Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 14:33   #21
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sikker på at du ikke blander med vanilje?
Jeg er nemlig overbevist om at vi malte over latte...

Helt sikker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 14:35   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Helt sikker.

Da malte vi sikkert over cafe latte.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 14:35   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Poenget er vel at de forskjellige malingsleverandørene opererer med forskjellig fargekoder med samme navnet, i alle fall på fargen ”kaffe latte”. Så det jeg ville gjort var å sammenligne fargekoder. Lys Antikk inneholder blant annet både grønt og gult, mens egghvitt bare inneholder gult. Jeg tror derfor at listene muligens kan bli seende litt møkkete ut mot en farge som kun inneholder gult. Nettopp derfor vil jeg anbefale en malingsprøve før du velger den endelige fargen.

Fondvegger er utrolig stilige, men jeg tror også at man kan gå litt lei.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 14:38   #24
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Vi har nylig malt soverommet vårt i fargen SKUMRING. Den er gråaktig, men kan også se ut som en lillatone. Jeg synes den er veldig behagelig.

Lykke til med oppussing, og fargevalg!

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 14:40   #25
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Poenget er vel at de forskjellige malingsleverandørene opererer med forskjellig fargekoder med samme navnet, i alle fall på fargen ”kaffe latte”. Så det jeg ville gjort var å sammenligne fargekoder.

Enig. Derfor er det utrolig irriterende at de nye fargekartene ikke inneholder koder.

Heldigvis går det an å spørre i butikken.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 14:58   #26
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da malte vi sikkert over cafe latte.

Cafe latte er samme fargekode som vanilje :skal ha i nyehuset:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:25   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Tillegg:

Har også lest på diverse interiørforum at Latte og Lys antikk skal være samme fargen, mens enkelte igjen har påstått at fargene ikke er helt identiske.
Har dessverre ikke NCS-koden på Latte.

...................

Lys antikk fra Jotun har fargekoden NCS 0802-G98Y.

NYANSEN 0802
Svarthet 8%
Kulørthet 2%
Følgelig hvithet 90%

KULØRTONEN G98Y
Grønn med 98% gul

.........................................

Egghvit fra Jotun koden NCS 0502Y

NYANSEN 0502Y
Svarthet 5%
Kulørthet 2%
Følgelig hvithet 93%

KULØRTONEN Y
100% gul

.........................

Hm, skulle gjerne hatt koden på Jotuns kaffe latte. Spesielt siden Alfa skriver at det er samme fargen som vanilje. Du har ikke tilfeldigvis koden på fargen vanilje, da? Jeg fant den nemlig ikke på Jotuns hjemmeside.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:32   #28
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hm, skulle gjerne hatt koden på Jotuns kaffe latte. Spesielt siden Alfa skriver at det er samme fargen som vanilje. Du har ikke tilfeldigvis koden på fargen vanilje, da? Jeg fant den nemlig ikke på Jotuns hjemmeside.

Sitter her med et Jotun fargekart, og Vanilje er S1005-Y30R.

Noen kaffe latte finner jeg ikke - er ikke det en Butinox-farge?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:59   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Jotun har hatt fargen kaffe latte tidligere (for seks år siden, tror jeg det var), men da tror jeg fargekoden var en litt annen, blant annet tror jeg det var mindre rødt i den (hvis jeg husker riktig).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:49   #30
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Sitter her med et Jotun fargekart, og Vanilje er S1005-Y30R.

Noen kaffe latte finner jeg ikke - er ikke det en Butinox-farge?


Cafe Latte er Butinox sitt namn på den, og vanilje er Jotun sitt namn på den.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 21:26   #31
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge til soverom, lys antikk på lister/karminger?

Kan blir ganse forvirret av alle navn, koder etc ja

Men tror vi har bestemt oss for å male rommet lys antikk også, og heller sprite opp med gardiner og "stæsj". Liker den fargen godt

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no