Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa - skinn eller stoff

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du skinnsofa eller stoff sofa?
Skinn 91 41,94%
Stoff 125 57,60%
Har ikke sofa 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 12:27   #21
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Vi hadde skinnsofa når poden ble født, og godt er det slik som han gulpet. Det var ikke lite vi måtte vaske av sofaen. Men når vi flyttet kjøpte vi en ny stor deilig sofa i mikrofiber. Den er ganske enkel og grei å vaske av, men jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke skinnsofaen når jeg skal amme nå når nestemann kommer.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tørket melkesprut (fra puppen) av sofaen

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:45   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi kjøpte ny sofa for 2 år siden og det falt oss aldri inn at vi skulle ha noe annet enn skinn. Da var vi prøvere på nr 3 også og så jo for oss at han skulle fly rundt og grise i stua.
Nå som vi har 5-åringen og 7-åringen i hus, så hadde det sikkert gått greit med stoffsofa - men jeg er veldig fornøyd med kjøpet likevel!

Denne:


I tillegg har vi to godstoler (også i skinn), så her blir det mye avslapping.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:02   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har to mørkebrune skinnsofaer, og selv om jeg syns stoff er hakket mer behagelig er jeg fornøyd med valget. Sofaene ser fortsatt helt nye og fine ut etter 4 år, det hadde garantert ikke stoffsofaer gjort i vårt hus. (Vi har et par i stoff også, så jeg vet...)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:14   #24
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har stoffsofa, men må bytte ut snart. Har foreløpig bare sett på stoffsofaer, men etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om vi må revurdere. Snuppa er så liten at det ikke er noe søl fra henne enda, men det vil det jo bli!
Så vanskelig!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:27   #25
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har skinn, og det blir nok skinn igjen nå da vi skal bytte ut,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:48   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har hatt stoffsofaen vår i over fire år, og vi trengte ikke å rense den før etter tre år, men da så den litt ille ut. Vi er veldig nøye på at yngstemann er ren på hendene og i ansiktet etter at han har spist, slik at han ikke springer rett bort til sofaen og lager klin der. Han får heller ikke spise i sofaen. Men ellers har vi ingen strenge regler. Så jeg bare lurer på hvorfor dere sier at en stoffsofa blir så fort skitten? Eller kanskje jeg bare har en høyere terskel for hva jeg kaller skitt; det er ikke umulig. Vår er forresten i et litt grovt, lys beige trekk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:06   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Skinn. Best med små barn i huset.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:33   #28
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har skinnsofa. Fikk mammas galme, når hun kjøpte seg ny. Den er ikke slitt og ser egentlig nesten ny ut...den er helt grei, men hadde jeg hatt penger til å kjøpe ville jeg helt klart byttet den ut

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:37   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Offwhite stoffsofa....
Kommer aldri mer til å kjøpe offwhite sofa.... (venter i alle fall til etter konfirmasjon av lilljenta)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:38   #30
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi hadde skinnsofa frem til for fire år siden, da kjøpte vi to tre-setere brukt Tommelilla fra Ikea.

Ble for trangt med begge tre-seterne så vi solgte den ene.

Ønsker meg veldig en skinnsofa nå, men har ikke råd.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:39   #31
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Jeg har stoffsofa og veloppdragne barn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:44   #32
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Har fire barn, sjelden vi trenger å tørke av sofaen. Grunnen til at jeg ønsker ny, er for at jeg ikke er så fornøyd med denne.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:55   #33
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har begge deler. I tvstuen har vi Ektorp fra Ikea i stoff. Den se ikke ut, så den kvitter vi oss med, så fort vi har sjans. I den andre stuen, har vi skinnsofa i mørkbrun, nesten svart. Den er like fin etter snart tre år. Stoffsofen skal erstattes med en i skinn.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:56   #34
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har begge deler,
jeg liker absolutt stoff best.
Men skinn er svært praktisk.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 10:58   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så jeg bare lurer på hvorfor dere sier at en stoffsofa blir så fort skitten?

Det er vel helst det at når det først skjer et uhell så må sofaen RENSES istedetfor å bare tørkes av. Her får man heller ikke lov å sitte og spise i sofaen, men uhell kan alltid skje. Saft, tiss (feks om man er midt i bleieslutthelvetet), at jeg sovner på sofaen og det er mascaraflekker der når jeg våkner osv.

Nei, skinn er absolutt best, da slipper man å gå rundt med begynnende hjerteinfarkt konstant.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:04   #36
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har verdens styggeste stoffsofa, som absolutt skulle vært skiftet ut.
Og når det skjer så kunne jeg godt tenkt meg stoffsofa igjen, men det blir nok skinn av praktiske hensyn. (orker heller ikke å gå rundt å være redd for søl hele tiden)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:06   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har stoffsofa og veloppdragne barn.


Jeg har to stoffsofaer - og PLANER om veloppdragne barn

Jeg HATER skinn.. synes det er skikkelig klamt og ekkelt å sitte i.. svetter i det om sommeren, og svetter i det om vinteren..
I dont like!

Så da har jeg heller to i stoff, som er såpass billig at de bare får bli "oppbrukt" - og så får jeg kjøpe nye når barna er ute av huset

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:08   #38
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Her har det alltid vært skinn, og vi har nettopp kjøpt en ny sort. I motsetning til dere moteslaver, har jeg kjøpt en som er god i sitte i for min vonde rygg. Jeg prøvesatte alle jeg så før jeg kjøpte.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:35   #39
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Har vokst opp med skinn. Har skinn. Er lei av skinn, men bør nok fortsette å ha det, fordi jeg har skaffet meg dyr når endelig ungene er store og jeg kunne hatt stoff. Ideelt sett ville jeg hatt noe ala Blondies i stoff. Gjerne rødt!

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:37   #40
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Jeg kjøpte ny sofa nå, i skinn. Den forrige jeg hadde var i stoff (meget slitesterkt), og den holdt seg utrolig godt. Ikke slitt, eller flekkete, men litt umoderne bare..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no