Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Din stil

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 09:01   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Din stil

Hvordan vil du beskrive din interiøstil? Legg gjerne ved noen bilder av hva du liker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:26   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din stil

Jeg liker shabby chic, gammeldags herregårdsstil, etnisk stil og sterke farger. Vanskelig å kombinere ja

Jeg forsøker så godt jeg kan og navigere mellom disse slik at det blir en bra helhet. Bilder får komme senere.

Ja og så liker jeg å ha minst mulig ting og mest mulig rene flater (benkeplater, bord, vinduskarmer og tildels vegger).


Sist redigert av Nooria : 03-10-06 kl 10:45.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:32   #3
Nora
Nybegynner
 
Nora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 15
Nora har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Din stil

Tja, jeg er i utgangspunktet minimalist men jeg liker å ha en touch av varme. Så jeg satser på enkle, rene, lyse farger (helst hvitt/lys beige ) på veggene og pynter resten med atributter som jeg liker. Det skal helst være store ting da jeg får helt noya av pittesmå duppeditter overalt.

I stuen skal jeg helst ha ordentlig kunst så her henger det to svære malerier og noen andre kunststykker. Stuen er lys og sofaen er svart skinn ( ja, måtte svelge den skinnsofa kamelen jeg også ) og resten av møblementet er i eik. På kjøkkenet er det helt hvitt men benkeplaten er i eik ( apropo varme - biten ). Ellers er jeg veldig glad i børstet stål på kjøkken men må passe meg for at det ikke blir for sterilt. Kjøkkenbenken skal være mest mulig tom for ting! Badet er derimot stedet der jeg holder det ganske striks minimalistisk. Det er hvitt og grått med glass men jeg prøver allikevel å kjøpe f.eks. tannbørstekopp/såpedispenser o.l. i farger. Det trenger ikke være trist selv om de er minimalistisk.

Resten av leiligheten går igjen i samme stil men den er ikke ferdig og vi har ennå noen møbler som vi har dratt med oss fra huset som jeg ikke er fornøyd med og vil bytte ut. Så vi har lang vei å gå men det ER så MORO!!!


Ja,,,,,blablabla...kunne ha fortsatt i evigheter, hehehe


Sist redigert av Nora : 03-10-06 kl 09:35. Årsak: legge til litt her og legge til litt der....
Nora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:33   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din stil

Jeg glemte å skrive om min stil.

Nordisk med lyst tre, møbler med enkel form, en dæsj shabby chic og glatte flater (liker minst mulig belistning og ikke tapet). Jeg er ikke så glad i gardiner bortsett fra liftgardiner. Liker store vindusflater og mye lys. Farger jeg trives med er hvitt i store mengder, brunt, blått og turkis.

Vi er så heldige at vi holder på og rehabilitere et helt hus nå, og planlegger hvordan alt skal være.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:35   #5
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Din stil

Minimalistisk. Hvitt. Rene linjer uten dill dall. Hater hjem med for mye stæsj. Less is more

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:46   #6
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Din stil

Her er noen bilder



Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:20   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din stil

Bor det virkelig noen der?

Utrolig fint, men hvor gjør du av alle tingene deres?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:23   #8
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Bor det virkelig noen der?

Utrolig fint, men hvor gjør du av alle tingene deres?

Vi rydder det vekk der det skal stå Ikke verre enn det!

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:03   #9
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Din stil

Jeg liker stilen din Ekkir, ganske lik min egen stil.

Skal rydde på PCen i kveld - så skal jeg finne frem noen bilder.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:10   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Vi rydder det vekk der det skal stå Ikke verre enn det!

Jeg liker forholdsvis minimalistiske interiører, og vi eier ikke nips eller pynteduker eller sånt, men leiligheten vår er totalt overfylt av tusenvis av bøker og filmer og plater og 7-8 PC-er (med tilhørende ekstradeler og kabler) og kassevis med plater med programvare og backup og bilder og filmer, og spillkontrollere og leker og kasser med lego og puslespill og leker, og tidsskrifter og tegnesaker og kjøkkenutstyr og verktøy. I tillegg til alminnelig rot, selvsagt.

Skulle vi hatt en slik lekker leilighet som dere, måtte den vært minst dobbelt så stor som den vi har. Så kunne vi hatt alle sakene i den ene halvparten, og så kunne den andre vært nydelig strøken som deres.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:35   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Vi har ingen tydelig definert stil, men hvis jeg skal prøve å beskrive huset vårt og innredningen så vil jeg si at vi har en minimialistisk stil iblandet et særpreg av oss. Jeg ser ikke på tingene våre som rot (iallefall ikke hele tiden ), jeg ser på dem mer som ting som definerer oss, og som gir hjemmet vårt preg av vår stemning og identitet. Oppi dette blander jeg en passe samling tidstypiske trender og så føler jeg meg herlig hjemme .

