Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Finnes det FIN julepynt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 21:15   #1
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finnes det FIN julepynt?

Her kan dere vise det fram!

Syntes det er så mye tacky julepynt. Liker ENKLE ting. Noen som vil vise fram noe? Trenger ikke være kjempeenkelt så lenge man mener det er fint

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:27   #2
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg setter ikke frem så mye pynt. Blomster og lys i massevis er pynt nok for meg, i tillegg til juletreet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:28   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg setter ikke frem så mye pynt. Blomster og lys i massevis er pynt nok for meg, i tillegg til juletreet.

Er ikke så glad i sånnt julestjerner og sånt. Er det andre "juleblomster"?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:28   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg synes Holmegaard har mye fint (jeg fant ikke pynten jeg har da) http://www.holmegaard.com/Web/produktserie.asp?id=488

IKEA har også mye lekkert!


Sist redigert av Isa : 19-11-06 kl 23:31.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:35   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg har mørkerøde glasskuler i stuevinduene mine, med en og annen gullstjerne mellom. Disse kjøpte jeg i en blomsterbutikk. De er litt krakkelerte og finnes også i sølv og i gull.

Amaryllis i kjøkkenvinduene er et must, helt mørkerøde de også.


I tillegg pynter jeg gjerne med en enkel blomst (en sånn som ser ut som en tunge, rødt blad som varer lenge og en gul "tunge" i midten. Formet som et vannliljeblad ) i en høy vase.

SIA har også noen fine ting. For et par år siden kjøpte jeg en bærkrans som nå har sin faste plass på døren inn til stuen.

Men billige keramikknisser og sånne ekle nisser med islandsgenser på, det synes jeg er litt harry.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:54   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?



Her er masse "harrye" nisser foran lujehuset mitt. Ungene elsker det.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 21-05-07 kl 15:47.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:01   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Siden "fint" er et relativt begrep tar jeg meg den frihet å vise pynt jeg har kjøpt som jeg synes er fiiiin.



Og et alternativ til papirvarianten:

Typisk noe å finne i Pastillheimen eller?

(Og ja da, jeg er ikke teit, jeg vet at dette havner rett i tackyskuffen til de fleste. Men jeg er så stolt av julepynten min at jeg bare måtte vise frem noe.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:03   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Syntes det er så mye tacky julepynt. Liker ENKLE ting. Noen som vil vise fram noe? Trenger ikke være kjempeenkelt så lenge man mener det er fint

Fins ikke mye fint nei. Men prøv Georg Jensen:
Erkeenglene i stål er fine. Georg Jensen har en veldig fin juletrefot også (som jeg ikke finner bilde av. Den er dyr.) Fin toppstjerne til juletre også.

Jeg tror Glasmagasinet har dette.

Ben "proud owner of a fiber optic christmas tree" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:09   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Georg Jensen har en veldig fin juletrefot også (som jeg ikke finner bilde av. Den er dyr.)

Jeg finner:






Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Fin toppstjerne til juletre også.

Jepp. Stjernen vår er på et kjempestort bilde, så det bare linker jeg til:
http://avsporinger.net/~anne/IMG_5206.JPG

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 22:17   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg bruker mye naturmaterialer (mosekranser, granbar etc), blomster (amaryllis, svibler, hvite julestjerner, tulipaner, julegleder), stearinlys og kubbelys, engler. Juletreet pyntes med halm og filthjerter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 23:22   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Siden "fint" er et relativt begrep tar jeg meg den frihet å vise pynt jeg har kjøpt som jeg synes er fiiiin.



Og et alternativ til papirvarianten:

Typisk noe å finne i Pastillheimen eller?

(Og ja da, jeg er ikke teit, jeg vet at dette havner rett i tackyskuffen til de fleste. Men jeg er så stolt av julepynten min at jeg bare måtte vise frem noe.)

Kula var nydelig, og flagget kunne jeg nok ha falt for.






Villeroy&Boch har mye fint,
det samme har Wedgewood

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 23:27   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg liker engler og hvit julepynt

Julestjerner tåler jeg ikke, da får jeg sånn kløete "vabler" på de utroligste steder

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 23:29   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Åh ja! Men du må vente litt på bilder herfra altså; nedpakket altsammen fremdeles.

Har noen utrolig fine hjerter i sølv til å henge i vinduet, og kuler i slepet glass i gammel stil. Utrolig enkle og dekorative, men klassiske og passer godt i et minimalistisk hjem som en kontrast.

Og så har jeg et godt utvalg i tacky kontraster i tillegg: fiberoptisk juletre, blinkende lyskjeder/lysnett, julekuleholder til juletrekuler som heiser opp og ned pynten , julekuleholder til juletrekuler som roterer pynten (i denne har jeg en liten discokule med speilsfasetter ).

Og en spilledåse (med julesanger) i form av en miniatyr opplyst skøytebane med bevegelige miniatyr-skøytegåere som glir lydløst over "isen" vha automatiske magneter. Ungene faller helt i staver; de kan se på den i timesvis og slåss om å få sitte nærmest i mørklagt stue.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:04   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

fiberoptisk juletre, blinkende lyskjeder/lysnett, julekuleholder til juletrekuler som heiser opp og ned pynten , julekuleholder til juletrekuler som roterer pynten (i denne har jeg en liten discokule med speilsfasetter ).


:grøss:



Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:05   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg liker engler og hvit julepynt

Julestjerner tåler jeg ikke, da får jeg sånn kløete "vabler" på de utroligste steder

Jeg og.. liker sølv og hvitt. Tror jeg skal satse på det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:06   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg liker designet på min Georg Jensen adventslysestake:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:10   #17
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg liker designet på min Georg Jensen adventslysestake:

Den var fin ja!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:55   #18
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg syns det og elsker små og store julenisser! Og ifjord hadde jeg et fantastisk flott juletre..... Skal prøve å få lagt det inn....

Fikk det ikke til jeg, men det var skikkelig fint!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 09:12   #19
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg liker designet på min Georg Jensen adventslysestake:

Denne har jeg gått og siklet etter lenge - den er fantastisk fin!

Ellers så består julepynten min stort sett av blomster (amaryllis, tulipaner osv) og lys - masse lys Noen nisser på kjøkkenet for ungenes del, men stua er nissefri (med unntak av Hadelandsnissene mine - de glassnissene med rød glasslue)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 11:04   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Akkurat når det gjelder julepynt så teller tradisjoner mer enn trender for meg. Jeg har masse gammel pynt som jeg fikk som liten, og som jeg og mannen fikk, kjøpte og laget da vi var veldig unge samboere. Det har stor affeksjonsverdi for meg, og hver enkelt ting har sine minner og betyr noe spesielt. Huset vårt blir skikkelig krimskramsete i jula, og det er egentlig helt greit siden vi ikke har så mye pynt fremme ellers. Vesla elsker det så klart, og jeg syns absolutt at pyntingen som gjerne tar hele lille julaften er en viktig del av julestemningen hos oss. Rent estetisk så vil jeg vel ikke påstå at alt er veldig fint, men minnene og tankene bak er nydelige og deilige.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no