Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juletre - plast eller ekte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 11:58   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletre - plast eller ekte?

Selv om jeg er sikkert forumets og LANDETS største julemenneske, sverger jeg til plast. Ikke bare fordi det er 15.000 edderkoppdyr i juletrærne som våkner til liv når treet tas inn i huset (hyyl), men også fordi jeg ikke er fan av bruk- og kast-mentaliteten som råder, der man hogger ned tusenvis av juletrær for så å bare kaste dem etterpå. Hadde vi hatt vedovn kunne jeg jo fyrt med det, men det har vi altså ikke. Dessuten orker jeg ikke barnåler overalt. Isj.

Kjøpte et plasttre som ser HELT ekte ut. Ingen ser forskjell, og det holder i massevis for meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:01   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Jeg bruker plast. Og det ene og alene pga de der edderkoppene. :yaiks!:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:01   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Her brukes det ekte Vi har ikke husdyr til vanlig, så greit å dele huset med noen i jula.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:02   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Jeg hadde valgt plast om noen var allergiske, men jeg gleder meg hvert år over å hente tre i egen skog for å pynte.
Vi merker ikke edderkopper e.l., har edelgran, drysser ikke nevneverdig, dufter nydelig og er en fryd for øyet.
Det er vel å ta hardt i at ingen ser forskjell?

Men forstår at mange velger plast likevel, for meg er det uaktuelt.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:02   #5
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Vi har ekte!

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:03   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Okei, juletre-eksperter ser nok forskjell men siden jeg ikke har noen i vennekretsen eller slekten som er juletre-eksperter så er det ingen som ser forskjell nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:03   #7
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Plast her i huset.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:06   #8
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Jeg var fast bestemt på at jeg ALDRI ville ha plastjuletre i mitt hus. Det var ekte eller ingenting for meg.MEN det var FØR min søster viste seg å ha blitt veldig allergisk. Så prinsippene må nok brytes avogtil

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:08   #9
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Vi hugger vår egen edelgran, og kunne ikke tenke meg plast tre.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:08   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte, selvsagt. Noe annet skulle virkelig tatt seg ut. Og aldri har det fulgt dyr med inn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:09   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Aldri? Jøss da har du vært heldig. Jeg er sikker på at noen bare ikke SER dem, de kan være ganske små.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:10   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Aldri? Jøss da har du vært heldig.

Eller du uheldig. Jeg har kun hørt om ett tilfelle med dyr i rl. Og 95% av dem jeg kjenner har ekte vare.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:10   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Aldri? Jøss da har du vært heldig. Jeg er sikker på at noen bare ikke SER dem, de kan være ganske små.

Kjære Iset. Du ser ikke sengemidden heller, men den er der. tro meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:11   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

I know, men det holder med sengemidd om jeg ikke skal ha millioner av edderkoppdyr kravlende rundt i stua også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:12   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte. Har aldri sett noen dyr, men jeg er enig i at det er litt "sløsing" å dra det inn i stua for en ukes tid også kaste det ut igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:13   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

jeg er enig i at det er litt "sløsing" å dra det inn i stua for en ukes tid også kaste det ut igjen.

Nemlig. Noen som vet om juletrær blir brukt til noe fornuftig når de kastes? Unntatt å fyres med, det er det jo ikke alle som har muligheten til uansett. Jeg er ikke helt fan av den der bruk- og kast-mentaliteten altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:15   #17
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I know, men det holder med sengemidd om jeg ikke skal ha millioner av edderkoppdyr kravlende rundt i stua også.

Helt enig
Vi har plast men så er jeg allergisk også da. Skal kjøpe nytt i år. Mamma og pappa kjøpte et i plast i fjor og det er kjempe fint og jeg ser ikke forskjell på det og ekte.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:16   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Jeg har alltid vært for ekte trær. Men om vi feirer hjemme i år, for første gang, blir det nok plast. Et sånt litt lite som kan stå i hjørnet. Tips til hvor ektelignende plasttrær kan kjøpes tas imot med takk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:18   #19
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Eg har alltid sverga til ekte edelgran, men no reagerer mannen så kraftig at det er berre å kjøpe plast med det same. Og det prøvar eg på, om berre www.bronners.com kunne slutte å tulle med at adressa på visa-kortet mitt ikkje stemmer, for det gjer det nemleg alle andre stadar!

Eg har ikkje funne nokon netthandel i Norge som sel "ekte" plastjuletre, og her omkring er det plastjuletre av typen kr 250 på Bohus eller Europris.... Dei ser IKKJE ekte ut, etter mine begreper, nei. Tips om andre stadar blir motteke med takk.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:20   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Plast, selvsagt!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no