Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 18:38   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Scenario: Mannen din er ute og mobilen hans ligger hjemme. Du hører det tikker inn en sms. Hva gjør du?

Jeg ser IKKE på den.

Det skulle tatt seg ut.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:38   #42
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Nei det gjør jeg ikke, sier i fra att han har fått melding. Han sier selv att jeg kan få lov til å se, men jeg ser aldri igjenom mobilen hans uten å spørre først. Aldri noe problem å få se om jeg ønsker, men skjeldent jeg gidder.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:39   #43
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Hvis så viktig informasjon pleier å bli gitt på hans mobil – hvorfor tar han den da ikke med seg selv?

Kanskje fordi han har glemt den? :erfart:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:49   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Hvorvidt man har noe å skjule kommer alltid opp som et poeng i slike diskusjoner (samme med hente andres post, svigermor som vasker huset uten at man vet om det på forhånd etc). Det er helt irrelevant, synes jeg.

Alle har krav på et privatliv, og om alle skal vite alt om alle, "for man har vel ikke noe å skjule", så får jeg helt klaus, og det føles helt klart som et overtramp.

Jeg får heller ikke inn noen sms'er som må skjules. Men de er mine, skrevet til meg og for meg - og slett ikke ment for mannens eller andres øyne.

Når jeg sender meldinger til venninner, så forventer jeg IKKE at mannen deres skal lese. Jeg vil da heller ikke at de skal lytte når jeg ringer, eller lese et brev jeg har skrevet! Akkurat samme sak.

Det er sunt å ha noen grenser, noen egne rom.
Det betyr da slett ikke at disse rommene er fyllt av ting som ikke tåler dagens lys.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:53   #45
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg er for øvrig helt avhengig at gubben i det minste sjekker hvem jeg har fått melding fra, ettersom jeg er helt rå på å glemme telefonen igjen hjemme og på den måten gå glipp av møter etc..

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:56   #46
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Vi har heller ingenting å skjule, men leser ikke hverandres meldinger. Synes det er en merkelig ting å gjøre.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:16   #47
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Selvfølgelig ingenting.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:16   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Tja. Ringer det og han ikke er hjemme, ser jeg på hvem som ringer. Er det for eksempel svigerfar, tar jeg telefonen. Jeg ser vanligvis ikke på meldinger han får, med ett unntak. Han har hatt en stalker etter seg i et halvt års tid, og de meldingene hun sender ham, de leser jeg.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:18   #49
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg kjenner et par familieterapeuter som driver med par-terapi. De sier at ingen ting er mer konfliktfylt i forhold der en eller begge partene er sjalu enn mobiltelefon. Det med sms trigger vist noe veldig i en sjalu sjel, og det topper seg når partneren mener at mobilen med sitt innhold er privat.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:47   #50
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg svarer telefonen hans når den ringer, men leser aldri meldinger, om ikke han ber meg om det (feks hvis vi er i bilen og han kjøre). Han leser heller ikke mine. Det handler ikke om å ha noe å skjule, bare om at jeg har null interesse for hans sms'er, og han har null interesse for mine.

Mht mail så leser jeg de som ramler inn på fellesmailen, av den enkle grunn at han har bedt meg om det, fordi han sjekker den så sjelden selv. Brev åpner jeg som regel ikke, særlig ikke hvis det ser privat ut. Regninger hender det jeg åpner og legger i regningsbunken. Vi har felles økonomi så der har vi ikke noe å skjule.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:49   #51
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg ser ikke på den da nei....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:03   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Når jeg sender meldinger til venninner, så forventer jeg IKKE at mannen deres skal lese. Jeg vil da heller ikke at de skal lytte når jeg ringer, eller lese et brev jeg har skrevet! Akkurat samme sak.

Det er sunt å ha noen grenser, noen egne rom.
Det betyr da slett ikke at disse rommene er fyllt av ting som ikke tåler dagens lys.

Jeg er helt enig med deg at det er viktig å ha private rom og grenser som den andre ikke trår over i et forhold, men jeg er ikke umiddelbart enig i at noen andre har noe med hvor de grensene går.

Jeg synes ikke jeg er forpliktet til å holde mannen min unna min mobil, hvis det passer oss begge slik at han leser alle meldinger som kommer inn. Jeg synes ikke SMS er et spesielt egnet medie for betroelser, og selv om jeg ikke ville drømme om å vise mannen min en fortrolig SMS fra en venninne, synes jeg ikke at jeg er forpliktet til å holde mobilen min strengt privat til en hver til, i tilfelle det skulle dumpe inn en fortrolig melding en eller annen gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:19   #53
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg leser ikke SMS hvis ikke han ber meg om det, men tar telefonen hvis det er et navn jeg kjenner. Det samme gjør han med min mobil.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:21   #54
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg sjekker hvem som har sendt melding. Hvis det er fra min mor (hun tar som regel kontakt med min kjære fordi han er lettere å få tak i), fra svoger'n eller fra felles venner så leser jeg gjerne, med mannens velsignelse. Jeg svarer endog for ham uten at jeg nødvendigvis sier at det er jeg som er avsender. :siamesisk:

Elskerinner, ikke-felles venner og jobbkollegaer får være i fred, dah.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:28   #55
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Leser ikke sms, men tar den om det ringer.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:32   #56
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Nei, jeg hverken sjekker meldinger eller svarer hans mobil om han ikke ber meg om det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:33   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg kan se på meldinga ja , og jeg svarer om noen ringer. Det samme gjør han. Dette er vi enige om er ok.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:35   #58
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg leser av prinsipp ikke meldingene hans. Svarer dog på telefonen om den ringer og han ikke er der.
Han sjekker ofte meldingene mine, men det er fordi eg ber han om det om jeg f.eks har hendene fulle med amming. Har nemlig en mobil som piper helt til jeg har åpna uleste meldinger/sjekka ubesvarte anrop.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:42   #59
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Jeg lar den ligge og gir beskjed når mannen kommer hjem at han har fått en melding.
Ringer den hender det jeg svarer.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:52   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Niks. Aldri. Det blir som å lese andres brev eller mail.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no