Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Etter tippoldemor

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 12:33   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Etter tippoldemor

Har funnet fremvedkurven vår og vil vise den frem

Den er etter min oldemor.
Hun brukte den til å ved i på kjøkkenet.

Veldig moro å bruke hennes gamle vedkurv fremdeles


Jeg har forresten spisestuebordet hennes fremdeles også, nå gjort om til salongbord



__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:34   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Her er bordet, se bort fra rotet.Bildet er tatt rett etter at vi flytet inn, en lørdagskveld

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:43   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Så flotte møbler. Stuebordet var kjempe fint. Det er veldig godt å kunne ta vare på noe fra sine tidligere generasjoner. Fint å kunne fortelle barna hvor de kommer fra og hvem som har hatt det.

Selv har vi en skrivepult som er laget i massiv eik, tror ikke jeg overdriver om jeg sier det veier minst 100 kg. Føttene er nok 20-25 cm tjukke. Dette skrivebordet er etter mine barns tipp oldefar, en stor mann i Oslo i førkrigstiden.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:53   #4
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Etter tippoldemor

En slik vedkurv vil jeg også ha. Dessverre har jeg ingen tippoldemor eller besteforeldre jeg kan arve etter. Den var kjempefin!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:55   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Vedkurven er så fin og rommer mye ved.

Veldig hyggelig med slike minner
Jeg har endel annet etter min oldemor også, bla Dragestoler som jeg bruker som nattbord

Legg forresten merke til de tovede vottene som jeg bruker når jeg skal åpne ovnsdøren (den blir varm)
Det er datteren min på 18 år som har laget de

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:20   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Så flott kurv!
Jeg ønsker meg inderlig et sånt bakstetrau å ha ved i.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:11   #7
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Kjempeflotte møbler. Bordet har jeg jo sett før.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:31   #8
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Kjempefine møbler, både bordet og vedkurven! Så koselig å ha møbler med historie.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:42   #9
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Kjempefint!

Men – da en jeg kjenner hadde en sånn brannkontroll i huset, fikk de streng beskjed om å fjerne en vedkurv av samme slag, siden den var brannfarlig å ha så nærme peisen.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:50   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Når vi fyrer i peisen står den godt utenfor flisene som er under peisen

*mannen til søsteren er brannmann*

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:52   #11
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Når vi fyrer i peisen står den godt utenfor flisene som er under peisen

*mannen til søsteren er brannmann*

Godt å høre

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 14:16   #12
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Så koseleg vedkorg! Og bordet! Endeleg eit bord det går an å sitje skikkeleg rundt når det er kaffiselskap. *lei av bittesmå, lave bord og på jakt etter spisestovebord eg kan kutte beina av...*

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 14:18   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Koselig med møbler med sjel og sjarm.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 14:25   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Så koseleg vedkorg! Og bordet! Endeleg eit bord det går an å sitje skikkeleg rundt når det er kaffiselskap. *lei av bittesmå, lave bord og på jakt etter spisestovebord eg kan kutte beina av...*

Det var nettopp det jeg var så himla lei av også.
Fikk en snekker til å skjære av bena for meg, og da var høyden på bordet nøye målt til på forhånd

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:22   #15
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Kjempefine ting. Likte bordet veldig godt!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 19:49   #16
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Det var nettopp det jeg var så himla lei av også.
Fikk en snekker til å skjære av bena for meg, og da var høyden på bordet nøye målt til på forhånd

Snekkar var eit godt tips, ja. Eg er truandes til å setje i gong på eiga hand når eg har bestemt meg for noko, og då kunne nok kanskje bordet blitt lavt nok likevel tilslutt...

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:11   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Snekkar var eit godt tips, ja. Eg er truandes til å setje i gong på eiga hand når eg har bestemt meg for noko, og då kunne nok kanskje bordet blitt lavt nok likevel tilslutt...

Var virkelig livredd for å ødelegge det flotte bordet, så snekker kostet jeg på meg da.
Og høyden er perfekt 66 cm

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:43   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Så flott med slike minnerike møbler, også så flink datteren din er da.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:48   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter tippoldemor

Ja det er veldig hyggelig med møbler etter tidligere generasjoner

Jeg har flere slike møbler
Skal jammen ta et par bilder imorgen å vise frem

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no