Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan dekker du bordet på julaften?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 22:20   #1
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan dekker du bordet på julaften?

Jeg synes at det er artig å dekke et pent bord - mens mannen kokkelerer koser jeg meg med å dekke bord Hva er dine beste tips for et pent dekket middagsbord julaften? Gi meg inspirasjon

Jeg har hvitt middagsservise (Porsgrunn Saturn) - sannsynligvis kombinerer jeg det med rødt og sølv på julaften

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 23:44   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Kommer jo litt an på hvilken duk du har. Men vanlig er jo med tallerken, glass til høyre for tallerkenen, ett eller flere. Bestikk ettersom dere har flere retter , samt dessertskål til dette. Pynt bordet utfra egen smak og stil, litt lys egner seg alltid, og servietter- lin eller vanlig bomull. Blomster, lys og annen dekorasjon. Salt og pepper bøsse, diverse skåler til sennep og alskens tilbehør til hovedretten. Det er egentlig smaken som avgjør hvordan bordet ditt skal se ut. Lykke til !

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 01:11   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Jeg pynter bordet lite til jul, men det er fordi den ene duken er pynt nok.
Jeg har en rød underduk,og over har jeg en heklet linduk, som min bestemor har heklet for maaaaaaaange år siden.
Den er det massevis av hull i (siden den er heklet) og er mønstret, den røde duken under synes godt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 01:20   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Normalt sett ville jeg brukt en lang, rød duk på bodret. Jeg ville brukt dekketallerkner i tinn, med penservicet vårt til hovedtalerkner.
Jeg ville brukt vin-/farrisglass med tinnstett, og brukt tinnbestikket vårt. Bestikket ville hvilt på en liten tinnhest som står ved siden av hver tallerken.
Jeg ville brukt enkle, tykke papirservietter, som lå i serviettringer av tinn.

I år blir det annerledes da vi blir mange mennesker, og vi har liten plass.
Da blir det til vi lager i stand et koldtbord på kjøkkenet hvor folk kan forsyne seg av hva de ønsker å spise - og så får de finne plass og sitte der hvor det er plass til å sitte.

Vi skal bruke penservicet, for det går i oppvaskmaskina, men det blir bestikk av stål, og glass som går i oppvaskmaskina.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 16-12-06 kl 17:03.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 06:51   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Sånn: http://www.eurofoto.no/show_image_st...&dx=588&dy=443 så vårt bord ut i fjor, og det blir vel ganske likt i år tenker jeg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 09:12   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Jeg har ikke noe bilde, men jeg bruker hvite damaskduker,sølvtøy, tykke hvite servietter (tre-lags) og tidligere har jeg brukt Villeroy & Boch serviset mitt (Vieux Luxemburg) Nå tror jeg at jeg har klart å spare middagsservise fra PP til så mange at det rekker.
Enkle krusyallglass og aquevitt glass fra Askvoll Brug.De passer veldig godt sammen med sølv siden de er i tinn.
Sølvlysestaker og i midten av bordet , hele lengden , pynter jeg med smånisser som vi har brukt i alle år

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 10:15   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Jeg har ikke tenkt så mye på den enda, men jeg har hvite damaskduker og store, tykke servietter i damask. Serviset er nokså enkelt, men både i hvitt og krem. Jeg har Line vinglass fra Kosta Boda og enkelt stålbestikk.
Jeg må tenke ut hvilke lys, lysestaker og annen pynt jeg skal ha. Men det blir ikke så mye plass på bordet til stæsj, egentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 10:43   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Dette bildet er fra i fjor hjemme hos meg.
Jeg liker å bruke god tid på å pynte bordet og gjør det vanligvis dagen før. Er vi hos mamma drar jeg dit lillejulaften for å dekke bordet.
Jeg varierer med et servise i hvitt porselen eller et i krystall.


Sist redigert av Michelle : 22-08-09 kl 20:52.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 13:06   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Dette bordet dekket jeg året før hos mamma (Julen 04) Vi feirer annenhver julaften hos oss og hos henne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100-0034_IMG.JPG (48,9 KB, 97 visninger)
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 19:58   #10
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Sånn: http://www.eurofoto.no/show_image_st...&dx=588&dy=443 så vårt bord ut i fjor, og det blir vel ganske likt i år tenker jeg.

Utrolig fint du hadde fått det... Skulle gjerne hatt noen tips til serviett bretting, er helt elendig på det...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:20   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Sånn var mitt i fjor. Vanskelig å fange på bilde. Synes egentlig det var finere enn bildet viser

Vedlagte bilder
Filtype: jpg julebord 2005 mindre.jpg (54,9 KB, 83 visninger)
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:27   #12
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Enkelt svart velourduk, små dekorstjerner i gull strødd ut på bordet, høye lysestaker (slik at man ser den som sitter på andre side av bordet uten å bli blendet), hvite tallerkener, røde servietter

Enkelt og greit

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:37   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Jeg liker ikke rødt, så jeg dekker med mørkeblå duk. Sølvbestikk og kremfarget servise.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:38   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg liker ikke rødt, så jeg dekker med mørkeblå duk. Sølvbestikk og kremfarget servise.

Jeg er heller ikke glad i julerødt, men jeg synes dyp rødt er veldig fint. Jeg bruker bare dyp rødt i julen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 12:03   #15
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

enkelt og rent i stilen

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 12:10   #16
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Årets oppdekning:


Flytta bordet inn i stua i år, og hadde tre plater i det, med oppdekning til 10 stykk. Fikk god hjelp av en antikk utgave av Skikk og bruk til å brette servietter.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 13:47   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

I år kjøpte jeg en linduk som var belagt med akryl (små barn = masse gris), og den var jeg kjempefornøyd med. Fargen var lys "strie", og det ble riktig koselig med røde servietter + servietter i gull og hvitt med hjerter, røde tuplianer, et par hvite engler og noen kongler med en dæsj gullspray.

Den hvite duken og sølvtøyet får bli et annet år.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 19:00   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.433
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Her er bordet vaart fra i gaar:


Sist redigert av liefje : 17-10-08 kl 10:55.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 23:41   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Sånn ble bordet vårt i år. Ikke helt ulikt fjorårets men en liten videreutvikling (Jeg lagde bordkort i år. Kjøpte gullfarget gjennomsiktig stoff som jeg klippet i store firkanter og formet som en pose med tynn gullfarget sløyfe. Inni posen lå et par gammeldagse konfekt med papir og lysegule hjerter med navnene skrevet i gammeldags skrift). Jeg ble veldig fornøyd med bordkortene!

Blomsterdekorasjonen har jeg forresten laget selv. Den består av utrolig vakre store dyp røde roser som jeg skar av stilken på. I tillegg er det en vakker rose som heter Peppermint som har ulike sjateringer fra kremfarget via gammelrosa til dyprosa. Dekorasjonen inneholder i tillegg "Betlehemsstjerna" og "Jesusbarnet".

Vedlagte bilder
Filtype: jpg _MG_9821.jpg (114,3 KB, 51 visninger)

Sist redigert av Nooria : 25-12-06 kl 23:47.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 23:52   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan dekker du bordet på julaften?

Så flinke dere er. Så proft.

Jeg tror ikke jeg tør invitere noen av dere hjem til meg. Kanskje vi skal møtes på en kafe

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no