Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 13:17   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

VI er nødt til å pusse opp badet snart, men så er det denne våtromsnormen/våtromsstandard.

Betyr det bare at vi må følge et visst sett med "regler", eller må vi ha fagfolk til å gjøre jobben? Vi bor i en leilighet vi skal selge en dag, og jeg tenker hovedsaklig på i forhold til forsikring osv. Hvis badet blir pusset opp korrekt, har det da noe å si om vi gjør det selv, evt. får hjelp av fagfolk vi kjenner?

Kan noen komme og verifisere at badet oppfyller kravene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:23   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Våtromsnormen er ikke lovpålagt, men det er en bransjestandard. Jeg mener at man må ha våtromssertifikat for å innfri standarden.

Hvis jeg skulle gjort noe på badet selv så ville jeg fått fagfolk m/våtromspapirene i orden til å gjør alt grunnarbeider (dvs. alt frem til og med membran) og så ville jeg lagt fliser selv. Ikke fordi det er vanskelig å legge membran, men fordi da ville jeg følt meg trygg på at jeg hadde alt mitt (og fortrinnsvis badet) på det tørre.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:24   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Her står det mer om våtromsnormen: http://www.ffv.no/

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:25   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Hvis man får fagfolk til å gjøre det, kan man få sertifikat hvis de gjør det som en "vennetjeneste"?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:29   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis man får fagfolk til å gjøre det, kan man få sertifikat hvis de gjør det som en "vennetjeneste"?

Hvis du kan dokumentere at den som har gjort det har kompetansen i orden så burde det være greit, men ved salg så er det antakelig viktig å gjøre oppmerksom på at badet ikke da leveres med reklamasjonsrett hvis det er svart arbeid involvert?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:32   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er nettopp den jeg prøver å manøvrere rundt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:32   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis man får fagfolk til å gjøre det, kan man få sertifikat hvis de gjør det som en "vennetjeneste"?

Forresten er det ikke badet som skal ha sertifikat - det er personen som utfører arbeidet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:34   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Forresten er det ikke badet som skal ha sertifikat - det er personen som utfører arbeidet.

Haha, ja det var i grunn en viktig misforståelse å få rettet opp i. Takk skal du ha!

VI får sjekke litt priser og sånn, men det beste er nok å gjøre elektrikerarbeidet og rørleggerarbeidet hvitt, også kan man evt gjøre resten "selv".
Jeg syns det er litt skummelt å ikke ha garanti på badet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:36   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Taksten kan bli lavere hvis man har gjort jobben selv. Takstmannen støtter seg til lokale, kjente håndverkere som de kjenner til. Mannen min sier han ville ikke fliset sitt bad, selv om han er byggmester. Det lar han en flislegger gjøre. Det blir bra og abselutt penest. Kvalitet er billig, husk det.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 08:22   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Kvalitet er billig, husk det.

Jada, det er ikke snakk om å gjøre det helt selv, det har vi sett noen grelle resultater på :grøss: Men vi kjenner ganske mange fagfolk som kunne hjulpet oss. Men vi må veie det opp mot å ikke ha noen garanti på jobben.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 13:38   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Hvis du vet at dere kommer til å selge i løpet av få år, vil jeg anbefale sterkt alternativet med garanti. Det aner meg at dere vil få tilbake merkostnaden i form av høyere pris. Er min mening.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 17:54   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Vi laget nytt bad i fjor. Og våtromsnormen er fulgt.

Vi har brukt Litex-plater på veggene - de er lette å jobbe med, skrues fast, er også mebran og kan fliselegges rett på. Må smøres med membran i skjøtene.

Platene har far lagt selv, men vi har hatt en fagmann til å legge på smøremembran. Far, som er våtromsertifisert rørlegger; ville ha smøremembran i tillegg til våtromsplatene, og to ekstra lag membran i dusjen og på gulvene(2 lag på vegger, fire lag på gulv og i dusjsonen og rundt badekaret. Vi har dusjvegg, ikke kabinett.

Det er også en murermester som har fliselagt badekaret. Resten av flisleggingen har far gjort selv, etter at mesteren målte opp og beregnet flisene.
Han var sykemeldt med senebetennelse i begge armene (det tok litt tid før badekaret ble fliset inn)!

Det betyr at vi har garanti på mebran, elektrikerarbeidet(brukte fagmann) og rørleggerarbeidet.

Forsikringsselsapene dekker sjelden vannlekkasjer fullt ut, og i hvertfall ikke dersom arbeidene ikke er utført av fagfolk.
Badet vårt er i annen etasje, og skadene ved lekkasje vil være nærmest katastrofale. Da går kjøkkentaket med spotter og bjelker rett i d...

