Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-22, 12:52   #221
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 18: Noe som har formet meg til den jeg er

Jeg føler for å trekke fram noe som Input skrev over her.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg vasker ikke klær hver dag, men hver gang jeg gjør det tenker jeg på hvor utrolig takknemlig jeg er over å ha den. Mine klær ble aldri vasket da jeg var barn, så det at mine barn kan ta på seg rene klær som passer både deres kropp og sesong/vær hver eneste dag er virkelig nydelig. Også er jeg utrolig takknemlig over å selv ha klær som passer både kropp og vær. Det er en enorm velstand, rett og slett.

Jeg er takknemlig for å ha hatt en trygg og god barndom hvor jeg alltid hadde rene klær og klær som passet (selv om de aldri var siste skrik).

Men jeg ville aldri kunnet være takknemlig for dette, om jeg ikke fikk vite at andre ikke hadde det slik. Takk for at du er sterk og har ryggrad til å komme med din erfaring, Input. Jeg skulle selvsagt ønske at du slapp å ha en så tung erfaring i din ryggsekk, men at du forteller om det, påvirker blant annet meg.

Det er i min interaksjon med andre, blant annet på forum i mange år, hvor andre har vært åpen og ærlig og har turt å vise fram sine vanskelige erfaringer og svake sider, at jeg har lært aller aller mest.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-22, 16:35   #222
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Et ord som gjør meg glad: Sommer.

Edit: Det ordet som gjør meg mest glad er Ferie.

__________________
2001, 2005, 2020

Sist redigert av Pasta : 22-11-22 kl 07:51.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-22, 19:55   #223
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Et ord som gjør meg glad: Kjærleik

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-22, 21:53   #224
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Ord dom gjør meg glad: vovve

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 09:31   #225
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 20: En bok eller film som har betydd mye

"Anne fra Bjørkly" har betydd mye både som bok og som serien som er filmatisert nå. Boken som liten og serien faktisk bare for et par år siden. Bøker, altså En måte å reise på uten å bevege seg fysisk. Du er et annet sted, en annen tid, en annen person - og alikevel så nært.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 19:32   #226
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 20: En bok eller film som har betydd mye

Sånn umiddelbart kommer jeg bare på Childbirth without Fear:
The Principles and Practice of Natural Childbirth av Grantly Dick-Read.

Den ble skrevet på 40-50 tallet tror jeg, men er fortsatt aktuell. Jeg leste den mens jeg var gravid, og jeg tror det var mye av grunnen til at fødselen gikk så bra, og uten behov for epidural.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 20:13   #227
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

20. Bok: En bok jeg har lest som både barn og ungdom og voksen er Anne Franks dagbok, og den har gjort stort inntrykk.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 21:53   #228
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Jeg tror faktisk Jesper Juel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 02:56   #229
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Jeg vil egentlig være med på denne, men har ikke hatt overskuddet. Så jeg får jobbe meg litt bakover etterhvert

Dag 17: Noe jeg bruker hver dag: Te. Her kunne jeg svart mye, men svarer te. Det gir meg det godeste pusterommene, moments of zen, i hverdagen. Like godt alene som sammen med de fineste menneskene jeg vet om

Dag 18: Noe som har formet meg til den jeg er i dag: Positiviteten min. Jeg kunne enkelt sagt motgang og sykdom, men det er positiviteten min og måten jeg har taklet det på som har formet meg. Det må resonnere sterkt og dypt i meg, for det er ikke et aktivt valg jeg må ta i hverdagen, det faller seg helt naturlig. Det er jeg dypt takknemlig for.

Dag 19: Ord som gjør meg glad: Kos. Jeg er en person som elsker inderlig på alle mulige plan; mann, barn, venner, musikk, te, bøker, film, NHL, konserter og mye, mye mer. Og kos knyttes til alt det! Så enkelt faktisk.


Dag 20: En bok eller film som har betydd mye

En bok som har betydd mye for meg er den jeg har skrevet selv. Ikke fordi den er et høylitterært verk, for det er det på ingen måte, men betydningen den har hatt for meg, min identitet og å få realisert meg selv i et liv jeg ikke så for meg og uten karrieren jeg jobbet så hardt for. Jeg har ennå ikke sendt den til noen forlag, så jeg aner ikke om den noen gang vil bli utgitt, men akkurat det betyr faktisk ikke så mye for meg. For jeg skriver i hovedsak for meg selv, og det at de som har lest den er ekstatiske og vil ha mer er bare en bonus

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 06:52   #230
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 21: Noe jeg har lært meg

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 06:52   #231
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 21: Noe jeg har lært meg

Jeg er takknemlig for at jeg har lært meg å trene, det her gittt meg veldig mye

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 07:42   #232
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 20: Det er for mange å velge mellom, men kanskje 1984?

Dag 21: Å strikke. Det gir meg glede hver dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 07:46   #233
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

En bok eller film som har betydd mye:
Her er det ekstremt mye å velge mellom, men hørespillet "Tordivelen flyr i skumringen" fra barndommen min er nok det jeg har tenkt mest på gjennom livet mitt.

Noe jeg har lært meg:
Jeg er veldig takknemlig for at jeg i voksen alder lærte meg at fysisk aktivitet hjelper mot "alt", og jeg legger meg aldri ned på sofaen lenger når jeg har vondt i kropp eller sjel.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 18:55   #234
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.


Noe jeg har lært meg:
Jeg er veldig takknemlig for at jeg i voksen alder lærte meg at fysisk aktivitet hjelper mot "alt", og jeg legger meg aldri ned på sofaen lenger når jeg har vondt i kropp eller sjel.

Er ikke dette herlig?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 18:59   #235
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 21: Noe jeg har lært meg

Yoga tror jeg. Det fikser de fleste vondter.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:03   #236
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 22: Dagens vær

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:04   #237
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 22: Dagens vær

Det er kaldt og klart. Virkelig fin overgang mellom høst og vinter

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:26   #238
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 22: Så langt er det 0 grader og et helt tynt lag snø på bakken. Jeg er ikke noe glad i snø, men synes samtidig at det ser veldig pent ut i forhold til den grå vinteren som er alternativet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:54   #239
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Vi har hatt en helt nydelig november med mellom 2-7 minus og et tykt lag rim på bakken.
I dag var det minus 3, stjerneklart og svak bris fra øst.
Minstejenta og jeg beundret stjernehimmelen på vei til bilen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:59   #240
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Dag 22: Dagens vær

Takknemlig for at det er snø, som gjør verden litt lysere enn det regnværet som har vært.
(Nyter stunden, for det skal regne bort igjen snart)

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no