Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Stooort spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-07, 12:39   #1
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stooort spisebord

Det er hva vi trenger! Etter hvert som familien vokser, med nye svigerbarn og barnebarn innser jeg at vi trenger et kjempestort spisebord, gjerne med ileggsplater.

Jeg har lett litt rundt på nettet, uten å finne det jeg egentlig er ute etter.
Noen som kan hjelpe meg?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 12:50   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord

Dette flytter inn hos oss i august. Sjekk www.skovby.dk


Sist redigert av Chanett : 24-05-07 kl 06:53.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 13:48   #3
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stooort spisebord

Utrolig flott, og omtrent akkurat det jeg er ute etter.
Har bestilt katalog, men er usikker på om dette er noe jeg får tak i. Dansk.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:00   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord

De selger det i alle fall her i byen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:19   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stooort spisebord

Jeg så et på Skeidar nylig med plass for inntil 5 personer på hver side uten klaff. Med klaffer og stoler på hjørnene blir det plass for enda flere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:40   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stooort spisebord

Åh et sånnt bord skal vi også ha en gang. Et laaangt bord som kan bli enda lengre. Gleder meg til vi får bedre plass!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:56   #7
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stooort spisebord

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

De selger det i alle fall her i byen.

Da kan det være håp.
Hvilken prisklasse er dette?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:57   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord

Vi snakker om ca 15000 med tre klaffer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 16:46   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stooort spisebord

Vårt spisebord er 3 meter langt og laget av en lokal møbelsnekker. Kjøkkenbordet er helt likt bare at det er 1,2 meter. Vi har akkurat plass til å sette de to sammen når vi er mange og da får vi plass til 18-20 stykker. Totalt for de to bordene med 18 stoler til betalte vi ca. 35.000. Dette er tunge solide greier, bordplate er nok en 6-7 cm tjukk, så den kan vi slipe ned hvis det blir for mye hakk og sår.

Jeg ville ha sjekket med en møbelsnekker hvis jeg var deg, det kan godt hende at det blir vel så billig å få laget det du vil ha.

Jeg har ellers sett at Møbelringen tror jeg det er har en serie med møbler som er i en slags bondestil, Sjåk lurer jeg på om den heter og der får du også så lange bord som det vi har.

Sånn ser det ut hos oss når vi har dekket til mange:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg dåpsbord.jpg (21,3 KB, 61 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 17:39   #10
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stooort spisebord

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Det er hva vi trenger! Etter hvert som familien vokser, med nye svigerbarn og barnebarn innser jeg at vi trenger et kjempestort spisebord, gjerne med ileggsplater.

Jeg har lett litt rundt på nettet, uten å finne det jeg egentlig er ute etter.
Noen som kan hjelpe meg?


prisklasse og stil? Hvor mange ønsker du plass til?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 18:35   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Dette flytter inn hos oss i august. Sjekk www.skovby.dk

Svigermor har det bordet og en sjenk med tre dører, men hun har noen andre stoler med sort skinn. Hun bestilte fra Danmark og jeg tror hun betalte rundt 40.000,-
Veldig lekkert og tidløst i oljet eik!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 18:39   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord

Vi skal ha hvite Jærstoler til vårt og bordet i hvitsåpevasket eik. Jeg kjenner at jeg blir yr av å tenke på det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 18:44   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stooort spisebord

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi skal ha hvite Jærstoler til vårt og bordet i hvitsåpevasket eik. Jeg kjenner at jeg blir yr av å tenke på det.



Det blir så lekkert!!!


Hvor kjøper du stolene ? (Hvem er leverandøren evt. ? )

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 20:20   #14
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stooort spisebord

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

prisklasse og stil? Hvor mange ønsker du plass til?

I stua vår går møblene ellers i hvitt og lyst tre. Jeg synes derfor en lys tresort er påkrevet. Har sett store, rustikke "bondespisebord", men det skjærer litt med stilen ellers.

Jeg ser på dette som en investering i fremtiden (les; familien øker i faderlig fart her, og vi det vil jo bare fortsette) så bordet kan godt koste litt mer enn 2990.- liksom.

Jærstoler? Kan man få bilde og pris?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 22:46   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stooort spisebord

Vi har sett selveste drømmebordet for oss som tio vanlig ikke trenger kjempebord (vi er 5), men som ganske ofte trenger å dekke på til 12-13 stk. Det fås på bohus, er i utgangspunktet 2 meter, men kan legges i 4 illeggsplater, ekstra ben, og kan bli 4 meter langt. Bena og ekstraplatene legges under bordplaten og er unna veien i det daglige. Det er ganske dyrt, mener det koster en 17-18 000 kr.

Bildet viser vel ikke helt bordet rettferdighet, det er mye penere i virkeligheten.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 02170_00_04.jpg (10,0 KB, 27 visninger)
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:50   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord




Det her blir med to klaffer 3 meter

http://produkt.mobelringen.no/at-team_pers/entrata.alk

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:46   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stooort spisebord

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det blir så lekkert!!!


Hvor kjøper du stolene ? (Hvem er leverandøren evt. ? )

Her i byen kan man få tak i dem på Bohus og hos Inside/Indesign pluss Hødnebø. Det er bestillingsvare.

http://www.aksel.no/norsk/prods_venstre.htm


Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jærstoler? Kan man få bilde og pris?

For en stol med fire spiler koster det ca 2000.


Sist redigert av Chanett : 24-05-07 kl 06:53.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:58   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stooort spisebord

Jeg liker litt robust stil.. som dette:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no