Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vårt nye hus!!!!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-06, 09:59   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Så spennende!

Det blir nok utrolig stilig, til slutt.. var litt snodig sammensetning de forrige eierne hadde ja


Ser det med maling av muren er nevnt av andre her.. ang hvitt. Hva har du bestemt deg for?

Jeg så på et oppussingsprogram en gang.. da malte de med en litt dyp gråfarge først.. inni "gropene" på muren. Og så tok de en lys gråfarge og rullet oppå med etterpå. På den måten fikk de "murmønster" (om du skjønner hva jeg mener )

HELT hvitt kan nok være lekkert i starten.. men det blir kanskje sotete ja? Vi har iallefall en mur som er lys grå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:09   #62
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Ja dette er spennende å høre om, og jeg håper på bilder etter hvert!

Jeg kunne tenkt meg å høre mer om maling av flisene, for jeg er heller ikke fornøyd med flisene våre på kjøkkenet. Jeg regner med at du maskerer og ikke får maling på silikonen (eller hva det nå er) mellom flisene... ? Maler du med pensel og får helt jevn farge, eller bruker du svamp og får skyggeeffekt?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:15   #63
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

HAdde ikke kamera med i går, men tar det med i dag
Skal ta bilder til Trondheim butikken også

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:20   #64
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja dette er spennende å høre om, og jeg håper på bilder etter hvert!

Jeg kunne tenkt meg å høre mer om maling av flisene, for jeg er heller ikke fornøyd med flisene våre på kjøkkenet. Jeg regner med at du maskerer og ikke får maling på silikonen (eller hva det nå er) mellom flisene... ? Maler du med pensel og får helt jevn farge, eller bruker du svamp og får skyggeeffekt?

Jeg maskerer svært sjelden når jeg maler.Trod et eller ei, jeg er ikke kjevhendt, men hadde et åpent brudd i høyrearmen da jeg var 9 år, noe som resulterte 7 uker på sykehus, 6 uker med armen i strekk.
Det rare er at jeg maler svært stødig og pent med venstre hånden.
Skriver med begge, men maler altså penest med venstre.

Jeg bruker heftgrunn,oljebasert.To strøk og hvit oljemaling over
Iflg jentene i malingsavd hos Maxbo er dette den rette kombinasjonen.
Flisene er helt glatte i overflaten, men ruglete i mønsteret.Blir skikkelig stilig.
Skal ta bilde med bare grunning i dag jeg

Vi skal se an ang muren
Ovnspeisen er sort, men flisene den står på er i samme farge som murn.Kan hende det er penest å beholde den slik
Hele den ene siden av muren blir dekt av bokhyller

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 20:46   #65
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Spennende. Jeg vil veldig gjerne se bilder av de malte flisene. Jeg innbiller meg at det er vanskelig å få det pent uten å maskere eller male over hele flaten, men det er kanskje mulig?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:06   #66
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Spennende tråd Angelique!!

Gleder meg til bilder! Hvitt er lekkert og gjør møblering, gardinkjøp og annen shopping av stæsj myyyye enklere.

Vi skal male vårt 10 år gamle furukjøkken (dvs. vi får vaktmesteren på ungenes skole til å gjøre det ), har skiftet fliser over benken og kjøpt heltre eik benkeplater og ny vask. Skal legge samme type fliser på gulvet (bare større) som de over benken, skifte strie (kjærringstrie) og male og legge en KUL tapet på en av veggene.... Det skal godt å bli ferdig ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:07   #67
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Så flinke dere har vært! Jeg gleder meg til å se bilder!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 23:43   #68
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Så flott hus dere har kjøpt dere Angelique!
Nydelig hage også!

Så mye dere har rukket å få gjort allerede, på så kort tid! Synes jeg ser deg som en virvelvind rundt i huset!

Håper at storebror vil trives, høres ut som det vil gå veldig bra!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 23:49   #69
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Oioioi så flott hus.... hagen var jo og bare helt herlig!!!!

gleder meg til å se hvordan det blir..

Gratulerer så masse!!!

synes nesten det er litt trist at vi er ferdige å bygge hus...

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 00:39   #70
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

NEIIIII, ikke mal muren hvit! Den er jo nydelig slik den er! Et flott fargespill med fine kontraster. Ikke våg. Ikke! Ikke!

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 00:42   #71
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Det ser ut som et flott hus!

Jeg også hadde definitivt gått for å male stua - og spesielt brystpanelet...
Ellers tror jeg faktisk jeg hadde vurdert å male kjøkkenet hvitt også, for jeg er ikke glad i trehvitt...
Muren ville jeg beholdt som den er - jeg liker den rødfargen.

