Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 09:47   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Klart det, men jeg vil ikke ta fra de gleden. Aktiviteter er også gaver.

Aktiviteter er ikke gaver men opplevelser. Og jeg føler virkelig ikke har tatt fra dem gleden, jeg føler at jeg har gitt dem noe mer. Hver sin lyst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:51   #42
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

I fjor styrte jeg med pakkekalender med både ting og aktiviteter. Men 4-åringen var ikke noe sånn overbegeistret, så jeg mangler litt motivasjon i år. Så det er godt mulig det bare blir Legokalender på han i år.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:00   #43
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

Me hadde pakke-kalendar i fjor, men eg fekk litt uggen følelse over heile greia.Ikkje skal det vere for dyrt. Ikkje skal det vere unyttig. 24 småting som var stor stas i sånn omtrent 15 sekundar. Me pakka inn hårpynt, sokkar, småleiker, sjokolade mm. Ho er like fornøyd med ein sjokoladebit kvar morgon, så eg trur det blir sjokoladekalendar i år, men ikkje dei 10-kroners greiene. Det smakar jo ikkje godt!



Dei får jammen nok gaver til jul. Ein sjokoladebit om dagen i dei desember månad vil ikkje ha dramatisk innhogg i min datters helse.


Ei eg budde saman med da eg var student fekk adventskalendar av mor si kvar desember. Det tykte eg var ei koseleg gåve frå mor. Ho fekk alt frå suppeposar, ein 50-lapp, togbillett heim, sokkar, kontantkort etc. Det hjalp godt på i eksamensinnnspurt og ei slunken studielommebok

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:19   #44
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

De får nok en sjokoladekalender av mormor som de alltid har fått så lenge de har levd.
I fjor fikk storebror legokalender utenom. Forrige året fikk han Playmobil-kalender. Mulig det blir playmo på lillebror og lego på storebror i år. Ingen pakkekalender på de enda.

Storesøsteren, pappan sin datter fyller nå 18 år og har i alle år fått pakkekalender både her og hos mamman.. jeg har kjøpt jentestæsj. Synes det har vært litt gøy jeg siden jeg ikke har egne jenter å kjøpe til. AHr ikke bestemt oss for å gjøre noe enda i år men hun går på skole i Bergen så mulig vi sender ukentlige pakker sånn at ikke alle bare blir revet opp på en dag.... blir nok evt. litt mer fornuftlige ting inni der i år.

Kjempesmarte tips, Bergensis. Noe å bruke i storesøster sin kalender..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 11-10-07 kl 11:20. Årsak: så et tips..
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:31   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

Men for å svare på spørsmålet:

me knytta 24 pakkar innpakka i raudt papir og hyssing rundt og hang dei opp på eit tau som me hengde opp. Det vart faktisk fint!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:36   #46
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Aktiviteter er ikke gaver men opplevelser. Og jeg føler virkelig ikke har tatt fra dem gleden, jeg føler at jeg har gitt dem noe mer. Hver sin lyst.

Nå snakker jeg om å ta fra de gleden med pakkekalenderen. I mine øyne (og mine barns øyne) vil aktiviteter også gå innunder gaver (om man kaller det gaver eller opplevelser er i mine øyne likegyldig).

Det er ikke snakk om hver sin lyst bare, men hva man har energi til. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg ikke orker å gjennomføre aktiviteter hver dag. For min del gjør det ingenting om ungene får et par sokker, ei truse, en fargeblyant eller en rosinpakke i kalenderen hver dag. Opplevelser får de i adventstiden, når mamman og de selv har lyst og orker. Der er det ganske likt resten av året også.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no