Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Et lite soveromsspørsmål ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 09:54   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Et lite soveromsspørsmål ...

Fant ikke noe sted å legge den så da legger jeg denne her.

Hva slags madrasser har du/dere?

Er den bra?

Har dere en hel madrass eller 2 med en hel overmadrass over?

Har så lyst på nye madrasser. Begynner liksom å bli nedligget de vi har.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:13   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har kontinental seng/madrasser fra Wonderland, omtrentlig slik som denne:


Det er to madrasser inni den nest øverste, som holdes sammen med trekket slik at man slipper glipe i sengen. Vi roterer madrassene hver gang vi bytter på sengen slik at vi slipper at den blir nedligget i en eller annen retning.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:18   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har nettopp kjøpt ny seng, Sultan seng (to-delt) fra Ikea. Vi skulle egentlig ha dobbel overmadrass, men det var de utsolgt for, men den sklir ikke fra hverandre. Og vi sover mye bedre nå enn på de gamle madrassene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:19   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har Sultan fra Ikea vi også, to 90 cm rammemadrasser med ben på, og en felles (dobbel) tynn overmadrass. Kjøpte i sin tid de nest billigste madrassene Ikea hadde, har nå hatt dem i over ti år, og er fremdeles godt fornøyd.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:29   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har også to 90-cm rammemadrasser, så nå er det plass til ungene i senga også uten at noen ligger på kanten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:14   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vår er også 180cm bred, men det er ikke alltid det hjelper. Poden har en tendens til å ligge på tvers, og da tar jo han opp 90 cm alene.

Men noe mindre enn 180cm - det går ikke!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:39   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vår er også 180cm bred, men det er ikke alltid det hjelper. Poden har en tendens til å ligge på tvers, og da tar jo han opp 90 cm alene.

Men noe mindre enn 180cm - det går ikke!

Vi hadde 150 cm inntil for en måned siden, og en liten som sov i senga pga diverse årsaker. En morgen våknet jeg nede i fotenden av senga delvis på tvers med bena mine over mannen sine, så jeg våknet da han skulle på jobb ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:21   #8
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har Jensen et eller annet jeg ikke husker i farten- rammemadrass, 180.
Hel rammemadrass over, og to "vanlige" under.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:23   #9
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Trodde dette skulle være litt mer pikant.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:44   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Trodde dette skulle være litt mer pikant.

Personlig lurte jeg mer på hva det lille soverommet skulle spørre om ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 20:06   #11
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har en 160 cm madrass og 160 overmadrass, jeg hater sprekk, jeg havner alltid halvveis nedi.
Senga kommer fra ikea og heter kanskje malm? eller aneboda? Og madrassen er en sultan, en midtimellomdyr, og den er kjempegod. Senga er fin, men knirker.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 07:40   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har en seng på 1.80. Svanemadrasser, 2 under og en stor overmadrass.
Vi vet ikke helt hva slags madrasser vi skal velge. Derfor så bare lurte jeg litt.

Kan ikke ha noe seng på mindre enn 1,80 for Propellen kommer inn i sengen vår og har som flere småbarn en tendens til å breie seg noe sinnsykt... At noe så lite kan ta så stoor plass

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 09:58   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Vi har Svane Zenit madrasser. Trykkavlastende pga gelelag i midten, en drøm å sove på. Særlig for sånne som meg som sliter med rygg, bekken osv. Vi vurderte også tempurmadrass siden jeg har brukt denne puta i mange år, men synes Zenit fungerer bedre fordi Tempur blir så stiv på kaldt soverom. Søsteren min ble inspirert av oss og kjøpte samme type seng, men med mulighet for å heve/senke "ryggen" på senga. De er også storfornøyd.



http://new.ekornes.com/no/svane/svan...g_/svanezenit/

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 21:37   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Vi har Svane Zenit madrasser.


http://new.ekornes.com/no/svane/svan...g_/svanezenit/

Wow, m@msen, den madrassen så jo kjempefin ut.
Sliter med rykk og hofter selv. Denne er klart med i vurderingen når vi skal ha ny. Kan jeg spørre om prisen?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 21:43   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Wow, m@msen, den madrassen så jo kjempefin ut.
Sliter med rykk og hofter selv. Denne er klart med i vurderingen når vi skal ha ny. Kan jeg spørre om prisen?

Nå er det et par-tre år siden vi kjøpte vår, men da tror jeg vi betalte rundt 16000,-. Ikke billig, men jeg fant ut at jeg jo bruker det samme på en sofa. Bruker mer tid i senga enn i sofaen håper jeg. Dessuten er det vel anvendte forebyggende penger. Hvis dere vurderer denne, husk på at bena på senga kommer i en høy variant som gjør det lettere å gå ut av senga. Det var gull verdt i mine verste bekkenløsningsdager.

Vet at Living har begynt å føre disse madrassene. Vi kjøpte våre på Skeidar.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 08:59   #16
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Et lite soveromsspørsmål ...

Vi har DUX sine madrasser, tror det var det de heter... De koster 20 000kr stk hvis det ikke var mer... De er virkelig de beste vi noen gang har hatt, ingenting å si på dem

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 09:08   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite soveroms spørsmål.....

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Nå er det et par-tre år siden vi kjøpte vår, men da tror jeg vi betalte rundt 16000,-. Ikke billig, men jeg fant ut at jeg jo bruker det samme på en sofa. Bruker mer tid i senga enn i sofaen håper jeg. Dessuten er det vel anvendte forebyggende penger. Hvis dere vurderer denne, husk på at bena på senga kommer i en høy variant som gjør det lettere å gå ut av senga. Det var gull verdt i mine verste bekkenløsningsdager.

Vet at Living har begynt å føre disse madrassene. Vi kjøpte våre på Skeidar.


Skal sjekke den ut på Skeidar jeg da

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no