Jeg måtte flire litt da jeg leste at soverommet var det første dere skulle pusse opp - for det tenkte jeg og...
Vi har verdens styggeste tapet på soverommet vårt... jeg har hatet den fra visningen av... og lever med den ennå...
(Og vi har bodd her i sju år nå...)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 19:54   #72
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

DA er soverommet vårt, storebror sitt rom og Oliver sitt rom ferdig malt og fått nytt merbau gulv

Stuen er grunnet og ferdig malt i Lys Toscana
Nydelig ble det

Flisene på kjøkkenet har fått tre strøk, flotte

Når jeg ser kjøkkenet nå med bare hvitt og den benkeplaten, er det egentlig veldig fint

Min mor har vært der i dag og har malt badet oppe
Maler veggene i vanilje og gulvet med Epoxy maling i sand

Vi velger å gjøre det slik her, for vi har to bad til, dvs et bad og et stort toalett/bad uten dusj.

Dette badet helt øverst er helt greit og enkelt,nytt toalett og badekar, og helt fint.

Toalettet i 1 etg.
Er i dag bonderødt med toalett fra 1977 og ditto innrednig, helt for jævlig stygt rett og slett
Blomstrete border, fake marmor plate på innredningen og i det hele tatt
I tillegge har damen klipt ut blomster fra borden og limt på speilet
Jeg får helt vondt når jeg er her inne

Vi river ut alt, maler rommet eggehvitt, legger merbau og setter mest sannsynlig inn sorttoalett med tilhørende vask og skap
Dette blir gjestetoalettet

Badet i underetg.
Dette er helt flott og flislagt vegg og gulv
Det eneste er baderomsinnredningen
Den river vi ut, og setter inn noe penere som vi liker
Den som står der er heslig.

Vi har kjøpt steam/massasjedusj med mange dyser nedover som vi setter inn her
HAr rivd ut det gamle ekle dusjhørnet

Imorgen skal jeg fortsette og male trappegangen og gangen i 2 etg.
Lister og dørkarmer får et strøk her oppe og vinduer/lister etc i stuen får et strøk.
Bruker fargen Eva på det.

Kontoret mitt er nesten ferdig.
MAngler å sette inn døren og liste
Blir knallfint

Vi har fått gjort utrolig mye
JA vi har lagt merbau gulv i gange nede hos Ine-mor og kjæresten
der var det betonggulv

I kveld skal jeg spise marispan og kose meg

Har tatt noen bilder underveis
Legger de over etterhvert, orker bare ikke akkurat nå
Bare vi som skal bruke det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 19:58   #73
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

BILDER!!!

(vet at roperten står under "sint" i smiliene, men jeg er ikke sint altså... bare nysgjerrig! )

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 19:59   #74
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

BILDER!!!

(vet at roperten står under "sint" i smiliene, men jeg er ikke sint altså... bare nysgjerrig! )



Skal overføre de jeg har jeg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:02   #75
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.



Skal overføre de jeg har jeg

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:06   #76
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Her er tre bilder
Jeg tok så mange til hun som skal sy gardinene og hadde ikke mer batteri på kameraet
tar flere imorgen

Første er av flisene over komfyren ferdig malt..se bort fra rot
Bilde to av stuen og brystpanlet grunnet,måtte grunnelistene også
De tidligere eierene hadde hvitmalte vinduer, men trehvite lister

Bilde tre av to bord jeg kjøpte i går.
Det til høyre skal være i hjørnet mellom sofaene, og det andre mellom tv-stolene våre
Det til venstre var ganske dyrt, men samlet ble det en ok pris






__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:10   #77
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Kjempeflott!!! (men ville byttet gardinstengene til sorte!!)
Gleder meg til å se hvordan de hvite flisene blir til reaten av kjøkkenet...

De to bordene var stilige! Og hva ble samlet pris, da?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:19   #78
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Det ene kostet 800,- (det til høyre) det andre kostet 2750,- endel dyrere men veldig fint
Litt dyrt til å være så lite bord, men de var helt perfekt for det jeg hadde tenkt

JA har mange sorte smijernstenger

Men, jeg vet ikke helt hvordan gardinene eller opphenget blir
Har overlatt det helt til hun i Trondheim som har Cornelias Hus

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:29   #79
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

hvor mye måtte du betale for en slik "jule-kurv" som du har skrevet om i en eller annen tråd her inne? *fant-den-ikke*

Jeg syns det ble drit-lekkert med hvitmalte fliser over benken. Brukt vanlig oljemaling eller?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:34   #80
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt nye hus!!!!

Dette blir kjempefint, Angelique! Du har så god smak!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no