Det hadde blitt mye billigere dersom far hadde gjort mer jobb selv, men han har sett altfor mange bad med vannskader. De verste er de du ikke ser før du evnt skal pusse opp og fjerner gamle vegger ol.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:16   #13
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis jeg skulle gjort noe på badet selv så ville jeg fått fagfolk m/våtromspapirene i orden til å gjør alt grunnarbeider (dvs. alt frem til og med membran) og så ville jeg lagt fliser selv. Ikke fordi det er vanskelig å legge membran, men fordi da ville jeg følt meg trygg på at jeg hadde alt mitt (og fortrinnsvis badet) på det tørre.

Det er jo mulig å lage hull på membranen mens man flislegger. Ville ikke følt meg 100% på dette badet dersom jeg var kjøper.

Vi pusset opp badet, eller vi betalte for at det ble gjordt.
Når vi pusset opp vaskerommet gjorde vi alt selv (med hjelp fra min far), vi følgte normen, men har jo ingen dokumentasjon på det da.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:21   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Membranen er jo et tjukt lag med seig gummimasse - kan vanskelig se for meg at det går hull på den under flislegging?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:41   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det er jo mulig å lage hull på membranen mens man flislegger. Ville ikke følt meg 100% på dette badet dersom jeg var kjøper.

Vi pusset opp badet, eller vi betalte for at det ble gjordt.
Når vi pusset opp vaskerommet gjorde vi alt selv (med hjelp fra min far), vi følgte normen, men har jo ingen dokumentasjon på det da.

Dersom du ikke står med vinkelsliper og kutter flis inne på badet eller kaster flisene rundt deg, skal du være god for å lage hull i den mebranen.

Sånn sett ville jeg heller vært redd når håndverkerene holdt på. De er ikke spesielt forsiktige når de jobber ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:58   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Dersom du ikke står med vinkelsliper og kutter flis inne på badet eller kaster flisene rundt deg, skal du være god for å lage hull i den mebranen.

Sånn sett ville jeg heller vært redd når håndverkerene holdt på. De er ikke spesielt forsiktige når de jobber ...

Det var ikke helt det jeg tenkte på.
Jeg er helt enig med deg med tanke på uforsiktige håndtverkere,
men det var med tanke på forsikring ol jeg tenkte på.
Dersom fagarbeiderene ikke har gjort hele jobben kan de skylde på eigerene. Er det fagarbeiderene selv som har gjort alt har de ingen å skylde på å dermed må de bare fikse ting dersom der viser seg å være noen feil.
Ellers kan du som ny kjøper sitte der uten å få noen erstatning eller kompensasjon for en våtromsskade som ikke er din feil.
Vart det litt klarere eller bare rot...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:26   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Jeg har "nettopp" vært "byggherre" for baderomsrehabilitering av 100 bad, og vil på det aller sterkeste anbefale å få det gjort hvitt av fagfolk. Gjør du ikke det kan du bli sittende med skjegget i postkassa hvis noe går galt. Her må nemlig alle gulvene brytes opp pga. en feil i en kabel. Og det er mange penger det er snakk om per gulv. Så jeg er sjeleglad for at dette er gjort av fagfolk med 10 års garanti. Man er aldri, og da mener jeg ALDRI, garantert at det ikke går galt. Uansett anbefaler jeg foliemembran, lagt av fagfolk, på gulv. Smøremembran på så og si alt av vegger (hvis det er et lite bad) og dusjkabinett hvis du skal legge flisene selv.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:19   #18
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Membranen er jo et tjukt lag med seig gummimasse - kan vanskelig se for meg at det går hull på den under flislegging?

Ja, ikke vet jeg hva den forrige eieren brukte under flisene på vårt bad (og det er vel hovedproblemet når man gjør det selv), om noe. I hvert fall er det hull på det. Forrige eier har gjort det selv, vi har hatt huset i over 5 år, forrige eier er i langtvekkistan og vi står igjen med skjegget i postkassa. En slags garanti hadde vært superfint... Nå blir det bare dyrt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 08:21   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Glitter: Husk at det er mer du har lov til å gjøre alene når det er snakk om å pusse opp et bad, i motsetning til et nytt bad.

Vi har fått murervenner til å støpe gulv, legge membran og fliser. Rørleggere har vi flust av i familien og de har fikset det de kunne, min bror elektrikeren har gjort sin del, og resten har vi gjort selv.

Svigerfar sjekket litt opp i hva vi kunne og ei, og det eneste dere virkelig trenger å bry dere om er at fallet i gulvet er slik det skal være, og at det er membran i våtsonen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 08:33   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våtromsnormen? Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Svigerfar sjekket litt opp i hva vi kunne og ei, og det eneste dere virkelig trenger å bry dere om er at fallet i gulvet er slik det skal være, og at det er membran i våtsonen.

Men siden vi skal selge innen 3 år, har det noe å si for forsikring og erstatning om vi har gjort det selv eller ikke? Det vi kan gjøre selv altså. Og vi kommer ikke til å gjøre det selv, men f. eks. av fagfolk som vennetjeneste.

Tilfelle noe skulle skje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no