Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken - rød høyglans?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 11:58   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkken - rød høyglans?

IKEA har et kjøkken i rød høyglans og jeg sikler veldig på dette. Mannen er imidlertid veldig sjokkert over at jeg i det hele tatt vurderer dette og synes det blir altfor prangende.
Han tror også det vil dra prisen ned ved et eventuelt salg av huset.

Hva tror dere?
Jeg kunne godt tenke meg en mellomløsning også, f.eks røde underskap og hvit høyglans overskaper.
Noen synspunkter?

Kjøkkenet er ikke så stort, og det vil komme innredning under på tre vegger.
Hvordan ville dere reagert på ett rødt kjøkken?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 12:36   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

jeg har det hvite, men tenkte litt på det røde. Grunnen til at jeg endte med hvitt var: Kjøkkenet vender mot nordvest, og er temmelig mørkt. Hvitt reflekterer mer lys. Med hvitt kan jeg i større grad velge tilbehørsfarger etter årstid, lyst og humør. Med rødt er man mer bundet og en del av de blå, turkise og grønne tingene jeg liker, ville ikke passet.

Dersom jeg ikke hadde en eneste blå eller turkis ting eller tekstil jeg øsnket å ha fremme, hadde hatt et litt større kjøkken med mer naturlig lys, ville jeg lett ha gått for lys.

Det røde er veldig stilig, og jeg er ikke enig med mannen din i at det vil trekke ned prisen på huset. Dessuten kan skap- og skuffefronter fra IKEA byttes lett og greit. det viktigste er at DU har et kjøkken DU vil ha.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:01   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Jeg synes også det er veldig stilig. Men det er en farge som jeg tror man blir fort lei av. En kjøkkeninnredning bør jo vare i noen år. Da er det bedre å satse på noe nøytralt der man kan skifte ut farger på gardiner for fornyelse.
Det er godt med litt fornyelse av og til, uten å måtte skifte ut hele kjøkkeninnredningen.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:06   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Jeg er enig med deg i at det kan bli litt mye, Frost..
I tillegg har vi jo røde detaljer på badet, røde gardiner og duker i stua...
Mulig det blir litt mye?
Det hadde jo vært betydelig lettere å male veggene, men røde vegger liker jeg ikke!

Hvit høyglans er kanskje et lurere valg?

Mannen sverger til Bjørke-kjøkken, men...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:07   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Hvit høyglans er flott. Da kan du ha alle slags farger til.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:10   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Det røde er kjempestilig! Vi har hvitt, av samme grunn som Mim. nordvest-venst kjøkken med veldig lite vindu.

I en salgssammenheng tror jeg ikke det vil ha noe å si at det er rødt i stedet for hvitt. At det er IKEA kan faktisk være et pluss, fordi det er lett å bytte fronter i mange forskjellige stiler, uten de helt store oppussingskostnadene.

Så lenge kjøkkenet ser rent, forholdsvis moderne og lekkert ut drar ikke fargen på dørene ned prisen. Bare ring en megler og spør hvis du trenger argumenter!

Jeg ville heller beholdt veggene i en nøytral farge, enn selve innredningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:12   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Men bjørk, da gitt.... Det er kjeeeedelig!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:14   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mannen sverger til Bjørke-kjøkken, men...

Hehe, jeg tenker det ville vært en pris-senker jeg!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:14   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men bjørk, da gitt.... Det er kjeeeedelig!

Nettopp!
Hans meninger på dette feltet gjør faktisk at jeg ikke har lyst til å pusse opp kjøkkenet i det hele tatt.. -og siden det er han som vil det mest, så får jeg nok viljen min likevel.
(jeg må bare finne ut av om jeg har mest lyst på rødt eller hvitt )

Kanskje en løsning med røde nede og hvite oppe er det ideelle for min smak?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:46   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Såvidt jeg husker har Veronal rødt høyglanskjøkken. Hun har god smak, men rød høyglans hadde jeg aldri turt å velge. Jeg er mer som Blondies mann og ville satset på kjedelig bjørk. Bjørk er pent, og jeg innbiller meg at jeg lettere vil gå lei en knallfarge enn naturlig tre. Akkurat som om man ikke ble lei av furu liksom...

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:10   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?



Vis skal ha rød Abstrakt i nyhuset. Resten av huset blir gjennomgående 0502-Y, så vi trenger noen fargeklatter. Kjøkkenet blir en av disse. Vi skal ha noen få overskap i frostet glass.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:11   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Har du bilder av kjøkkenet, Veronal?
Jeg er allerede overbevist, men mannen trenger nok seriøs smøring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:12   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Så rimelig som Ikea-kjøkken er så er det ingen stor utgift å bytte fronter hvis man om 10 år skulle hate kjøkkenfrontene sine. Det er jo det som er det geniale med Ikea. Hvis man kjøper noe annet enn Ikea så kan man se frem til en gigautgift bare for å bytte kjøkkenfrontene.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:12   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Ville hatt rødt!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:14   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Sånn ca. sånn blir det bare at det til venstre er vinskap og så skal vi ha kjøleskap på veggen i enden av halvøyen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:16   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

*smelt*

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:18   #17
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Vi skal ha det hvite høyglanspolerte når vi bytter kjøkken.
Det er så stilrent og flott og kan kombineres med mange forskjellige stilarter.
Det røde er også utrolig tøft, men litt mer vågalt. Et slående argument for deg er jo at IKEA-fronter er billige å bytte ut.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:28   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men bjørk, da gitt.... Det er kjeeeedelig!

Er veldig fornøyd med mitt bjørkekjøkken jeg da

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:35   #19
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Jeg er sær tror jeg.. liker hverken rødt eller høyglans når det kommer til kjøkkenskap Hadde gått for hvitt og heller valgt rødt tilbehør, for selv om ikea kjøkken er billig så koster det tross alt både tid og penger å bytte ut om en blir lei. Personlig synes jeg også det er jo litt greit å finne en løsning som begge parter liker, så alternativet som du nevner med ulik farge på over og underskap kan jo bli et stilig kompromiss som både du og Blondie-mannen blir fornøyd med? (eller vil han KUN ha bjørk?)

Vi skal også bytte ut kjøkkenet nå, men synes det er vanskelig å finne optimale planløsninger, vi har et håpløst rom å innrede

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:59   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - rød høyglans?

Jeg har sett bilde av et rødt høyglanskjøkken (Veronal? LaBanga?) og det var utrolig kult!

Jeg skulle gjerne hatt det, men jeg valgte for dyrt kjøkken til det. Man kan jo selvsagt bli lei. Ville også i tilfelle valgt veldig lite andre farger i området, og en nøytral benkeplate (lys grå, kanskje?), lys bakvegg og lyse gardiner og duker (for dem som bruker sånt).

Jeg er litt usikker på å blande to farger på skapene, jeg er redd det vil se litt rotete og halvveis ut?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no