Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Shopping i USA

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-06, 10:57   #1
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Shopping i USA

Jeg skal snart over til Usa, nærmere sagt San Francisco. I den forbindelse vil jeg tro det fort kan ryke noen penger i shopping. Hvor bør jeg shoppe og hva bør jeg shoppe for å få mest for pengene?

Er veldig glad for tips ang. SF, både mat, klær og ting.


Sist redigert av Føniks : 16-09-06 kl 11:23.
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:05   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urban Outfitters!

Må på apoteket, men kommer tilbake med mer tips etterpå.

Hva slags type er du, og hva ønsker du å oppleve?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:12   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abonnerer på denne tråden:

Jeg drar til USA om 13 dager.

Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe crocs og kanskje en OTH. I tillegg trenger jeg noen kule klær, men jeg er litt stor i størrelsen, så jeg vet ikke om navn på "kule" klesbutikker er til noen nytte for min del.

Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:27   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Urban Outfitters!

Må på apoteket, men kommer tilbake med mer tips etterpå.

Hva slags type er du, og hva ønsker du å oppleve?

Vi skal være der i 3 uke, hovedgrunnen til turen er å besøke familien. Men jeg har tenkt å kjøpe klær til både min 9 år gamle sønn, min datter som er 9 måneder og meg selv.

I og med at jeg snart skal i jobb igjen trenger jeg noe kontor og møteklær.

Vi må ihvertfall kjøre trikk da min sønn har tog og trikk dilla. Vi vil gjerne få med oss noen museumer som egner seg for 9 åringer også.

I tillegg skal mannen og jeg ha et par dager alene i sentrum av SF med hotellopphold og mat.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:42   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med den lave dollarkursen må det være supert å shoppe i USA nå.

Det jeg ble litt skuffa over i USA var at det var så vanskelig å finne bra ting mellom alt det som slettes ikke var fint.

SF er bedre enn en del andre byer i USA på det området heldigvis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 14:07   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, tre uker i USA, heldiggrisen!

Urban Outfitters har mye i alle størrelser tror jeg. Det som er kjekt med USA er at mange er ganske store, og det finnes derfor forholdsvis store størrelser i kule butikker ogå. De har også barneklær.

Urban Outfitters har ikke mye jobbtøy, men mye design, redesign og vintage.

Her står det endel info om de forskjellige distriktene. Har ikke vært i SF selv, men har hørt har Union Square er bra for shoppimng, men litt turistfelle.

På de fleste kjøpesenterne vil du finne en god del butikker med både barnestæsj, voksenklær, jobbklær og barneklær.

Jeg ville også besøkt China Town.

Her
er også en OK guide til hva man kan gjøre, med kommentarer fra folk som har prøvd.

Hvis dere skal ut på kvelden, bare dere voksne, har jeg fått anbefalt bl.a. denne klubben; Dragon Bar. HVis du er interessert i amerikansk popkultur, så lå den første tikibaren i San Francisco her, Trader Vics.

City Search er også en god side for hotel, shopping, ting å finne på, ting som skjer osv.

Jeg har endel venner rett utenfor San Francisco som jeg planla å besøke for et par år siden, men det ble desverre ikke noe av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 16:33   #7
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk. Dette gir meg et kjempeutgangspunkt for å legge en plan. Skal komme tilbake med referat etter turen.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 05:13   #8
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Urban Outfitters, ja! Verdens utvilsomt mest fantastiske kleskjede.
Vet ikke om alle disse kjedene har butikker i SF, men jeg regner med det. Du finner sikkert en oversikt over butikkene deres på websidene:

American Eagle Outfitters
Abercrombie & Fitch - veldig små størrelser.
Betsey Johnson
Ann Taylor
Zara
Gap - Enkle, billige fritidsklær.

Barneklær:
Oilily
Gymboree
Gap Kids
Jacadi - eksklusive, lekre, franske barneklær. DYRT.

Alt mulig forskjellig, bl.a. en del fine barneklær:
Target - billigkjede, men mye bra der også. Forbausende lite dritt, i motsetning til f.eks. WalMart.

San Francisco er den amerikanske byen jeg har aller mest lyst til å besøke, så jeg er litt misunnelig. Men vi tar vel en tur dit snart. God tur!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:37   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.640
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banana Republic er min favorittkjede i USA. Har som regel lyst på 9 av 10 plagg der.

www.bananarepublic.com

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no