ville ha sånn robot. En jeg kjenner har det og kjempestor hage, men det ser alltid ut som noen på syre har klippet gresset fordi den kjører litt rundt på lykke og fromme, får nervøst sammenbrudd midt på plenen og skynder seg tilbake til hjemmet sitt under altanen.



Jeg ønsker oss egentlig robot, men mannen ville besvimt - han syns det er dekadense til det ekstreme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 15:09   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Jeg sjekket tester på batteridrevne gressklippere i fjor, da jeg i et anfall av midlertidig galskap trodde det var en strålende ide til vår hage, og det er Bosch som gjelder.

(For oss er det helt uaktuelt, for hagen er stor og deler av den er veldig bratt, så vi har den dyreste bensinklipperen de hadde på butikken i stedet. )

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 15:22   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Er det dumt å ha batteridrevet klipper hvis man har skrånende plen? Fordi det spiser batteri å trekke klipperen oppover?

Jeg må snart ha ny klipper, håper den jeg har nå klarer seg ut sesongen. Hadde vært kult med batteridrevet siden jeg har garasje med strøm og kan lade der.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 16:45   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Batteridrevet gressklipper - tips?

Vi har brukt opp ein Bosch på vår hage på den storleiken og kjøpt robotklipper i staden. Vi måtte ha to batteri og det var ofte ikkje nok til heile tomta. For meg blei det eit irritasjonsmoment, å ikkje få tatt alt når vi først var i gang, når det var tørt nok og vi hadde tid. Utover det vil eg seie at Bosch sin ikkje er god ergonomisk for meg som er178. Eg trur rett og slett han er berekna på lågare folk. Det er eit slitasjepunkt der batteriet og sikring/nøkkelen er festa. Det samler seg lett rusk og slikt oppi der og det var grunnen til at vi måtte skifte ut vår etter fire sesongar.

På plussida er han lett, det er enkelt å skifte batteri og den lader raskt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no