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:05   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din stil

Jeg er en sånn som får institusjons-vibber av minimalisme. :grøsse: Hvis vi hadde hatt en gjennomført stil, ville det vært meksikansk rustikk stil, med tremøbler og vegger malt i mange farger. Stilen vi har nå kaller vi "arvet-og-det-billigste-fra-IKEA".

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:17   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din stil








Sist redigert av Gremli Skremli : 03-10-06 kl 17:33.
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:36   #14
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.











så nyyydelig.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:39   #15
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Din stil

Jeg har mexico møbler og holder det i beige og brunt. badet er spanske fliser og prøver å ha en spansk\mex stil. men det var det nydeligste jeg har sett til gremli

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:40   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din stil

For meg blir helt minimalistisk et interiør uten en personlig signatur. Det samme gjelder om alle møbler er i samme serie. Jeg liker å se hvem som bor der hvor jeg ferdes.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:47   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

For meg blir helt minimalistisk et interiør uten en personlig signatur. Det samme gjelder om alle møbler er i samme serie. Jeg liker å se hvem som bor der hvor jeg ferdes.

Må bare dulte litt

Et hjem bør gjenspeile de som bor der. Trenger ikke være så mye nips og det kan godt være litt minimalistisk.
En stund følte jeg at jeg kom inn i samme stue hos ulike personer. Mange skulle ha det likt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 18:27   #18
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din stil

Må bare spesifisere at det ikke er mitt hjem det er bilder av, altså. Bare for å illustrere hvilken stil jeg liker. Men en vakker dag skal jeg ta bilder av det vi har av meksikansk kunsthåndtverk for å vise fram.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:15   #19
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Din stil

Jeg har ganske så minimalistisk stil, men med ett stort hus som har vært under kontinuelig oppussing de siste 6 årene må jeg innrømme at det nok ikke er blitt så mye helhet som jeg ønsker. Det ville blitt umulig og alt for dyrt å få det som jeg drømmer om, men kanskje i et annet liv?

Stuen er ekstremt minimalistisk for tiden, men det skyldes vel først og fremst at den er ganske så nyoppusset og pga økonomi og tid har vi enda ikke fått opp gardiner, bilder, spisestue lampe el. Stuen på 35 kvm består av sofa, spisestuebord, puff, teppe, spisestuestoler, 2 lamper, tv og et midlertidig tv bord jeg har komponert selv ved hjelp av ikea kjøkkenoverskap. Det er det, vi har enda ikke fått opp gardiner (ikke så krise for vi har utvendig persienner på den veggen vi har 3 panorama vinduer). Etter å ha bodd i verdens styggeste stue i 6 år, og i kjellerstuen siden jul så er jo dette en stor forbedring Stuen er hvit, kritt hvit, og gulvet er hvitoljet eik. Legger inn et bilde av TV delen av stuen.

Jeg har dilla på designlamper, og rosa.. og det setter nok litt preg på huset vårt. Selv om stuen er ganske pregløs enda da. Lot meg feks for noen uker siden overtale til å kjøpe Fun pendel metal fra Verner Panton til å ha over spisestuebordet. Den var alt for dyr selv om jeg fikk 20% rabatt.. (legger inn bilde selv om det viser dårlig hvordan lampen er) - jeg har forvørig ikke fått satt den opp enda, men de er en liten jobb med 100 av metall brikker som skal på (selve lampekroppen er 40 x 60 cm)

Jeg er også meget glad i min Stylos lampe fra Flos, og den får stå i stuen

Forøvrig så er en av favoritt tingne mine den hvite flatskjermTV (!!) Etter å ha levd med en 20" mono tv i 5 år er det kanskje ikke så rart . Men det var altså en blank hvit flatskjerm TV som skulle til for at jeg endelig ga etter for flatskerjmaset, mannen var i hvert fall strålende fornøyd da han fant den.

Jeg skal få tatt noen flere bilder etterhvert, må bare bli litt mer ferdig

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lexx71w_r_blue_l.jpg (15,5 KB, 12 visninger)
Filtype: jpg Stue_tvdelen.jpg (131,4 KB, 63 visninger)
Filtype: jpg HL244b.jpg (22,0 KB, 131 visninger)
Filtype: jpg FUN0DA2.jpg (90,5 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg DSCF0237.JPG (54,3 KB, 47 visninger)
__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:49   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din stil

Har en blanding av kolonistil blandet med litt shabby chic, og etter at vi flyttet til Karibien har vi litt innslag av maritime duppeditter, puter,bilder osv.

Klarer fortsatt ikke å laste ned foto i normalt format, så jeg illustrerer med bilder som best beskriver hvordan det noenlunde ser ut hjemme hos oss.



og sånn kan jeg vel holde på til langt inn i ..... Er VELDIG opptatt av interiør, og synes interiør speiler det mennesket som bor der, og jeg synes ofte interiørsmak kan beskrive en person på samme måte som språk, klesvalg osv.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no